Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenskému televíznemu trhu vládne Markíza

29.09.1999, 08:44

  • Tlačiť
  • 0

Slovenský televízny trh sa nesie v znamení dominantného postavenia jednej silnej komercnej stanice.

  Televízia Markíza zacala vysielat v roku 1996 a už v prvých pár týždnoch vysielania dosiahla podla výskumu spolocností AISA Slovensko, s.r.o., Bratislava a Median Praha, s.r.o., dennú sledovanost 53,9 %. Tá sa jej v jednotlivých vlnách mediálneho výskumu postupne zvyšovala. Podla výskumu MML `99 dosiahla 76,2 % populácie. Za nou nasledujúci prvý program Slovenskej televízie STV 1 dosiahol 36,63 % a televízia Nova 20,4 %. Všetky ostatné televízie majú sledovanost hlboko pod 10 %.

Satelitná televízia VTV, jediná slovenská komercná stanica, Markíze nekonkuruje. Zacala vysielat už v roku 1995, jej sledovanost postupne vzrástla až na 14,3 % v jarnej vlne výskumu v roku 1996. Po nástupe Markízy zacala jej sledovanost postupne klesat, na jesen v roku 1998 klesla na 2,1 %. V prvej tretine tohto roku jej sledovanost mierne stúpla na 4,3 %, co je však zhruba rovnaká sledovanost, ako na Slovensku dosahuje CT 1, prvý program Ceskej televízie.

Pozícia televízií podla sledovanosti sa priamo premieta aj do rozdelenia televíznej reklamy. Podla monitoringu spolocnosti A-Connect Praha, s.r.o., zadávatelia reklamy v minulom roku vynaložili na televíznu reklamu zhruba 5,1 mld. Sk. Tento výsledok monitoringu treba brat s rezervou, pretože v tejto oblasti trhu dochádza k najvyššiemu skresleniu údajov monitoringu oproti reálnym prostriedkom, ktoré plynú do televíznej reklamy. Monitoring totiž výdavky pocíta z celkového objemu odvysielaných reklám prepoctom cez cenníkové ceny. Podla odhadov TRENDU sa reálne príjmy Markízy a STV pohybujú približne na úrovni polovice monitorovaných objemov. VTV sa pohybuje pravdepodobne ešte na nižšej úrovni.

Reálny objem televíznej reklamy v minulom roku možno odhadnút na približne 2,5 mld. Sk. Najväcší podiel z nej - 79,3 % získala Markíza, 10,9 % Slovenská televízia a 9,8 % VTV. Ak vychádzame z odhadu odborníkov, že komercná televízna stanica potrebuje približne 600 až 700 mil. Sk rocne, po zrušení dominantného postavenia Markízy má slovenský reklamný trh kapacitu uživit dalšiu komercnú televíziu.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Reklama a médiá

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.