Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Špinavé zákulisie kampane

22.03.2014, 07:00 | Zuzana Petková | © 2014 News and Media Holding

V prezidentských voľbách 2014 sme svedkami jednej z najšpinavejších kampaní. Miera poloprávd a dezinformácií presiahla doterajšie zvyčajné praktiky politického marketingu. Zamiešať môže aj druhým kolom volieb, v ktorom TREND očakáva tesný súboj, keďže rozdiel medzi Robertom Ficom a Andrejom Kiskom sú len štyri percentuálne body.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Slovensko

Volebný štáb A. Kisku zbadal zvýšenú aktivitu „haterov“ na internete koncom minulého roka. Zintenzívnila sa vo februári, keď prieskumy A. Kisku posúvali do druhého kola. Na webe sa začali objavovať články neznámeho hnutia Vzdor o tom, ako „Kiska zarobil milióny na Triangli a na Quatre a teraz sa hrá na samaritána“.

Pribúdala aj negatívna inzercia na Facebooku a platené odkazy na články Pravdy, ktoré rovnako kritizovali Kiskovo podnikanie. „Internetová kampaň nezaberala. V čase, keď mohutnela, nám rástli preferencie,“ opisuje šéf štábu A. Kisku Rado Baťo.

Horšie to už bolo s letákmi, ktoré krátko pred prvým kolom zaplavili Slovensko. O A. Kiskovi sa v nich písalo ako o úžerníkovi a spájali ho so scientologickým náboženským hnutím. Smer sa k letákom nikdy neprihlásil, R. Fico však v posledných televíznych debatách použil podobné argumenty. Aký vplyv to malo na účasť v prvom kole, si R. Baťo netrúfa povedať, disponujú odhadom, že bez antikampane sa A. Kiska mohol stať víťazom.

Na podpásové útoky sa pripravujú u kiskovcov aj pred druhým kolom. Objavujú sa viaceré scenáre, z ktorých každý sa javí uletený. Najmenej azda ten, čo ráta s príbehmi ľudí, ktorí nesplatili pôžičku od splátkových spoločností a čelia exekúciám. Ako najviac šialená sa javí verzia, že marketing Smeru príde s historkou o pašovaní diamantov z Afriky. Zdá sa to absurdné. Štáb A. Kisku však spozornel vtedy, keď v lifestylovej chvíľke na rádiu Expres o tom, čo mali kandidáti na obed, reagoval R. Fico na Kiskovu kokosovú polievku slovami, že vidno, ako má rád Afriku.

Úloha Kmotríka

Na A. Kisku neútočil len Smer, ale aj protikandidáti. Najviac rezonoval Milan Kňažko, ktorý v TA3 upozornil na Igora Brossmanna. A. Kiska s ním zakladal charitatívnu organizáciu Dobrý anjel. I. Brossmann v kampani napriek tomu nepodporil svojho bývalého priateľa. Naopak, spochybnil, že je schopný zastávať úrad prezidenta.

M. Kňažko útokom len podporil klebetu, ktorá mohla ovplyvniť pri rozhodovaní pravicových voličov. A v konečnom dôsledku mu uškodiť. Za M. Kňažkom mal podľa fámy stáť vplyvný podnikateľ a majiteľ TA3 Ivan Kmotrík. A to z toho dôvodu, aby sa pravicové hlasy roztrieštili a zvýšila sa šanca pre R. Fica.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Téma - prezidentské voľby

Tagy Slovensko

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.