Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kúpeľné spoločnosti si pochvaľujú trend „kúpele namiesto mora“

Slovenské kúpele majú za sebou úspešný rok 2015 – zaznamenali nárast samoplatcov aj klientov cez poisťovne. Najvyššie tržby aj najviac hostí privítali (čo je pochopiteľné) naše najväčšie kúpele, Slovenské liečebné kúpele Piešťany. Tie majú aj najvyšší podiel samoplatcov – 86,5 percenta a tiež v nich ako v jediných slovenských kúpeľoch je početnejšia, hoci tesne, zahraničná klientela než domáca.

17.05.2016, 05:00 | Jarmila Horváthová | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Samoplatcovia prevažujú aj v niektorých ďalších kúpeľoch, napríklad v Trenčianskych Tepliciach, Dudinciach, Bojniciach či Sliači. Väčšina zariadení však hovorí aj o náraste počtu klientov, ktorí prichádzajú cez zdravotné poisťovne.

To, že sa kúpeľom stále darí zvyšovať počet klientov samoplatcov, je najmä výsledkom mohutných investícií do zlepšovania svojej infraštruktúry a kvality služieb, ale aj toho, že všetky veľké kúpele robia aktívny marketing a obchodnú politiku na slovenskom aj na zahraničných trhoch.

Minulý rok pritiahla podľa Tatiany Šatankovej z Bardejovských kúpeľov domácu „samoplatcovskú“ klientelu aj neistá bezpečnostná situácia v zahraničí. „Mnohí Slováci vymenili dovolenky pri mori za kúpele. Takýto trend očakávame aj tento rok,“ tvrdí.

Neprehliadnite

Všeobecná spokojnosť

Spokojní s minuloročnými výsledkami boli aj tam, kde svoje zariadenia rekonštruovali a v dôsledku toho poskytovali len obmedzené kapacity. Napríklad Ivana Chvojková zo SLK Turčianske Teplice uvádza, že minulý rok rekonštruovali naraz až dva liečebné domy, čím disponovali nižšou lôžkovou kapacitou.

Všetky veľké kúpele robia aktívny marketing na slovenskom aj na zahraničných trhoch

„Očakávali sme preto aj adekvátny pokles celkového objemu tržieb z predaja. Ale dosiahli sme lepší výsledok, než sme očakávali.“ Zuzana Melichová z Kúpeľov Lúčky zase vyzdvihuje sedempercentný nárast zahraničných klientov a výrazný nárast samoplatcov. „Za úspechom je skrytá tvrdá práca a aktivita, ktorú vyvíjame na zahraničných trhoch,“ vysvetľuje.

V Kúpeľoch Sliač sa podarilo – ako informuje Matej Nedorolík – zastabilizovať dlhodobo nepriaznivú ekonomickú situáciu, oproti roku 2013 znížili svoju stratu o 55,2 percenta. Tiež zaznamenali nárast samoplatcov aj zahraničnej klientely, najmä z ČR – o 12,1 percenta.

Čo by pomohlo

Samozrejme, vždy môže byť aj lepšie. Podľa Ľuboslava Jankoviča zo Slovthermae Dudince by návštevnosti pomohla lepšia propagácia kúpeľníctva zo strany štátu aj lepšia poznateľnosť Slovenska. Aby si marketingovú propagáciu nerobili kúpeľné zariadenia len samy a aby sa o Slovensku vedelo aj ako o kúpeľnej destinácii. „Slovensko je v zahraničí ešte nováčikom, nepoznajú nás ani naši najbližší susedia, mám čerstvý osobný zážitok z Ukrajiny,“ konštatuje T. Šatanková.

„My rovnako vidíme výrazné rezervy v práci SACR pri rozvoji cestovného ruchu na Slovensku v porovnaní s okolitými krajinami,“ pridáva sa Zuzana Melichová z Lúčok.

Kúpele by tiež veľmi uvítali vytvorenie väčšieho množstva vízových centier v rusky hovoriacich krajinách, podobne ako to robia 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND TOP v cestovaní

Tagy cestovný ruch, kúpele

Diskusia (0 reakcií)