Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Načo sú Deutche Bahn slovenské autobusy a vlaky

Spoločnosť Arriva patriaca nemeckému štátnemu dopravcovi Deutsche Bahn (DB) potichu a bez väčšieho záujmu verejnosti ovládla autobusovú dopravu na Slovensku.

09.10.2015, 14:00 | Lukáš Kvašňák | © 2015 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

K trom dopravným spoločnostiam v tomto roku pridala ďalšie dve a záujem prejavila aj o vstup na slovenské železnice cez chystanú súťaž na trasu z Bratislavy do Banskej Bystrice.

Tiché nákupy

Arriva vstúpila na slovenský trh pred siedmimi rokmi nepriamo, keď pôvodne britská dopravná firma kúpila podiel v maďarskej spoločnosti Eurobus Invest. Tá vlastnila na Slovensku podiely v SAD Michalovce a SAD Nové Zámky. V roku 2010 sa Arriva dostala do nemeckých rúk, keď ju za 2,8 miliardy eur kúpil DB.

O tri roky neskôr už Arriva v nemeckých rukách kúpila od spoločnosti Veolia Transdev jej stredoeurópsku dcéru Veolia Transport Central Europe vrátane autobusovej dopravy v Česku, Poľsku, Chorvátsku, Srbsku, Slovinsku a na Slovensku. V rámci akvizície si Arriva posilnila postavenie v našej krajine, keď získala tretiu prepravnú spoločnosť SAD Nitra.

Ako jediný významný medzinárodný hráč na slovenskom autobusovom trhu nestratila Arriva apetít ani v tomto roku a do svojho portfólia pridala SAD Trnava a SAD Liorbus Ružomberok. „Tieto akvizície súvisia s našou snahou prepojiť celé Slovensko do jedného systému. Kúpou týchto dvoch firiem sme zvýšili náš trhový podiel o necelých desať percent na približne 23 percent. Počet našich autobusov vďaka tomu vzrástol z 860 na aktuálnych 1 350 vozidiel,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Arrivy na Slovensku László Ivan.

Firma má dnes v krajine už viac ako 2 400 zamestnancov, jej konsolidované tržby vlani dosiahli 60 miliónov eur. „Naším základným segmentom je prímestská doprava. Významným segmentom je aj mestská hromadná doprava. Dokopy tvoria osemdesiat percent výkonov našich firiem. Okrem toho prevádzkujeme diaľkovú a príležitostnú dopravu a máme aj cestovnú kanceláriu,“ vyratúva L. Ivan.

Transakciu SAD Trnava a SAD Liorbus Ružomberok poradensky zastrešovala spoločnosť KPMG. Informáciu pre TREND potvrdil partner firmy Stanislav Šumský, akvizíciu však nechcel bližšie komentovať. Podľa informácií TRENDU sa cena za ružomberského a trnavského dopravcu pohybovala v desiatkach miliónov eur.

Akvizičný apetít

Najväčším problémom pri akvizícii bolo získanie

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Ekonomika

Tagy Arriva, autobusová doprava, Deutsche Bahn

Diskusia (0 reakcií)