Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Skromné hviezdy v biznise

24.08.2013, 09:00 | Marek Legéň | © 2013 News and Media Holding

Súrodenci Velitsovci budujú novú značku oblečenia pre cyklistov, vlastné meno však vynechali

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Podnikanie

TREND prednedávnom doslova vypálil rybník športovým novinárom. Ako prvý zistil, že popredný slovenský cyklista Peter Velits po tejto sezóne mení dres. Z belgickej stajne Omega Pharma – Quick Step, ktorú vlastní český miliardár Zdeněk Bakala, sa sťahuje do amerického tímu BMC Racing. Po prvý raz tak bratia Velitsovci nebudú pretekať za jeden tím. Pre Martina sa miesto v poprednej stajni so silným švajčiarskym sponzorom nenašlo a zostáva v Belgicku.

V súkromí však bratia Velitsovci držia pevne spolu. Dokonca sa nedávno pustili do podnikania, keď v polovici mája uviedli na trh vlastnú značku cyklistického oblečenia Isadore. Potichu, bez väčšieho rozruchu. A čo je pre známych športovcov netypické, bez toho, aby do popredia vytiahli svoje priezvisko.

Takáto filozofia vychádza z ich nátury. Keby vo svete športu existovala merateľná veličina skromnosť, jednotkou by pokojne mohol byť jeden Velits. Alebo ešte lepšie dvaja Velitsovci. Stretnutie s nimi si reportér TRENDU dohodol v nákupnom centre, no dvojčatá sa radšej chceli rozprávať v priľahlom parku. Najskôr na trávniku, potom na lavičke.

Martin a Peter VelitsovciZdroj: Foto - Milan David



Čo s voľným časom

Velitsovci pochádzajú zo športovej rodiny. Otec Ladislav bol cyklistom, mama Dana hrávala hádzanú. Martin s Petrom majú podnikanie v krvi po nich. Rodičia už roky prevádzkujú predajňu s bicyklami v Púchove, kam sa família pred rokmi presťahovala z Bratislavy. Ešte ako chlapci chodili synovia rodičom do obchodu pomáhať a privyrobiť si. Martin si spomína, ako zákazníkom umývali bicykle.

Po takmer šiestich rokoch strávených v profesionálnom pelotóne súrodenci dôverne poznajú život pretekára na plný úväzok. Navykli si na kolobeh sústredení, tréningov, pretekov, regenerácie a voľného času. Práve ten sa im podľa Martina nedarilo vždy zmysluplne využívať.

Cítili, že sa potrebujú posunúť ďalej a keďže majú radi výzvy, začali sondovať, v čom by sa ešte mohli realizovať. „Chceli sme sa začať venovať niečomu, čomu rozumieme, čo nám už prešlo cez ruky. Logicky nám vychádzalo, že nezačneme predávať hračky,“ hovorí o hodinu mladší z bratského dua Peter.

S myšlienkou pustiť sa do vlastného biznisu sa Velitsovci začali pohrávať koncom roka 2011. O pár mesiacov už išli za konkrétnou predstavou. Ich úsilie smeruje k vybudovaniu vlastnej prémiovej značky oblečenia pre cyklistov.

Logicky by sa dalo očakávať, že známe športové hviezdy budú budovať brand pod svojím menom. Velitsovci však takúto „skratku“ vyslovene odmietli. „Chceli sme začať od nuly. Meno Velits v cyklistike skôr či neskôr skončí. Na Slovensku alebo v Česku je známe, ale keď idete von, nerezonuje to tak ako Sagan,“ vysvetľuje Martin.

Inšpiráciou pre názov Isadore (v preklade dar bohyne Isis - pozn. TREND) im bola pieseň, ktorá letela v rádiách, keď spoločne trávili čas v Kalifornii. Nebola to však ich prvá voľba. Najskôr siahli po francúzskom povzbudzujúcom pokriku Alléz. Keď už mali nachystané logá pre výrobky, nastal problém s registráciou značky. Názov bol obsadený. „Bola to jedna zo začiatočníckych chýb,“ priznáva Martin.

Made in Slovakia

Príprava na uvedenie značky Isadore na trh trvala Velitsovcom zhruba rok. Pôvodne sa chystali začať o niečo skôr, ale nahustený športový program ich trochu zdržal. Nechceli nič zbytočne uponáhľať a zároveň zanedbávať cyklistiku, ktorá pre nich zostáva prioritou číslo jeden. Podnikanie neodpútava ich pozornosť od športu. „Práve naopak, viac nás to motivuje a človek si takto vyčistí hlavu z bicykla. Na bicykli je to zasa najlepší spôsob, ako dostávať nové idey, nápady,“ zdôrazňuje Martin.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Súvisiace články

Karol Vinš: Čím väčší neporiadok, tým ho to viac baví

Karol Vinš: Čím väčší neporiadok, tým ho to viac baví

Keď bývalý bankár prišiel pred desiatimi rokmi šéfovať štátnym Lesom SR, lesníci hromžili, kde ich má posúvať človek z iného fachu. S odstupom času však jeho pôsobenie mnohí označujú ako najlepšie časy podniku. K. Vinš je nominovaný na Manažéra roka 2013 3

Prešovská Hlava XXII

Auto už nedominuje v preferenciách mladých

TREND test Ford Fiesta ST

O dve kaliky viac

Diskusia (0 reakcií)

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.