Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Podnikám tam, kde je zábava

06.01.2014, 05:30 | Martin Jesný | Zuzana Petková | © 2014 News and Media Holding

Člen partie spod loga J&T, ktorý rieši turizmus a Tatry. Takto sa prezentuje podnikateľ Igor Rattaj už dlhšie. Zaujímajú sa o neho už aj v Česku, lebo ovládol tamojšie „rodinné striebro“ – lyžiarske stredisko Špindlerův Mlýn. A zdá sa, že o ňom bude počuť aj v česko-slovenskom obchode s ropou a zrejme aj maloobchodnom predaji palív.

  • Tlačiť
  • 9

Rubrika

Rozhovor

Tagy

J&T

Čím momentálne žije J&T?

Kúpou Energetického a priemyselného holdingu (EPH). Všetky ostatné veci sú momentálne v porovnaní s tým marginálne.

Už viete, ako budete financovať kúpu podielu? Súviselo vydávanie dlhopisov Tatry mountain resorts (TMR) so zhromažďovaním kapitálu na kúpu EPH?

Dlhopisy úplne nesúviseli s pozíciou J&T, skupina nemá v TMR majoritu. Ja osobne mám do desať percent akcií, cez moju štruktúru Capital Industrial vlastním časť podielu. Celkovo je to do tridsať percent vrátane zastupovania J&T. Iniciatíva na zníženie základného imania vznikla skôr od akcionárov. Išlo o zmenu financovania firmy. Ak akcionári súhlasia, že si odkúpia dlhopisy namiesto zníženého kapitálu, čím sa zníži zisk, je to daňovo výhodnejšie.

Odkiaľ chce teda J&T vziať peniaze na EPH?

Toto je deal, ktorý sa týka Daniel Křetínského a Patrika Tkáča. Je to ich vec, ako si to podelia.

A čo vaša expanzia v turizme, aká je hodnota najnovšej akvizície v Česku?

Rádovo v desiatkach miliónov českých korún, dohodli sme sa, že presnú sumu nebudeme komunikovať.

Špindlerův Mlýn je vnímaný ako stredisko pre boháčov. Chcete tento charakter zachovať?

Prirovnávajú ho k Aspenu, no ani ten nikto na začiatku nedefinoval ako luxusné stredisko. Ak si v Špindli postavili chaty a apartmány všetci, čo niečo znamenajú, čo iné z toho môže byť? My by sme to chceli posunúť do normálnej roviny, aby tam chodili rodiny s deťmi.

Prečo?

Zaujímavý klient z hľadiska biznisu je dnes rodina s dvomi deťmi, ktorá príde na dovolenku. K takému by sme sa mali správať najslušnejšie a urobiť všetko preto, aby prišiel znova. 

Úprava 16. januára 2014: Časť odpovede bola dodatočne vyňatá spod autorizácie.

Ako to idete prebudovať na stredisko rodinného typu?

Postaviť atrakcie a zjazdovky. V Špindli sú skoro samé čierne zjazdovky. Samozrejme, stredná vrstva, ktorá sa necíti dobre medzi celebritami, nebude rada, ak sa tam bude niekto pretŕčať. Špindl sa dlho nezbaví nálepky českého Aspenu, ale ide o to, vyvážiť túto skupinu normálnymi turistami.

Má význam, aby to nebol Čech alebo je to ďaleko pre cudzincov?

V Špindli veľa Čechov nelyžuje, ak nerátam špecifickú skupinu tých, ktorí tam majú chaty. Na Vianoce je tam veľa Rusov, ktorí radi lietajú do Varov či Prahy. Je ich oveľa viac ako v Tatrách. Silná je poľská klientela, je tam veľa Nemcov a húfne chodia aj Holanďania. Vynikajúci klienti sú Angličania, je tam milión lyžiarov, ktorí chodia zväčša do Švajčiarska. Radi chodia do Európy, je im úplne jedno, kde ich lietadlo zavezie, ak sa tam cítia príjemne.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 9

Rubrika Rozhovor

Tagy J&T

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.