Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo si ľudia z reklamy otvárajú kaviarne

14.12.2011, 13:07 | Patrik Garaj | © 2011 News and Media Holding

Prečo si ľudia z reklamy otvárajú kaviarne

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Rozhovor

Román Rivers of Babylon od Petra Pišťanka, ktorý bol publikovaný v roku 1991, možno dnes čítať ako literárny predobraz slovenského živelného kapitalizmu deväťdesiatych rokov. V tomto roku, čiže presne dve dekády neskôr, vyšiel román Rada Ondřejíčka Homo asapiens. Aj táto kniha má predpoklad stať sa záznamom o stave spoločnosti pre ďalšie generácie. Posun oproti P. Pišťankovi spočíva v tom, že tu už nejde o podnikateľskú morálku širokých lakťov. Pozadím Ondřejíčkovho románu je presne tikajúci systém voľného trhu s prísnou logikou dodávateľsko-odberateľských vzťahov. Dej sa odohráva v prostredí reklamy a marketingu, ktoré autor z vlastnej profesijnej skúsenosti veľmi dobre pozná. Napriek tomu tvrdí, že Homo asapiens nie je autobiografická kniha.

V šesťdesiatych rokoch sa v západných umeleckých kruhoch objavil pojem kapitalistický realizmus. Bola to parafráza na socialistický realizmus vo východnom bloku. Kapitalistický realizmus reagoval na rozvíjajúcu sa trhovú ekonomiku a jej dosah na spoločnosť. Súhlasili by ste s takýmto označením pre váš román?

Z literárneho hľadiska to realizmus určite je. No nie som si istý, či kniha odráža špeciálne len kapitalizmus.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Rozhovor

Súvisiace články

Prichádza superkríza

Britský ekonóm Detlev Schlichter vraví, že Nemci majú s eurom pravdu, ale neuspejú

Úspešná topmanažérka sa nesmie stať chlapom

Sneh bude určite, eurá možno

Kde ešte zúri socík

Dlhová kríza sa ešte len začína

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.