Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

„Umelá“ žena je status bohatých mužov. Ako drahé auto

23.01.2016, 08:16 | Mária Hunková | © 2016 News and Media Holding

Spoločnosť je voči plastickým operáciám oveľa tolerantnejšia. Viac ich prezentujú aj médiá, čo vedie k túžbe po zmene tela u čoraz mladších dievčat. Niekedy však odbornú pomoc potrebujú skôr ich rodičia, hovorí psychologička Barbora Kuchárová v rozhovore pre TREND.

  • Tlačiť
  • 0

Barbora KuchárováZdroj: Milan David

Plastickým klinikám pribúdajú klienti, rastú tržby aj zisky. Akú majú ľudia motiváciu vyhľadávať ich služby?

Motivácia je najrôznejšia. Môže to súvisieť so zvýšením pracovného výkonu, zlepšením partnerského života. Mnohokrát je to o zvýšení sebaprijatia alebo vyhovenie sociálnemu okoliu. Pamätám si pacientku, ktorej rodičia sa rozhodli, že bude modelka. V modelingovej agentúre im povedali, že je pekné dievča, ale nemá pekný nos. Bez konzultácie s dcérou jej rodičia dali rozsekať nos. Ona s tým nebola stotožnená a ku mne sa dostala ako závislá od drog.

Neprehliadnite

Nie sú skôr tí rodičia prípad pre psychológa?

Nesporne. Často však nie sú v našej starostlivosti tí, ktorí to potrebujú, ale tí, ktorí sú ochotní sa liečiť. Mnohokrát ten, kto zmotivuje druhého k plastickej operácii, je omnoho viac v neporiadku ako ten, kto tú operáciu podstúpi napríklad z lásky. Je to napríklad prípad bohatých mužov, ktorí potrebujú mať ženy s veľkými perami. Niektoré ženy pritom k tomu samy ani neinklinovali, ale partneri im o tom toľko rozprávali, že si ich nakoniec dali zväčšiť.

Je zdravý takýto vzťah?

Určite nie. Takéto vzťahy sú však v neporiadku prapôvodne. Ide o účelové vzťahy, ktorých dôležitým atribútom je prezentovať sa, že mám peknú partnerku. Je to taký sociálny status spolu s dobrým autom.

Odkiaľ to muži majú?

Z pornofilmov, médií, kde sa nám ponúka vzor sexuálneho a estetického ideálu, ženy či muža, ktorý je „hodným“ objektom našich potrieb a túžob.

Sú však aj ženy, ktoré si vyhľadávajú mužov, ktorí im zaplatia plastickú operáciu.

Áno, to je zase opačný prípad. Mala som klientku, ktorá podľahla čaru plastických operácií, lebo po nich žala komplimenty a obdiv, ona sama nemala dosť financií, a tak hľadala partnerov, ktorí jej vedeli dať toto finančné bezpečie.

Podľa plastických chirurgov sa znižuje vek dievčat, ktoré si žiadajú nejaký zákrok. Čím to je?

Je to o mediálnom tlaku a o tom, že teraz dozrievajú dievčatá skôr a neharmonicky. Sú to také deti oblečené do dospelého tela. Dnes sú už dvanásťročné dievčatá úplné slečny. Veľmi dlho dozrievajú emocionálne a sociálne, no vyzrievajú skôr fyziologicky, fyziognomicky, sexuálne. Všetky témy u nich prichádzajú skôr – téma sexuality, trápenia sa s vlastným imidžom, túžba páčiť sa opačnému pohlaviu. Viem o prípadoch, keď dievčatá v štrnástich, pätnástich rokoch žiadajú rodičov o schválenie nejakého zákroku.

Lekári sú ochotní operovať aj neplnoleté dievčatá, ak je u nich ukončený fyzický vývoj. Je to vhodné z psychického hľadiska v takom včasnom veku?

Určite nie. Deti v takomto veku mnohokrát nevedia, čo naozaj chcú. Navyše, predstavte si, že dnes je napríklad móda veľkých prsníkov, ale o pár rokov už nemusí byť. Vo všeobecnosti je úprava tela veľakrát nezrelé rozhodnutie.

V poslednom čase sa pritom zvyšuje aj počet mužov, ktorí sa dávajú upravovať. Sú márnivejší ako kedysi?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Téma - biznis s krásou

Tagy plastické operácie

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.