Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Orange pôjde viac mimo mobilov. Možno aj akvizíciami

Pred pol druha rokom sa v kuloároch špekulovalo, že Orange to má na Slovensku nahnuté a zvažuje sa jeho odchod z krajiny. Ak aj na tom bola štipka pravdy, dnes by už malo byť všetko jasné.

19.03.2016, 11:00 | Jozef Andacký | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Európsky šéf Orangeu Gervais Pellissier tvrdí, že slovenská odnož je kľúčovou investíciou skupiny a že jeho vedenie má voľné ruky – a úlohu –, aby hľadalo možnosti pre rozvoj nemobilových aktivít, ako sú fixný internet, digitálna televízia alebo mobilné financie. V praxi sa to môže prejaviť aj akvizíciami menších konkurentov či firiem z nových segmentov. Táto orientácia nie je v telekomunikačnom sektore nezvyčajná. Rovnakou cestou, hoci vždy trocha inak, sa uberá aj Slovak Telekom či O2.

Neprehliadnite

Slovensko nie je Rakúsko

Šumy okolo budúcnosti Orangeu na Slovensku sa zrejme šírili aj kvôli pohybom v rámci skupiny. Na prelome rokov 2012/2013 Orange predal rakúsku pobočku, neskôr vycúval aj z Britských ostrovov, kde mal spoločný podnik s Deutsche Telekomom s názvom EE (pôvodne Everything Everywhere). Mimochodom, utriasanie portfólia neprestáva. Vlani v lete Orange predal pobočku v Arménsku a aktuálne zasa vo Francúzsku rokuje o prevzatí konkurenčného Bouygues Telecomu.

G. Pellissier pre TREND vysvetľuje, prečo sa Slovensko nedá porovnávať s Rakúskom alebo Veľkou Britániou. V Rakúsku bol Orange štvorkou na trhu a etabloval sa tam ako low-endový operátor, čo podľa neho nezodpovedalo želanému pozicioningu značky. „Aj na Slovensku máme lowendového operátora, FunFón, ale nie pod značkou Orange,“ dodáva. Okrem toho v rakúskej firme mal Orange len minoritný, menej než pätinový podiel.

EE vo Veľkej Británii bol iný prípad. Na ostrovoch bol Orange na sklonku roka 2010 tretím najväčším hráčom. Fúziou s Deutsche Telekomom sa síce stal lídrom, ale prišla ďalšia výzva: premena operátora z čisto mobilného na komplexného, aj so službami v pevnej sieti.

V telekomovskom žargóne sa to nazýva konvergencia. „Videli sme, že by to bolo príliš drahé, aby sme to zvládli, tak sme preferovali predaj,“ spomína G. Pellissier. Šéf európskeho Orangeu hovorí, že slovenská pobočka je po dvadsiatich rokoch

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy operátori, optika, Orange, telekomunikácie

Diskusia (0 reakcií)