Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Štvrtý operátor štartuje. Vďaka kľúčom od pôšt

Nie sú to len reklamné slogany „Kto šetrí, má za štyri“ alebo „Poď do štvorky“, ktoré naznačujú, že partia okolo nového mobilného operátora stavia na overené hity.

07.10.2015, 18:10 | Jozef Andacký | © 2015 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Podobne ako Poštová banka aj mobilná Štvorka z dielne spoločnosti Swan má otvorené dvere do stoviek pôšt na celom Slovensku. A jej štartovacia ponuka služieb znova mieri na tradičné hodnoty fanúšikov mobilnej komunikácie, na ktorých stoja Orange, Slovak Telekom a O2.

Neprehliadnite

Len sedemnásť vlastných

Štvorka, s trocha čudným akronymom 4ka, sa prezentuje ako spoločný projekt Slovenskej pošty a Swanu (v tomto poradí). Takéto označenie (a poradie) naznačuje vysoký stupeň sofistikovanej kooperácie, no v skutočnosti je to pomerne jednoduché až triviálne. Swan, držiteľ mobilnej licencie a prevádzkovateľ mobilnej siete, sa stará o tvorbu produktov a financuje marketingovú kampaň, kým pošta poskytuje „len“ predajný kanál.

Pointa je v úvodzovkách. Predajný kanál je základný kameň stratégie nového operátora. Štvorka sa zameriava na jednoduché mobilné služby (formou predplatených kariet a s jednoduchou tarifikáciou), pre ktoré sú pošty podľa Swanu ideálnou distribučnou cestou. „Pri tomto koncepte vieme aj pri nižšej cene docieliť maržu, ktorá je pre nás zaujímavá,“ tvrdí šéf spoločnosti Miroslav Strečanský.

Vysvetľuje, že Swan nezaťažujú vysoké náklady na výstavbu a prevádzku vlastných kamenných predajní, často v exkluzívnych priestoroch, ktoré sú súčasťou obchodnej výbavy služobne starších konkurentov.

Znie to logicky. Orange má len v Bratislave desiatku predajní, Telekom je na tom obdobne, O2 po celom Slovensku prevádzkuje 99 shopov. Swan má momentálne 19 vlastných predajných miest v sedemnástich mestách, z osmičky krajských sídiel mu medzi nimi ešte chýba Žilina.

Pošty sú príležitosť, ako sa

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Analýza

Tagy operátori, Slovenská pošta, Štvorka, Swan, telekomunikácie

Diskusia (0 reakcií)