Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Finta s Braniskom odhalila, ako sa v štáte žongluje s číslami

26.08.2016 | Ján Kováč

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

26.08.2016 | lepardu

Najkrajší smeráčik ukazuje Košičanom, ako treba zarábať peňeži vlastnou hlavou. Copyright na to má však iný Robo, všakže?

26.08.2016 | bluehen

Zonglovanie s cislami? Robia len to co im EK pomaly 15 rokov zerie, stale dava tym ludom stovky milionov eur za ten isty level argumentovania (navyse za predrazene projekty). Ten utvar na MF, rad by som vedel akych ludi tam nabrali (ako ich zaplatili), skor je to dalsia zasterka akoze sa nieco robi, kym odhalia ze sa vlastne nic nerobi ziska sa cas a dalsie eura z Bruselu.

26.08.2016 | Roman Kanala

Celá diaľničná výstavba, rekonštrukcia železnice, letísk, všetky infraštrukturálne investície sú riadené heslom: všetko na Žilinu. VŠD je v Žiline a republiku zaplavila agentmi Žiliny. V každej vláde sú dve-tri ministerstvá Žiliny. Ministerstvo dopravy je ministerstvom Žiliny v každom prípade. Plus NDS, Dopravoprojekt, Váhostav, Doprastav.

Prečo sa stavia diaľnica na Žilinu, ktorá je tak náročná, že sa nedá dokončiť? Ak by sa stavalo na Žitnom ostrove, pri Ipli až po Lučenec a potom na Rožňavu, tak by na celej trase bol potrebný tunel Soroška a zbytok by boli práce na rovine. Najkratšia cesta, samá rovina, lacné. Tak sa vymyslia dodatkové kritériá, ktoré budú puberťáci anonymne vyvreskovať po internete. Že vraj diaľnica nemá slúžiť diaľkovej doprave, ale obsluhe územia a nie územia, ale miest a nie miest, ale Žiliny a tá je predsa na severe. Že tzv. "Rajecký variant", ktorý mal pri Sverepci odbočiť na Prečín, Rajec a tunelom na Vrútky nebol dobrý, lebo by tam nebolo dosť tunelov, estakád a nebola by tam ani jedna Žilina.

Ako sa vypracoval Generel dopravy? Tak, že tá nitrianska eseróčka, ktorá ho spáchala, v programe ArcInfo spočítala existujúce pracovné miesta pozdĺž trás a vyšlo im, že na severe je toho trochu viac. Pozor, nie obyvateľstva, nie ekonomický potenciál, ani nie pracovná sila. Len existujúci zamestnanci bez nezamestnaných. Nik zo zodpovedných nepoložil otázku, či náhodou nespadli z jahody. A preto je na juhu nezamestnaných stále viac. A preto sa všetci bedári musia skladať na diaľnice Žiline, kde nie je nezamestnanosť.

A preto sa rekonštruuje železnica na Žilinu na smiešnych 160 km/h namiesto TGV Bratislava - Šahy - Košice na 400 km/h. Na juhu sú železnice ešte od Ferencjóžku z konca 19. storočia. Rýchlosť často len 40 km/h. Cesta do Košíc trvá 7 hodín. Zvolen-Košice stále nie je elektrifikovaný.

A preto sa zrekonštruovalo letisko v Žiline, aby mal kde Jano Slota pristávať so stíhačkou. Na 200 kilometroch sú teraz tri letiská: Bratislava, Piešťany, Žilina. O kúsok ďalej Sliač a Poprad. A na východe Košice.

Vodnú cestu cez Beskydy ani nespomínajme, to je ďalší megalomanský projekt zo Žiliny. Z Váhu do Ostravy Slotovou jachtou.

Ak treba nejakú ekonomickú analýzu, tak sa niečo zosmolí, a pohrá sa so štrnástou desatinnou čiarkou, nech to vyzerá vedecky. Alebo Vážny sfalšuje nejakú analýzu PPP. Alebo to urobí A.U.X.T. z N.D.S. Všetko jedno, všetko je v súlade so zákonom, aj tak to urobia tak, ako si pred desaťročiami zaumienili. Rýchlostná cesta musí do Stropkova, križovatka musí byť v Kraľovanoch, a všetko na Žilinu.

27.08.2016 | Martiman

Tak z eurofondov sa už postavalo kadečo. Španielsky príklad nadovšetko.

27.08.2016 | Roman Kanala

Žiaľ zlodejské megalomaniacke projekty sú tak excentrické, že ani eurofondy nestačia. Eurofondy sú fuč a D1 stále nie je dokončená a ani nebude.

Ak by sa stavali všetky ostatné trasy: R2, R4, R7, tak sú všetky hotové a D1 by nebola. Teda s D1 výsledok ten istý, ale krajina by mala stovky kilometrov diaľnic hotových a v prevádzke.

Lenže potom by už D1 nebola vôbec potrebná. Preto sa musí stavať ako prvá, lebo zatiaľ ešte potrebná je, keď nie je nič iné.

28.08.2016 | lepardu

Stromčekova úloha na ministerstve je jasná: čo najdrahšie projekty prihrávať smeráckym šmejdom, ktorý okrem svojho vrecka musia plniť aj stranícku kasu. S Érsekom sa určite dohodnú, veď aj Maďar vie, že jeho stranícki tútori si musia prísť na svoje...

29.08.2016 | Roman Kanala

Tiež si myslím, že tí, ktorí by čakali nejaké veľké zmeny, budú sklamaní. Celé ministerstvo by chcelo odžiliniť a k tomu Érsek nebude mať dosť politickej podpory. Zažilinené je všetko. NDS, SSC, projekčné kancelárie, stavebné firmy.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.