Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Boris Kollár: Buď kradnime všetci, alebo nech nekradne nikto

28.07.2015, 05:00 | Xénia Makarová | Lukáš Kvašňák | © 2015 News and Media Holding

V médiách sa objavuje častejšie v spoločenských rubrikách ako v súvislosti s biznisom. S jeho menom sa pritom oficiálne či neoficiálne spája množstvo podnikateľských aktivít, v Obchodnom registri SR figuroval zhruba v štyridsiatich firmách.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika

Rozhovor

Vyrástol medzi kontroverznými ľuďmi, rozporuplná je často aj jeho komunikácia na sociálnych sieťach. TREND sa preto zaujímal o to, kto je Boris Kollár, aký je jeho reálny podnikateľský vplyv a na čom vlastne zarába.

Neprehliadnite

Ste spájaný s rôznymi biznismi. Ktorý vám je najbližší?

Mám rád každý obchod, kde na konci dňa nie sú oklamaní ľudia a nezostane nejaký dlh. Už mi nejde o enormné zárobky. Ja som si už splnil to, čo som si v živote predsavzal. Odišiel som z operatívnej činnosti, nevenujem sa biznisu ako manažér zamestnaný vo firmách. Na mne sú už len financie, stratégie a lobing. A na všetko sa už pozerám týmito očami.

No stále ste ešte dosť pracovne vyťažený. Ráno ste sa vrátili z Košíc, potom ste mali valné zhromaždenie...

Mám toho, samozrejme, stále veľa, ale keby som sa mal k tomu všetkému venovať aj bežnému chodu rádia, lyžiarskeho strediska alebo realitným projektom, tak by som už nemal čas na nič iné. Nie som v tom stave, že by som chcel v pote tváre dostať infarkt. Chcem si život užiť.

Pokiaľ ide o mediálny biznis, tržby Fun Rádia po spojení predaja reklamného priestoru s Europou 2 narástli vlani o približne 30 percent. Tento rok chcete pridať ďalšie rádiá, ďalších sedem staníc.

Rozmýšľame o tom. Sme v rokovaní s viacerými. Dávame teraz dokopy regionálne rádiá a chceme reklamný priestor v nich predávať spoločne. V podstate by sme radi spravili niečo podobné, ako je v Česku. Toto spojenie však netreba vnímať ako majetkové prepojenie. Ide len o obchod.

Čo bolo hlavným motívom takéhoto spojenia?

Fun Rádio by dokázalo fungovať bez nejakého partnerstva pokojne ďalej. Na trh s rádiami však vstúpila skupina J&T, ktorá sa vzhľadom na svoju veľkosť nemusí pozerať na mediálny biznis len cez čísla a ekonomiku. Ako podnikateľ v tom vidím primárne peniaze a ide mi tým o zisk. Oni v tom môžu vidieť podnikanie s cieľom niečoho iného ako zisku.

Čo tým myslíte?

Môžu, ale aj nemusia mať svoje rádiá ziskové, možno im stačí, že cez ne môžu ovplyvňovať verejnú mienku. Teraz však nemyslím len J&T, ale aj ostatných mediálnych hráčov, ako je Penta alebo Andrej Babiš. Veď aj vy ste v takom zoskupení. V tom prípade im nemusí ísť primárne o zisk. Lenže ak nejde, môžu sa robiť rozhodnutia, ktoré krivia trh. Toho sa všetci hráči v biznise s rádiami obávajú. Rádio Expres je dosť silné samo osebe, aby to nejako zvládlo. Potom je tu J&T, ktoré dalo dokopy skupinu rádií ako Jemné, Vlna, Anténa Rock, čo je už dosť silná skupina na to, aby sme zostali my osamotení. Pri rádiách rovnako ako pri internetových portáloch zarábajú najviac dvaja najsilnejší.

Koľko celoslovenských rádií sa podľa vás dokáže na slovenskom trhu uživiť?

To je ťažké povedať. Peňazí na reklamnom trhu pre rádiá nie je tak veľa. Pohybuje sa to na úrovni približne 20 miliónov eur. To sú reálne peniaze, ktoré na konci dňa skončia v rádiách, a nie prepočty prieskumných agentúr, kde rátajú cenníkové ceny. Drobné rádiá by sa mohli uživiť v bohatších regiónoch, ak zároveň dokázali znížiť svoje náklady. To, čo sa malo skončiť, sa skončilo, veľa licencií sa vrátilo. Malé rádiá sa už nedajú uživiť.

V mediálnom biznise stojíte teda s J&T proti sebe. Nedávno ste taktiež odišli z dozornej rady Tatry mountain resorts (TMR). Zhoršili sa vaše vzťahy?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Rozhovor

Tagy Boris Kollár, Fun rádio

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.