Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BMW 330e proti Fordu Mondeo Hybrid

10.07.2016, 11:00 | Jozef Prosnan | © 2016 News and Media Holding

Mnohí experti predpovedajú hybridným osobným automobilom budúcnosť. Pripisujú im totiž schopnosť preklenúť prechodné obdobie, kým automobilky a ekonomiky doriešia rébus alternatívnych pohonov a všetkého, čo s tým súvisí.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Enjoy

Tagy

test

Súper pre testovaný Ford Mondeo Hybrid sa ponúkol sám. BMW 330e nielenže patrí rovnako medzi sedany strednej triedy, ale disponuje hybridnou technológiou a len nedávno sme ho vyskúšali. Môžete namietať, že cenový rozdiel bavoráka z porovnania diskvalifikuje, nám však ide skôr o stret dvoch svetov – hybrid (Ford) verzus plug-in hybrid (BMW).

Neprehliadnite

Ford kombinuje atmosféricky plnený benzínový štvorvalec 2,0i s dvoma elektromotormi so súhrnným maximálnym výkonom 138 kW (187 k). Na druhej strane v BMW spolupracuje prepĺňaný tiež benzínový štvorvalec s jedným elektromotorom. Spoločne na výstupe dosahujú maximálnych 185 kW (252 k).

Obaja súperi využívajú na skladovanie elektrickej energie potrebnej na pohon elektromotorov Li-Ion batérie. Tá vo Forde má kapacitu 1,4 kWh, v bavoráku 7,6 kWh.

Ford Mondeo HybridZdroj: FORD

Rozdielne prevodovky

Keď inventúra technickej výbavy dospeje k prevodovkám, vidíme diametrálne rozdiely. BMW stavia na osemstupňovej automatickej prevodovke so zakomponovaným elektromotorom. V praxi funguje ako klasický automat, dovoľuje tiež radiť manuálne voliacou pákou alebo páčkami pod volantom.

Ford využíva bezstupňovú hybridnú prevodovku, ktorá manuálne radenie neumožňuje. Počas pokojnej jazdy si ani neuvedomujete, že nejakú prevodovku má, keď však začnete agresívne akcelerovať, zvýšia sa otáčky na maximum a Mondeo plynulo zrýchľuje.

BMW 330eZdroj: BMW

Hendikepy

Zástavba hybridného pohonu znižuje úžitkovú hodnotu oboch automobilov. Nie však rovnakým dielom. V prípade BMW sa kapacita batožinového priestoru zredukovala z pôvodných 480 litrov na 370. Naopak, do kufra pribudlo nie malé puzdro, v ktorom si vozí dva káble. Jeden na použitie z domácej siete a druhý kompatibilný s verejnými rýchlonabíjacími stanicami.

Bavoráku v dôsledku hybridnej prestavby dokonca poklesla aj kapacita palivovej nádrže na 41 litrov. Ford si káble so sebou nevozí, lebo ich nepotrebuje, externe sa dobíjať nedá, ale z pôvodného 525-litrového kufra mu ostalo len 383 litrov. Veľkosť palivovej nádrže si však zachoval.

Ford Mondeo HybridZdroj: FORD

BMW ide pod päť litrov

Podľa technických údajov výrobcov dosahujú oba hybridy diametrálne odlišnú priemernú spotrebu benzínu. Kým Mondeo si v zmiešanej prevádzke pýta 4,2 litra v priemere, trojkové BMW sa uspokojí s 1,9 litra, čo je menej ako polovica. Skutočne sú rozdiely až také veľké?

Odpoveď nám dala jazda na testovacom okruhu. Ako prvé ju absolvovalo BMW. No ešte skôr sme mu dopriali celonočné 12-hodinové nabíjanie batérie, po ktorom bola batéria plná na 96 percent. Pred štartom volíme režim eDrive, ktorý automaticky manažuje spoluprácu spaľovacieho motora a elektromotora v záujme čo najnižšej spotreby paliva. Po absolvovaní zhruba 100 km okruhu, ktorý prechádza mestom, prímestskými komunikáciami aj diaľnicou, palubný počítač vykázal zostatkovú hladinu kapacity akumulátora deväť percent a priemernú spotrebu 4,4 l/100 km.

BMW 330eZdroj: BMW

Ford milo prekvapuje

S Mondeom vyrážame na identický okruh hneď – žiadne nabíjanie neumožňuje. Pritom akumulátor vykazuje 50-percentné nabitie. To počas jazdy kolíše medzi 20 percentami a 100 percentami. V cieli okruhu však má rovnakú úroveň ako na začiatku, teda 50 percent. Priemerná spotreba benzínu – 5,3 l/100 km.

Rozdiel necelý liter v prospech BMW je oveľa menší, ako by sa podľa údajov výrobcov dalo očakávať. O málo ho ešte redukuje cena elektrickej energie na nabitie batérie v BMW. Na druhej strane, BMW dosiahlo absolútny rekord TREND testov, keď zaznamenalo vôbec najnižšiu priemernú spotrebu paliva ako dovtedy vedúca Honda Civic 1,6 i-DTEC. Ak sa vám však nebude chcieť batériu dobíjať alebo nebudete mať na to čas, treba rátať s adekvátne vyššou spotrebou benzínu.

Mondeo sa zas ukázalo ako najúspornejšie z testovaných modelov v rámci strednej triedy.

Stvorené do mesta

Výhody benzínových hybridných technológií v podobe nízkej spotreby sa najviac prejavia počas jázd v meste – napríklad pri cestách do zamestnania a späť. Jazda predpisovou päťdesiatkou vytvára príležitosti na časté odpájanie spaľovacieho motora a bezemisnú prevádzku. Aj s hybridmi sa dá jazdiť ostrejším tempom aj po diaľnici, potom sa však výhody nízkej spotreby strácajú a autá s naftovými motormi dosahujú v ekonomike prevádzky lepšie výsledky.

Charakter a charakter

Ford Mondeo Hybrid sa aj svojím pružením, špeciálnym obutím a bezstupňovou prevodovkou doslova pýta na jazdu mestom. Pritom posádke ponúka maximálny komfort takmer bez ohľadu na kvalitu ciest. BMW 330e jazdným prejavom kopíruje športový naturel.

Rozdielna dynamika

Ford Mondeo Hybrid má dostatočný výkonový potenciál aj na dynamickejšiu jazdu (z 0 na 100 km/h za 9,2 s). Charakter jeho prevodovky aj formát pneumatík 215/60 R16 však od takéhoto štýlu jazdy odrádzajú. BMW 330e patrí k nadpriemerne disponovaným modelom z hľadiska akcelerácie (z 0 na 100 km/h za 6,1 s) aj maximálnej rýchlosti (225 km/h).

Ford Mondeo 2,0 Hybrid a BMW 330e
Ford Mondeo 2,0 Hybrid BMW 330e
Zdvihový objem spaľovacieho motora (ccm) 1 999 1 998
Usporiadanie spaľovacieho motora R4 R4
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 105 (143)/6 000 135 (184)/6 500
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 173/4 000 290/1 350 – 4 250
Elektromotor (kW/k) 2 x 1 x
Výkon 88/120 65/88
Maximálny výkon hybridného systému (kW/k) 138/187 185/252
Prevodovka Hybridná eCVT 8-st. automatická
Pohon predný zadný
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,2 6,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 225
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 4,2 1,9
Nameraná priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 4,4
Rázvor (mm) 2 850 2 808
Objem batožinového priestoru (l) 383 370
Cena základného modelu s DPH (€) 31 570 43 600
Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 27/2016. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Enjoy

Tagy test

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.