Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

TREND test Mercedes-Benz C200 Kompressor

13.09.2000, 09:29 | Jozef Prosnan | © 2000 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Automobily

Mercedes-Benz triedy C druhej generácie prvý raz predviedli v apríli tohto roku na autosalóne v Lipsku. Od polovice mája sa predáva v značkových predajniach s trojcípou hviezdou na vývesných štítoch aj Slovensku.

Nový model strednej triedy si zachoval klasickú koncepciu s motorom uloženým pozdĺžne vpredu a pohonom zadných kolies. Inak sa od svojho predchodcu líši od základu. Má zväčšený rázvor o 25 mm a novú prednú nápravu s tromi priestorovo usporiadanými priečnymi ramenami a vzperami McPherson. Pôvodné, už trochu archaické riadenie s obehom guliek vystriedalo hrebeňové. Tiež brzdová sústava je novej generácie. Len na osvedčenú viacprvkovú zadnú nápravu v Stuttgarte nesiahali.

Osobitnú zmienku si zasluhujú nové pohonné jednotky. Základný model má síce stále označenie C180, no poháňa ho 16-ventilový dvojliter (95 kW/129 k). Výkonnejší dvojliter v modeli C200 prepĺňa mechanický kompresor (120 kW/163 k). Nasleduje 2,6-litrový vidlicový šesťvalec (125 kW/170 k), ktorý poháňa model C240. Výkonový vrchol zatiaľ predstavuje C320 s agregátom zdvihového objemu 3,2-litra (160 kW/218 k). Ponuka trojice vznetových motorov vybavených technikou priameho vstrekovania paliva Common-Rail sa začína pri C200 CDI. Za týmto označením sa skrýva 2,2-litrový turbodiesel (85 kW/115 k). Účinnejšie prepĺňanie má verzia C220 CDI (105 kW/143 k) a najväčší výkon sa rodí v útrobách 2,7-litrového päťvalca (125 kW/170 k), ktorý sa montuje do modelu C290 CDI. Šesťstupňová manuálna prevodovka je súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov s výnimkou C320. Ten má päťstupňovú automatiku.

Generálne zastúpenie koncernu DaimlerChrysler na Slovensku, spoločnosť Motor Car Wiesenthal Co., s.r.o., Bratislava zapožičalo TRENDU na krátkodobý používateľský test model Mercedes C200 Kompressor.

Výbava

Súčasťou štandardnej výbavy sú okrem prvkov uvedených v porovnávacej tabuľke napríklad závesové bočné airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač, elektrické ovládanie predných a zadných okien, ako aj vyhrievaných vonkajších spätných zrkadiel, elektricky nastaviteľná výška sedáka a sklon operadla predných sedadiel, multifunkčný volant, tempomat, imobilizér.

Nad úroveň uvedenej výbavy sa dá objednať napríklad klimatizácia, automatická prevodovka, audiosústava, elektricky ovládané strešné okno, xenónové reflektory, disky kolies z ľahkých zliatin.

Dizajn

Štyri oválne svetlomety, ktoré slávili úspech v triede E, sa na novinke prelínajú a efekt je opäť nevšedný. Príbuznosť k značke identifikujú už prvý pohľad a rozoznanie typového radu trvá len o sekundu dlhšie. Charakter zadnej partie zvýrazňuje najmä to, čo zdieľa s triedou S - tvar zadného osvetlenia.

A celok? Pri takmer identických rozmeroch s predchádzajúcim modelom v prípade "céčka" druhej generácie do popredia vystupujú detailnejšie formované proporcie štvordverovej limuzíny a tým športovejšia muskulatúra karosárskych dielcov aj automobilu ako celku. Ak vieme, že súčiniteľ aerodynamického odporu vozidla dosahuje absolútne špičkovú hodnotu cx=0,26, je obdiv ku dielu karosárov ešte väčší.

Interiér

Interiér vo svetlých odtieňoch vhodne kontrastuje s obkladom stredového panelu lešteným drevom. Operadlá predných sedadiel dobre vedú telo, zato bočnice na sedákoch mohli byť ešte o čosi vyššie. Elegantný prístrojový panel s kruhovými výsečami otáčkomeru, rýchlomeru a palivomeru nahradil štylisticky prekonané mercedesácke "budíky". Športovejšie založení vodiči by zrejme privítali väčší otáčkomer.

Informačná ponuka palubného počítača sa volí spínačmi na volante. Služby sériovo montovaného tempomatu prídu k slovu počas dlhých ciest po diaľnici. Príplatková jednotka automatickej klimatizácie má osobitnú reguláciu pre pravú a ľavú stranu kabíny.

Ergonomicky je v "céčku" všetko perfektné. Vodič je tesne obklopený ovládacími prvkami a súčasne má dostatočnú voľnosť pohybu. Pravdou je, že namiesto pedála parkovacej brzdy by sme uvítali páku medzi prednými sedadlami. Tá sa dá sa totiž využívať aj počas jazdy, a nielen na parkovanie. Vzadu majú cestujúci na strednú triedu naozaj dostatok miesta a komfortné sedenie. Aj batožinový priestor je adekvátne objemný, navyše s praktickými hlbokými kapsami na bokoch.

Jazdné vlastnosti

Vlastnosti podvozkových skupín, ktoré plnia všetky nároky na komfort a bezpečnosť a zároveň zaručujú obratnosť vozidla, sme aj v prvej generácii triedy C považovali za excelentné. V prípade nového C je k dispozícii aj štandardne montovaný elektronický stabilizačný systém. Ten výrazne posúva medze ovládateľnosti vozidla.

Na suchej vozovke sa dá auto len s veľkým úsilím uviesť do kontrolovaného šmyku zadnej nápravy. Za dažďa, pri ostrej jazde v zákrute s odľahčeným kufrom a zadnými sedadlami, blížiacu sa fyzikálnu hranicu auto signalizuje. Na displeji začne blikať výstražný trojuholník a šmyk sa dá pohodlne paralyzovať ľahkou korekciou volantom aj bez ubrania plynu. Pravdu povediac, dvojlitrový prepĺňaný agregát len ťažko môže preľstiť podvozok konštruovaný na oveľa dramatickejšie spolužitie, hoc aj s dvojnásobným výkonom.

Inak však sa nám kompresorový dvojliter páčil. Preukázal výborný ťah takmer v celom spektre využiteľných otáčok a len minimálny turboefekt. Aj akcelerácia je vzhľadom na relatívne veľkú pohotovostnú hmotnosť vozidla (1,5 t) prekvapujúco dobrá. Stovku s pevným štartom sme dosiahli za 10 sekúnd a maximálnu rýchlosť presne v súlade s údajom výrobcu 230 km/h (podľa tachometra). Spotreba rovných 10 litrov na 100 km bola nižšia, ako sme očakávali. Výsledný dojem z nového C najlepšie charakterizuje fakt, že je zatiaľ prvým testovaným automobilom, na ktorom TREND neobjavil zjavný nedostatok.

Záver

TREND test Mercedes-Benz C200 Kompressor

+

komfortný podvozok

bezpečné jazdné vlastnosti

obratnosť

dobrá priestorová ponuka

kvalita použitých materiálov

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Automobily

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.