Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Keď produkty vedia, čo chceme

01.03.2015, 05:30 | Patrik Garaj | © 2015 News and Media Holding

Keď tento článok prestanete čítať po druhom odseku, zrejme vás nezaujal. Ak tak urobí niekoľko sto ľudí, znamená to, že je napísaný zle. Nespokojní čitatelia sa už nemusia nikdy vrátiť a autor ani vydavateľ sa to s veľkou pravdepodobnosťou nedozvedia.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Podnikanie

Udržanie relevantnosti pre zákazníkov je podmienka prežitia každého podnikania. Ak dopyt trvá, je všetko v poriadku. No keď ochabne, rozbieha sa lotériový mechanizmus prieskumov, dotazníkov či analýz. A dúfanie v ich pozitívne efekty.

Vo svete presiaknutom webom a dátami však rastie iný model. Úspešný produkt je taký, ktorý dopredu vie, čo ľudia chcú. A nedostatky odstraňuje ešte predtým, než si ich publikum uvedomí.

House of Data

Keď streamingová služba Netflix v piatok odpremiérovala pokračovanie svojho seriálu House of Cards, k obrazovkám sa prilepili milióny divákov. A roztočia sa tiež algoritmy. Od prvej sekundy budú nielen ľudia sledovať seriál, ale aj seriál bude sledovať ich. Zberače dát začnú skúmať, koľko častí diváci zvládnu naraz, v ktorom momente stlačia pauzu či ktoré scény preskočia alebo si ich pozrú opakovane.

Netflix zaznamenáva miliardy takýchto údajov denne. Z dát potom vie napríklad vyčítať, ktoré scény boli pre divákov atraktívne či kedy sa, naopak, začali nudiť. Znalosť o nálade zákazníkov slúži ako podklad pri tvorbe ďalšieho obsahu. Dáta však firma nevyužíva len spätne. Seriál House of Cards stál od začiatku na grafoch. Ako číslami overené ingrediencie poslúžili hlavná úloha pre Kevina Spaceyho, režisérsky príspevok Davida Finchera a úspešná predloha britskej verzie seriálu. Z prieniku týchto kružníc záujmu vznikol produkt, vopred naprogramovaný na úspech.

Televízny biznis dlhodobo stojí na číslach. Ratingy sledovanosti rozhodujú o programových štruktúrach staníc, bojujúcich o pozornosť diváka. V prípade streamingovej služby so 60 miliónmi klientov a dvoma miliardami hodín odvysielaného obsahu mesačne nadobúda práca s číslami úplne iný rozmer. Srdcom Netflixu a základom úspechu je jeho dátové centrum. Zadanie analytikom znie: „Dať zákazníkom, čo chcú.“

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.