Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Jozef Špirko o Carrefoure: Je to jeden z mojich najrizikovejších projektov

Pätica slovenských predajní Carrefour odchádza do histórie. Nad zadlženým a stratovým reťazcom s „vykradnutými“ pultmi sa definitívne zatiahli mraky a končí v konkurze. Dodávateľom v ňom uviazli milióny eur, ktoré môžu akurát tak oplakávať.

15.06.2016, 18:00 | Marek Legéň | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Ešte nedávno to bol scenár veľmi blízko reality, keďže reštrukturalizačný správca podal návrh na konkurz firmy Retail Value Stores (RVS), prevádzkovateľa Carrefouru. Do hry v poslednej chvíli vstupuje bývalý partner investičnej skupiny Penta Jozef Špirko a ťahá obchodnú sieť doslova hrobárovi z lopaty.

S využitím bohatých skúseností s ozdravovaním firiem v ťažkostiach si ju trúfa opäť postaviť na nohy. Jeho úspech bude závisieť od toho, či si na svoju stranu dokáže nakloniť dodávateľov a zákazníkov kedysi úspešnej retailovej značky, ktorá za posledné obdobie utrpela na Slovensku značné imidžové škody.

Neprehliadnite

Záchranárske práce

J. Špirko verí, že Carrefour má potenciál vrátiť sa na trh a obnoviť si dobré meno z minulosti, hoci uznáva, že to nebude jednoduché. „Je to jeden z najrizikovejších projektov, do akého som kedy vstúpil. Na druhej strane, kto sa bojí, nesmie do lesa,“ prízvukuje. Do sfunkčnenia siete plánuje podľa vlastných slov naliať prostriedky v jednotkách miliónov eur. Podrobnejšie detaily, napríklad o jeho akcionárskom podiele v Carrefoure, zatiaľ nekomunikuje.

Do budúcnosti by si J. Špirko rád ponechal renomovanú značku a pokračoval v podnikaní pod licenciou francúzskeho koncernu. Ešte nemá vytýčenú stratégiu dlhodobého rozvoja. Prvoradým cieľom je záchrana existujúcej siete predajní, rozširovanie o ďalšie prevádzky zatiaľ neplánuje.

Po vstupe do Carrefouru totiž hasí najmä akútne problémy. Na ilustráciu, v akom stave prichádza do spoločnosti, na minulotýždňovej retailovej konferencii TRENDU J. Špirko spomenul, že v prevádzkach siete sa momentálne robia tristoeurové denné obraty, čo je bežná prax malej predajne s výmerou päťdesiat štvorcových metrov.

Z pätice obchodov slovenského Carrefouru začala pod rukami nového investora ožívať ako prvá prevádzka v bratislavskom nákupnom centre Polus. Do výrazne zmenšeného priestoru sa vrátili čerstvé potraviny a regály sa postupne opäť zapĺňajú tovarom. Skromnejšiu predajnú plochu okolo štyritisíc štvorcových metrov majú mať podľa J. Špirka všetky prevádzky Carrefouru, teda dve bratislavské a po jednej v Košiciach, Žiline a Trnave.

Finančnej kondícii RVS má prospieť aj to, že sa manažmentu podarilo vyjednať nové dodatky k nájomným zmluvám. Zabezpečujú podstatnú úsporu na nájomnom, ktoré v predchádzajúcom období presahovalo aj štyri milióny eur za rok.

Vizitka firmy Retail Value Stores
(prevádzkovateľa predajní Carrefour, mil. €)
Vizitka firmy Retail Value Stores
Pozn.: Výsledky za rok 2014 sú súčtom údajov z dvoch účtovných závierok
PRAMEŇ: Register účtovných závierok

Miliónové dlhy

Podľa informácií TRENDU vstup do Carrefouru lákal viacero záujemcov, medzi nimi aj skupina CBA lučeneckého podnikateľa Mariana Šufliarskeho. No zdevastovaný reťazec napokon zostal na ocot, až kým mu záchranné lano nehodil J. Špirko. Z obchodníckej brandže pochádza konštrukcia, že o vstupe do Carrefouru spolu s ním pôvodne uvažoval tiež obchodník 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy Carrefour, Jozef Špirko

Diskusia (0 reakcií)