Obchvat Bratislavy presadzuje minister dopravy Ján Počiatek ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP). Víťaz tendra diaľnicu postaví, neskôr ju bude prevádzkovať, udržiavať a opravovať. Štát mu ju bude splácať zhruba 30 rokov po dokončení: suma 1,7 miliardy eur má pokrývať všetko vrátane úrokov.
Obchvat prepojí severnú časť Bratislavy s obcami na východnej strane, povedie novým mostom cez Dunaj až do Jaroviec pri rakúskej hranici. Súčasťou zmluvy je rýchlostná cesta R7, ktorá povedie z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu až po obec Holice.
Neprehliadnite
-
Obchvat Bratislavy pozná víťaza. Počiatek ukázal detaily
Konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra pre obchvat...
Menej známy favorit
Najnižšiu cenu v súťaži predložilo združenie Obchvat Nula. Stojí za ním globálna, no na Slovensku neznáma španielska firma Cintra Infraestructuras Internacional. Známejší je ďalší člen združenia: rakúsky Porr staval v Bratislave nákupné centrum Eurovea a ďalšie budovy. V susedných krajinách má silné postavenie aj v dopravnej infraštruktúre, staval obchvat Varšavy a Budapešti. Tretím partnerom je austrálska investičná firma Macquarie Capital Group.
Obchvat Nula patrí medzi uchádzačov s neveľkými lokálnymi kapacitami. Musí si ich buď doviezť, nakúpiť, alebo objednať od iných dodávateľov. To by nemal byť problém, lebo viaceré domáce firmy v súčasnosti dokončujú diaľničné zákazky a nové nemajú.
Napriek tomu je zaujímavé, akú odvahu nabrala Cintra pri naceňovaní obchvatu. Konkurenčná skupina Strabag, ktorá je aktuálne najsilnejšou na slovenskom trhu, pýta
Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU
už od 94 centov / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
- Obmedzenie reklamy na TREND.sk
Prihláste sa.
Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €
Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.