Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Poplatky autorským zväzom sú ako výpalné z 90. rokov, sťažujú sa hotelieri

Minuloročný prírastok ubytovaných hostí v slovenských hoteloch a penziónoch pocítili všetci ich prevádzkovatelia. Viacerí z nich to vnímali ako najlepší rok vo svojej existencii.

15.05.2016, 05:00 | Jarmila Horváthová | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 6

Marek Imre zo žilinského hotela Dubná Skala potvrdzuje, že bol vo všetkých ukazovateľoch najlepší v ich 10-ročnej histórii. Daniel Kulla a Tomáš Ondrčka z bratislavského Hotela Devín konštatujú, že najmä letné mesiace prekročili všetky ich očakávania. Príjemne ich prekvapila obsadenosť, ktorá bola v celoročnom priemere takmer 73-percentná.

„Cítime, že Bratislava sa stáva atraktívnejšou pre turistov, ktorí stále považujú Slovensko a Bratislavu za bezpečnú destináciu, kvalita ubytovacích služieb sa zlepšuje a v malej miere prispieva aj zlepšenie propagácie zo strany štátu,“ hodnotí T. Ondrčka.

Neprehliadnite

Nároční slovenskí hostia

Hotelová brandža je veľmi dynamická, najmä čo sa týka zmien v spotrebiteľskom správaní hostí, na ktoré musia hotelieri reagovať. Podľa Mareka Imreho sa s nástupom nových technológií a možností rezervácie ukazuje, že pick up time, čiže čas od uskutočnenia rezervácie po nástup hostí, sa výrazne skracuje.

Zuzana Bieliková z hotela Golfer v Kremnici tvrdí, že už niekoľko rokov sledujú nový trend: slovenskí hostia sú náročnejší ako zahraniční a tiež náročnejší na slovenské hotely ako na tie zahraničné. Katarína Kaňová z hotela Solisko na Štrbskom Plese zase hovorí, že hostia začínajú uprednostňovať opakované krátke pobyty pred jedným dlhším.

Hotelová brandža je veľmi dynamická, najmä čo sa týka zmien v spotrebiteľskom správaní hostí

Podľa Tomáša Kubicu z nízkotatranského Wellness Hotela Chopok hostia majú obrovský záujem o aktívne strávenie dovolenky, napríklad využitím cyklotrás a cyklochodníkov. V regióne Liptova však chýbajú bezpečné cyklochodníky najmä pre rodiny s deťmi. Cyklotrasy sú síce vyznačené, ale mnohé z nich sú len pre zdatných cyklistov.

Zlepšiť podnikateľské prostredie

Slovenskí hotelieri sa zhodujú, že najviac im komplikuje život kvalita podnikateľského prostredia, ktorá sa podľa nich naďalej zhoršuje. Napokon Slovensko obsadilo v rebríčku konkurencieschopnosti v cestovnom ruchu Svetového ekonomického fóra v posudzovaní podnikateľského prostredia jedno z posledných miest v Európe, ale aj vo svete.

„Prijímajú sa nezmyselné zákony, ktoré neprinesú hosťovi ani hotelu nič, iba zvýšenú administratívnu záťaž. Vysoká DPH, vysoké odvody, s tým súvisiace nízke platy,“ vymenúva Zuzana Bieliková. Rovnaký názor má aj Ivan Matina z hotela Aqutermal v Strehovej.

Poplatky autorských zväzom sú doslova likvidačné a pripomínajú výpalníctvo z 90. rokov

„Najväčším problémom v službách vôbec je odvodové a daňové zaťaženie. O byrokracii ani nehovorím, administratíve a účtovníctvu sa v našej firme venujú naplno 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Rubrika TREND TOP v cestovaní

Tagy cestovný ruch, hotely