Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Agenti varujú klientov, že prídu aj horšie časy. Ale predávajú najmä hypotéky

Politika lacných peňazí zasahuje aj sprostredkovateľský biznis. Väčšina firiem potvrdzuje, že stále dominuje riešenie bývania a refinancovanie hypoték.

16.10.2016, 12:00 | Ľuboslav Kačalka | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

V článku nájdete:

  • Rebríček najväčších finančných sprostredkovateľov na Slovensku podľa tržieb za prvý polrok 2016

Šéf trhového lídra OVB Jaroslav Vonkomer sumarizuje, že marcová novela zákona o úveroch na bývanie spolu s nízkymi sadzbami spôsobili „úverovú eufóriu“ Slovákov. Zaujímavý je údaj o zvýšení dynamiky rastu slovenského trhu s bývaním, čo sa podľa Národnej banky Slovenska (NBS) prejavilo okrem iného aj zrýchlením medziročnej priemernej ceny bývania až o 4,8 percenta.

„Z nášho pohľadu je bežný – retailový klient vystavený riziku možného nárastu úrokových sadzieb počas pomerne dlhej doby splatnosti hypotéky. Aj preto apelujme na tvorbu strednodobých rezerv a na potrebu primeraného zabezpečenia príjmu v prípade nepredvídateľných udalostí v živote klienta,“ upozorňuje.

Situácia pritom tvorbe rezerv praje. Podľa Juraja Jurasa, generálneho riaditeľa Partners Group SK, nižšie splátky umožnili klientom získať mimoriadne prostriedky na tvorbu aktív. „Práve tvorbu aktív s cieľom dôchodkového zabezpečenia považujeme za kľúčovú oblasť finančných plánov a samotných portfólií našich klientov,“ hovorí.

Dodáva, že ich komunikácia s klientmi bola preto zameraná najmä na to, aby ušetrené finančné prostriedky použili na zabezpečenie svojej finančnej stability v dlhodobom horizonte.

Neprehliadnite

Digitál vyhráva

S potrebou premeniť usporené peniaze pri nižšej splátke súhlasí aj Andrej Deďo, executive director Winner Group. „Úlohou kvalitného finančného sprostredkovateľa je poskytovanie komplexnej finančnej služby. V prvom rade by sa mal zameriavať na vytváranie aktív pre klientov. Následnou pridanou hodnotou má byť kvalitný servis a starostlivosť o komplexné portfólio klienta,“ vymenúva.

Pavel Smetana, člen predstavenstva Universal Maklérskeho domu, naznačuje, že ostatný polrok môžu ako úspešný hodnotiť iba tie sprostredkovateľské spoločnosti, ktoré dokázali rásť aj v iných sektoroch finančného trhu, nielen pri hypotékach. „Nie každej spoločnosti sa to podarilo. Nás teší, že v UMD kontinuálne rastieme aj v objeme sprostredkovaného poistenia a naše výnosy z finančného sprostredkovania medziročne vzrástli až o 25 percent.“

Viaceré veľké siete čelia odchodu časti sprostredkovateľov, do karát im nahráva aj digitalizácia vzťahov s finančnými inštitúciami

Za druhý významný hýbateľ trhu označuje nástup digitalizácie, čo je spolu s veľkosťou portfólia dôležitým prínosom pre klientov. „Poskytuje im nezávislú možnosť výberu zo širokej škály produktov a zrýchľuje uzatváranie zmlúv. Ďalšie poisťovne dokončili svoje webové kalkulačky pre elektronizáciu obchodu a predstavili aj online servisné centra pre sprostredkovateľov.“

Šéf brokerpoolu Finportal Rudolf Adam zdôrazňuje, že praktiky, ktoré sprevádzajú aktivity multilevel marketingových spoločností, nevrhajú dobré svetlo na celý sektor. „Tieto udalosti však podporili trend odchodu sprostredkovateľov z tradičných MLM systémov a nahrali do karát brokerpoolom, ako je spoločnosť Finportal, kde finančný poradca nie je do ničoho tlačený a má podporu a prostredie na profesionálnu a odbornú starostlivosť o klienta.“ Dodáva, že v poslednom období sa posilňuje predaj finančných produktov online. „Zatiaľ sa týmto spôsobom predávali hlavne produkty neživotného poistenia. Nasledovať bude 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika TREND špeciál - Finančný biznis

Tagy sprostredkovanie, sprostredkovatelia