Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Louis Vuitton je najcennejší

19.10.2011, 11:23 | vld | © 2011 News and Media Holding

Louis Vuitton je najcennejšia európska značka

  • Tlačiť
  • 0

Najcennejšiu značku Európy má s hodnotou 31,7 miliardy eur francúzsky výrobca a predajca luxusného tovaru LVMH Group (Louis Vuitton Moët Hennessy). Hodnota značky vzrástla v tomto roku medziročne o 14,7 percenta a po vlaňajšom poklese sa vrátila na úroveň roku 2009 a obhájila tiež minuloročné prvenstvo. Vyplýva to zo štúdie eurobrand 2011, ktorú zverejnil Európsky inštitút na výskum značiek (EBI). Štúdie, ktorá skúmala hodnotu značiek, sa zúčastnilo viac ako tritisíc európskych brandov z dvadsiatich štyroch krajín a šestnástich segmentov. Ich hodnota bola porovnávaná so značkami v Amerike a Ázii. Základom určovania hodnoty značky je rozdiel medzi tržbami, ktoré značka prináša, a nákladmi, ktoré treba na jej udržiavanie vyvinúť.

Druhú najcennejšiu značku v Európe vlastní britský mobilný operátor Vodafone (28,5 mld. eur) a tretiu belgický pivovarnícky kolos InBev (25,5 mld. eur). Najhodnotnejšou európskou značkou bývala dlhé roky Nokia. Vlani bola ešte na druhej priečke, tento rok sa prepadla až na štrnáste miesto. V prvej desiatke sú okrem Louis Vuitton štyri firmy, ktoré vyrábajú spotrebný tovar, tri telekomunikačné, jedna automobilová a chemická spoločnosť.

Kým Európa je kontinentom spotrebného tovaru, Severná Amerika je silná v informačných technológiách a Ázia vo finančných službách. Európa má dvakrát toľko značiek čo Severná Amerika, ale americké značky majú zase dvakrát väčšiu hodnotu ako európske, konštatuje štúdia. „Hodnota desiatich najcennejších európskych značiek sa zvýšila o 11,6 percenta. Najviac, takmer o 30 percent, vzrástla hodnota značky Nestlé, nasledovaná značkami BASF (17,6 %) a Daimler (15,4 %),“ zhrnul hlavné výsledky eurobrandu 2011 riaditeľ EBI Gerhard Hrebicek. Medzi štyri najviac rastúce segmenty v Európe patrí spotrebný tovar, finančné služby, telekomunikácie a maloobchod. Značkové firmy majú podľa prieskumu najväčší vplyv na miestne ekonomiky z hľadiska pomeru hodnoty značky k HDP.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Marketing a médiá

Súvisiace články

Prečo Slováci platia KHL

Odhadovaný ročný rozpočet hokejového tímu HC Lev Poprad nemá ďaleko od toho, aby sa vyrovnal súčtu rozpočtov všetkých slovenských extraligových klubov. Drvivá väčšina príjmov ide z účtov sponzorov, ktorí majú jasno v tom, prečo podporujú hokejistov ligy s ruským rodokmeňom. Dôvodom je chrbtová kosť ruského hokeja, plynárenský gigant Gazprom, a vidina lukratívnych zákaziek na ruskom trhu. To pravidlo je jednoduché: kto chce biznis v Rusku, nech podporí Kontinentálnu hokejovú ligu (KHL) – ktorej fungovanie dáva logiku aj z pohľadu rozširovania ruského vplyvu v krajinách EÚ. 1

Zombie Juraja Širokého

T-Mobile a T-Com končia

Ústavne pochybné voľby

Kríza 2.0 bude nádherná

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.