Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Volkswagen chystá SUV ofenzívu, neobíde ani bratislavský závod

Nemecký koncern Volkswagen si rok 2016 vybral za svoj nový začiatok. Firma zmietajúca sa v emisnom škandále sa na tohtoročnom autosalóne v Ženeve snažila ukázať, že sa zmenila. Do akej miery sa jej to podarí, záleží nielen od urovnania sporov s regulátormi po celom svete, ale aj od úspechu nových modelov.

12.03.2016, 17:00 | Lukáš Kvašňák | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Slovenský Volkswagen však zatiaľ nemusí mať obavy. Bratislavský závod potvrdzuje kľúčové postavenie pre nemecký koncern, keď ho čaká štart výroby viacerých nových modelov, ktoré ešte viac ukotvia tunajší výrobný závod v centre expanzných plánov najväčšej európskej automobilky.

Neprehliadnite

Skromná tvár

Volkswagen v Ženeve nasadil skromnú tvár. Namiesto tradičného opulentného večierka v predvečer otvorenia autosalónu, ktorého sa zvyklo zúčastniť viac ako dvetisíc hostí, zvolila nemecká automobilka komornejšiu akciu pre štyristo pozvaných hostí. O zábavu sa nestarali popové hviezdy ako Justin Timberlake, ale predstavitelia koncernu, ktorí hovorili o samojazdiacich autách a snahe posunúť firmu od tradičnej výroby automobilov k spoločnosti zaoberajúcej sa softvérom a službami.

Koncern na autosalóne naštartoval aj veľkú ofenzívu športovo-úžitkových vozidiel (SUV), keď plánuje ich počet rozšíriť zo súčasných dvoch na päť. Lukratívny segment láka všetky automobilky. Dopyt po SUV totiž celosvetovo rastie a zároveň ponúka výrobcom väčšie marže. Nemecká automobilka však dlho za rivalmi zaostávala, keď sa k pokračovaniu boomu v SUV segmente stavala skepticky. Čísla za uplynulý rok museli presvedčiť aj najväčších pochybovačov. Len v Európe predaje medziročne vzrástli o pätinu na viac ako tri milióny áut, keď stúpali vo všetkých triedach od veľkých prémiových po malé a kompaktné SUV.

Emisný škandál ako budíček

Kým rivali pridávali SUV modely do všetkých tried, Volkswagen ponúkal len Tiguan a Touareg. Predaje značky tým, samozrejme, trpeli. K tomu sa v septembri minulého roka pridalo odhalenie o využívaní špeciálneho softvéru v starších dieselových motoroch, ktorý umožnil automobilke podvodne obchádzať prísne emisné testy až pri jedenástich miliónoch vozidiel po celom svete.

Značka VW, ktorú škandál postihol najviac, odvtedy zápasí s klesajúcimi predajmi a stratou trhových podielov. VW, ktorý je najväčší spomedzi dvanástich brandov koncernu, vlani predal takmer o päť percent menej vozidiel ako rok predtým a stiahol globálne predaje skupiny smerom nadol. Išlo o prvý medziročný pokles koncernu za posledných trinásť rokov.

Negatívny trend pokračoval aj v januári tohto roka, keď VW ako jediná značka spomedzi top desiatich v Európe zaznamenala pokles predaja. Emisný škandál prinútil skupinu posunúť aj zverejnenie finančných výsledkov za minulý rok až na koniec apríla. Automobilka totiž stále nevie presne vyčísliť finančný dosah emisného škandálu. Len v USA firme hrozí maximálna pokuta vo výške takmer päťdesiat miliárd dolárov.

V tejto situácii si koncern nemôže dovoliť zaváhanie. Veľkú produktívnu ofenzívu v SUV segmente odštartovala druhá generácia obľúbeného modelu Tiguan, ktorý sa začne v Nemecku predávať koncom apríla a od mája aj vo zvyšku Európy. V Spojených štátoch pribudne predĺžená verzia Tiguanu. Okrem toho plánuje VW pre Čínu a USA aj nové SUV v strednej triede, ktoré sa bude vyrábať v jeho americkom závode v Chattanooge. Nemecký koncern pridá aj dve menšie SUV. Prvé v triede Golfu bude vychádzať z konceptu T-Roc. Malý crossover v triede Polo bude zasa stáť na koncepte T-Cross Breeze predstavenom v Ženeve.

Bratislava s novým Touaregom

Pre bratislavský závod Volkswagenu je však najdôležitejšou novinkou

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy automobilový priemysel, Volkswagen