Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zápchy budú menšie, ak sa úradníci spamätajú

18.10.2016 | Ján Kováč

Diskusia (79 reakcií) Pravidlá diskusie

13.10.2016 | ataman

Bla, bla a realita zlepšenia nikde.

14.10.2016 | Roman Kanala

Sú to všetko len nedôchodčatá a hlupáci. Z diaľnice idú urobiť mestskú komunikáciu pre Bratislavákov. Na každom kroku križovatka, prepletenec s tzv. "kolektormi", premiešavanie miestnej a tranzitnej dopravy. Podobne aj tzv. "rýchlostná cesta R7" nie je žiadnou rýchlostnou cestou, len penetračnou radiálou pre radosť Bratislavákov.

Riešením by bolo:
1. žiadna diaľničná križovatka na tzv. D1, len Ivanka, Senec a Trnava. Tak diaľnica ostane diaľnicou.
2. urýchlená výstavba vetvy Ivanka - Senec - Sereď, prípadne i na Galantu s križovatkou pri Kráľovej pred mostom cez Váh. Toto riešenie by vyriešilo kapacitný problém tzv. D1 na dlhé roky, lebo polovica dopravy aj tak ide ďalej na Nitru, Zvolen a Košice.
3. penetračná radiála R7 je len dočasné riešenie, lebo problém nerieši, ale zosilňuje. Namiesto upchatej starej cesty bude upchatá penetračná radiála R7. Riešením je koľajová doprava. Šamorín a Vrakuňa majú dostatočnú hustotu obyvateľov na koľajnice.
4. Všeobecne cestnú dopravu do Bratislavy netreba uľahčovať, nechať ju tak. Riešiť záchytné parkoviská na periférii typu Park and Ride, zaparkuj a jazdi verejnou dopravou. Električka do Šamorína, električka do Pezinka, do Devínskej. VW má železničnú prípojku, tak im tam voziť pracovníkov vlakom.
5. Tunel pod Karpatmi treba, ale na veľkom bratislavskom obchvate Trnava - Senica - Kúty. Obchvat vezme tranzitnú dopravu preč z tzv. diaľnice D1.
6. Riešiť nie cesty, ale prepravu ľudí všetkými módmi. Železnica a električka musia byť základom dopravnej kapacity a nie patlanie nových a nových radiál.
7. Reglementovať parkovanie v meste. Parkovanie musí byť platené. Rezidenti kartou na rok, cezpoľní tarify na hodiny parkovania. Nesmie sa stať, že na parkoviskách ostávajú nepojazdné vraky embéčiek roky zadarmo. Ak bude parkovné najväčšou položkou cestovného autom, ľudia prejdú na verejnú dopravu.

Situácia v Ženeve je podobná, Rhône, Arve, jazero, zo všetkých strán diaľnica, Francúzi zaplavujú mesto svojimi hnusnými dieslami. A riešené je to takto: http://blog.etrend....

Viedeň, Zurich, Basel, Lausanne, ale i Madrid, Brusel, Londýn, Praha majú dopravu postavenú na veľkokapacitných koľajniciach a funguje to výborne. Len Bratislaváci stále majú pocit, že jazdiť denne autom patrí k základným ľudským právam.

18.10.2016 | PaloK

No tak Viedeň ani Praha rozhodne nepatria k mestám s vyriešeným alebo aspoň niezávažným problémom s dopravou. Bývajú tam rovnaké zápchy na obchvatoch aj v meste, ako v tej Bratislave. V Prahe nie je parkovanie dostatočne vyriešené ani len pre rezidentov, nie to ešte pre cezpoľných. O "kultúre" tamojších šoférov mám už tiež svoju nie dobrú mienku a skúsenosť.

18.10.2016 | Roman Kanala

V Prahe keď sa dá, tak človek berie metro. Je rovnako rýchle, ako auto a nie sú zápchy. Potom sú tiež električky a ak človek pozná mesto, tak sa mestskou dopravou presúva rýchlejšie, ako autom. A neplatí za parkovanie.

Toto všetko Bratislave chýba. Nosný veľkokapacitný systém dopravy na koľajniciach. Nehovoriac o prepojení s perifériami. Všetko pre autá, to je Americko 70-tych rokov.

18.10.2016 | PaloK

Metrom sa nedá cestovať s kočíkom a dieťaťom, pretože nie všetky stanice sú vybavené výťahom, ale len eskalátormi. Cestovanie s kočíkom v Pražských električkách je doslova boj, pretože tam je tým ľuďom totálne jedno, či nastúpiš, alebo nie, miesto si treba doslova vytlačiť. Z metra sa treba z pravidla presunúť ďalej električkou, alebo dlhšiu cestu pešo. V Prahe nemajú dostatok miest na parkovanie v okolí svojho domu ani len rezidenti, ktorí tam platia dane.

Praha dopadlo rovnako ako Londýn. Rozhodli sa, že nestavaním veľkokapacitných garáží budú demotivovať ľudí od cestovania autami. Rovnako to prebieha aj inde. Zároveň chcú ľudí prilákať do mesta, aby sa nesťahovali do dedín, ale do mesta a v meste platili dane.

Bratislava je regionálne mesto, malé. Metro je tu nezmysel. Možno o 20 rokov, keď sa mesto rozrastie o nových prisťahovalcov a pohltí okolité časti. Lenže aj veľkí developeri sú totálne neschopní a neochotní ísť do rizika výtavby nových mestských štvrtí, nehovoriac o tom, aby sa podieľali na výstavbe infraštruktúry. To je scifi, chcieť v tejto slobodnej vyspelej spoločnosti, aby sa súkromník podieľal na verejnom záujme.

18.10.2016 | @@@

nove štvrte ?....to chceš premiestniť cele slovensko do ba ? :D

18.10.2016 | Vlasko

Aky mas problem s eskalatormi ? Eskalatory su ok aj pre kociare aj pre deti - o com to melies ? V Londyne uplne bezna vec ale zase si raz niekto hlada vyhovorky.

18.10.2016 | IvanPe

Roman: to co navrhujete je sice pekna myslienka ale nerealna, lebo Bratislava stale slape podla uzemneho planu z cca 1970.
O akych, hoci potencialnych, velkokapacitnych kolajniciach v Bratislave hovorite?
Najskor musia vymriet na state zavysli volici, staci aby ich nebola vacsina. Pretoze od Fico II idu aj miestne dane najskor do statneho rozpoctu a az potom sa prerozdeluju.
Preto sa autor tak vytesuje ze konecne nieco aj pre Bratislavu, aj ked povedzme si rovno, co to je za bullshit ked dialnica konci v centre mesta.

19.10.2016 | Roman Kanala

Ostatné hlasovanie na tému doprava vo Švajčiarsku a v Ženeve. Ženeva je Bratislave podobná i veľkosťou, i počtom obyvateľov, i geografickým obmedzením, i blízkou hranicou, a tiež problémami s cezpoľnými zamestnancami. Dopravnú politiku má však omnoho premyslenejšiu.

BLOG Listy z Ženevy
Tŕnisté otázky dopravy
04.06.2016
O doprave je v hlasovaní 5. júna 2016 jedna federálna otázka a v Ženeve sa pridružili štyri kantonálne.
http://blog.etrend....

Všetky blogy o doprave vo Švajčiarsku:
http://blog.etrend....

18.10.2016 | Vlasko

Zase az tak vyborne to nefunguje - v Londyne su cesty upchate ,aj ked maju metro a vlaky na urovni o akej sa Bratislave ani o 100 rokov nebude snivat(nie ze by to trebalo). A londynska cestna siet tiez nie je nepriatelska voci autam - 1 okruh v a 1 okolo Londyna, dialnice takmer az do centra (napr. A40, A4/M4)

19.10.2016 | Roman Kanala

Londýnska cestná sieť je spoplatnená od 2003. Vjazd do Congestion Charge Zone stojí 11.50 Libry v pracovné dni od 7 do 18 hodiny. To pomohlo znížiť počet áut v historickom centre asi o 10%. Vyzbierané miliardy idú zhruba spolovice na rozvoj verejnej dopravy.

18.10.2016 | noblesa

Bez tunela pod Karpatmi je to cele na houby.

19.10.2016 | Roman Kanala

Tunel pod Karpatmi treba postaviť medzi Trstínom a Jablonicou na trase Trnava - Senica - Kúty. To by bol ozajstný obchvat Bratislavy. Tranzit z Brna by jazdil tadiaľ.

Projektovaný tunel z Rače do Stupavy bude obchvatom asi ako tunel Sitina. Mestská komunikácia pre Bratislavákov na pritiahnutie celého tranzitu do hlavného mesta. Z odborného hľadiska čistá blbina. Ale Bratislaváci sa budú cítiť veľkí a dôležití.

18.10.2016 | bluehen

Tieto problemy boli evidentne uz zaciatkom tisicrocia, a este sa len skomplikuju lebo mozno sa aj niekto poucil ale hlavnym cielom politikov zostava jedine: zamzluvnit predrazene, fakturovat, to sa da len ked sa stavia a nie rozmysla, neustriehla ich ani europska unia, z penazi z ktorych uz mohol byt postaveny solidny system regionalnej siete vlakov sa stali predrazene rekonstrukcie trati po slovensku bez hmatatelneho vysledku.

18.10.2016 | xedoy

nez to postavia bude tu tolko vychodnarov ze to aj tak nebude stacit

18.10.2016 | @@@

to nie su ludia z vychodneho slovenska ale najmä ludia z okolia ba čo tie zapchy robia častokrat samotny bratislavčania čo sa presťahovali z mesta do okolitych dedin :P

18.10.2016 | xedoy

z vychodnara sa stal blavak a potom ked dosporil isiel na vidiek. poznam to. stupava je preplnena vychodnarmi

18.10.2016 | @@@

domjenka ....prezrel som čisla zo štatistickeho uradu o presune obyvatelov s trvaly bydliskom a tie udavaju niečo ine ....že od roku 1993 sa do ba kraja sťahuje najmenej ludi z košickeho kraja ,prešovsky kraj je sice teraz treti ale do roku 2002 bol predposledny ...už toto je ukažka že predstava ludi že v ba su len ludia z vychodneho slovenska aje naivna a nezmyselna a nič nanaznačuje žeby ludi z vychodneho slovenska bolo v ba až toľko ako to niektory predkladaju .....takže isto ich tam nie je ani polovica ako to niektory uvadzaju a je to ovela menej ....takže ani to tvoje ti neuverim opať su to len dohady a nezmysli ktore sa prezentuju ale nikdy ničim nepodložene lebo každy dobre vie že keby si to mal realne zdokladovať tak vysledok by bol uplny opak toho čo prezentuješ :P

18.10.2016 | IvanPe

a co ti co maju trvaly pobyt nadalej doma? tych sleduje aka statistika?

18.10.2016 | @@@

aj to je nezmysel už by sa to prejavilo rovnako aj pri zmene trvaleho pobytu alebo si ty mysliš že niekto žije tak vyše 20 rokov že trvaly pobyt na vychode a žije v ba ....nehovorim že aj take pripady sa nedaju najsť ale isto to nebude v desiatkach tisicoch ludi :P ....ja poukazujem nato že ludia z vychodu su v tom na konci že viac je ludi v ba zo stredneho a zo zapadneho slovenska či sa to niekomu pači alebo nie je to tak :P

18.10.2016 | IvanPe

Jasne ze ano, a by si sa divil kolko ich je. Koniec koncov na sviatky sa Bratislava vyludni pridi sa pozriet kolko skutocnych Bratislavcanov tu zije.

18.10.2016 | xedoy

ved to je to co vravim, najskor sa stali obyvatelmi Ba, predali byt, dosporili, preniesli hypo a tlacia sa na vidiek. preto sa vidiek zahustuje a na ich miesta do bytov idu ini vychodnari, bud to predaju alebo prenajimaju a zahustovanie pokracuje.

18.10.2016 | @@@

tak ich chod spočitať urob štatistiku ....vyber si jednu dedinu aku chceš a chod od domu k domu a zistuj ich pôvod odkial pochadzaju :P

18.10.2016 | IvanPe

Na to si tu ty. Isto najdes nejake statistiky a vzajomne ich prekombinujes do nejakeho bludu typu: zamestnanci vytvaraju hodnoty o ktore ich burzoazia okrada.
Neostychaj sa daj!

18.10.2016 | @@@

čo to trepeš za nezmysel ? ....

18.10.2016 | IvanPe

Mal si drisdy tak ich dokaz statistikou, vies takou co mas vzdy oblube. Vplyv HDP na hladinu Vahu a pod.

18.10.2016 | @@@

zas spajaš nezmysli :P

18.10.2016 | IvanPe

Daj statistiky, hocijake, co podporia tvoje kecy.

18.10.2016 | @@@

ale ved napiš ake tie čisla chceš ? :P

18.10.2016 | Koky5

Ten obchvat Ivanky kde chcú stavať? Pozrel si niekto aj reálne ako vyzerá zastavanosť Ivanky smerom na Bernolákovo? Alebo budú búrať rodinné domy len aby mohli postaviť obchvat? Či sa môžeme tešiť na most ponad rodinné domy ako v Považskej Bystrici?

18.10.2016 | LPB

Treba sa venovať ostatným mestám na Slovensku, aby sa BA začala konečne vyľudňovať:-)

18.10.2016 | @@@

to sa dalo už davno stačilo priviesť zahraničnych investorov na vychodne a stredne slovensko potom by z tych krajov nikto neodchadzal .....ale to by niektory prišli o vyhodny biznis z nehnuteľnostiami a to si nemožu dovoliť preto je zaujem všetko tlačiť do ba ....tak potom rastu ceny nehnutelnosti a niektory na tom dobre zarabaju ....stači si pozrieť kto toľko stavia kancelarie byty či obchodne centra kto sa natom najviac nabalil :D

18.10.2016 | IvanPe

Kapital sa stahuje za najvyhodnejsimi podmienkami, neriesi demografiu, ked nemusi.

18.10.2016 | @@@

nemyslim že najvyhodnejšimi lebo podla teba najvyhodnejšie je isť do ba a davať ludom 800 eur ked mi to iste urobia ludia na vychodnom slovensku za 600 eur ?....ale toto su pekne vyhovorky čo pišeš na najmä vtedy ked tie firmy ešte dostanu dotacie či investične stimuly od štatu :P

18.10.2016 | IvanPe

:) no a to ako vysvetlis, daj nejake cisla?

18.10.2016 | @@@

ake čisla chceš ? ...čisla čoho ?

18.10.2016 | IvanPe

Jakze ake cisla? Cisla co vystvetlia preco firma radsej zaplati 800 za cloveka ako 600. A pekne ukaz ako je to pre kapital vyhodnejsie, cize dosiahne vyssi zisk ked sa rozhodne tak ako sa bezne rozhoduje.
Upozornujem ta ale ze, ked das priklad z toho mala statom dotovanych firiem tak sa to nepocita, lebo su tu dalsie tisice co od statu dostavaju iba polena pod nohy.

18.10.2016 | @@@

takže podla teba je vyhodnešie ak tie firmy končia v ba a ludia z opačneho konca sa stahuju do ba ?...pre koho je toto vyhoda ?...len pre nich hlavne že chcu lacnu pracovnu silu ...tak nech potom na ňu zabudnu a nech azbudnu aj na urkajincov ako to teraz chcu aby ich tu vlada pustila :P

18.10.2016 | IvanPe

Tie cisla truhlik!

18.10.2016 | @@@

ake čisla zas ....čo si nechapavy či ako ? :P...

18.10.2016 | lukic

na vychod a stred by urcite nesli, pretoze v bratislave je nizsia minimalna mzda :))))))))))

18.10.2016 | IvanPe

Hej? Som nevedel.

18.10.2016 | ataman

1/ Najprv by sa malo riešiť parkovanie a potom cesty. Garantovane parkovacie miesto by mohol mat len občan s trvalým pobytom v Bratislavskej mestskej časti (Rača, Lamač,...) a zároveň automobil musí byt prihlásený v BA.

2/ Záchytne parkoviska za symbolickú sumu 1 EUR za 8 hodín parkovania. sa budú nachádzať v krajných mestských častiach.

3/ Každá mestská časť by vybrala rovnaký ročný poplatok za parkovaciu kartu pre rezidenta, napríklad ročný paušál 100 EUR na auto. Za každé ďalšie 3-násobok (Druhé 300EUR, Tretie 900EUR, Piate 2700EUR) = garancia , že vodič zaparkuje na danej ulici, nie pri vchodových dverách bytovky.

4/ Mimo BA automobily, môžu využiť dočasne parkovanie (8 hodín za 1 EUR) v parkovacích domoch v alebo môžu zaplatiť jednorazove parkovanie v mestskej časti za pevnú taxu napríklad 2 EUR za hodinu = t.j. maximálne 48 EUR za deň.

Hneď by bol problém s dopravou vyriešený. Konečne by si ľudia uvedomili, že mat auto je luxus a platiť 48 EUR za deň parkovania je drahé.

19.10.2016 | Roman Kanala

Asi takto to funguje aj v Ženeve. Ročná parkovacia nálepka pre miesto na ulici stojí 200 Frs, čo je asi 180 Eur. Platí len pre jednu zónu. Ak niekto býva na kraji zóny, má smolu, alebo si kúpi dve nálepky pre dve zóny a má väčšiu šancu nájsť miesto. Druhá i ďalšie zónové nálepky pre to isté auto stoja rovnako, 200 Frs na rok pre súkromníka. Pre firmy sú nálepky drahšie. Bez nálepky sa tiež parkuje zadarmo, ale len hodinu s parkovacím kotúčom.

V centre nie sú miesta zadarmo, len parkometre na max. 1.5 hodiny. Pol hodiny stojí buď 0.50 alebo aj celý frank. Pred poštou sú miesta limitované na 30 minút. Podzemné parkoviská sú všade, ale tarif je progresívny. Prvá hodina 1 frank, potom polhodina 1 frank a potom 1 frank po štrvťhodinách. Za celý deň to dá tak 40. Nechať auto na letisku na 3 dni stojí asi 150. To urobí málokto. Potom je lacnejší aj taxík. Na letisko jazdí veľa autobusov a je tam aj v podzemí železničná stanica.

Záchytné parkoviská majú v cene aj lístok na hromadnú dopravu a vedú k nim buď električkové trate, alebo sú silne obslúžené autobusmi.

Diaľnica má viacero výjazdov len v meste. Mimo mesta sú križovatky len na pripojenie dôležitej komunikácie, nikdy nie nejakej fabriky či outletu či poľnej cesty.

18.10.2016 | @@@

"Prečo sa inde na Slovensku cesty stavajú a tu nie? "....to si snaď autor robi srandu ved v ba sa najviac ciest postavilo je tam najviac dialnic tak nech nepodsuva nezmysli

18.10.2016 | spravny

Treba sa zamysliet aj nad pricinou zapch. Cele Slovensko je nutene ist za pracou do Blavy.
Centraly statnych uradov treba rozdelit po krajskych mestach a hned ubudne aut na cestach Blavy.
Podnikatelov danovymi ulavami motivavat zakladanie firiem mimo Blavy a bude po zapchach.

18.10.2016 | @@@

a presunuť aj zahranične investicie a nakoniec by mesto ostalo poloprazdne :D

18.10.2016 | IvanPe

Prikazom!

18.10.2016 | @@@

vyhovorkami :P

18.10.2016 | IvanPe

Daj priklad ako vyhovorkami donutis firmy sa stahovat do miest kde nie je ziaden kapital, a tym nemyslim len peniaze.

18.10.2016 | martin33

Danove a odvodove ulavy.
Ak firma otvori prevadzku v regione s vysokou nezamestnanostou, moze platit nizsiu dan z prijmu a rovnako aj nizsie dane a odvody pre jej zamestnancov (priamo zamestnanych v regione s vysokou nezamestnanostou). Posudzuje sa umiestnenie realnej prevadzky firmy (napriklad vyrobny zavod) nie centraly firmy. Je to ovela lepsi pristup ako danove ulavy pre vybranych velkych investorov, lebo tento princip pomaha aj mensim podnikatelom.

18.10.2016 | IvanPe

Ak tam ale nemas vzdelanych zamestnancov a zlu dopravnu infrastrukturu a ty budes i tak prvych par rokov v strate o akych realnych peniazoch ako ulav na dani sa bavis?
Keby si mal 50% mieru zisku po troch rokoch tak sa este len investicia vrati za dalsie tri roky, aky by musel byt dovod aby si sa tam usadil?
A to hovorime o 50%, staci jeden taky zavinac ktory tvori hod/vnoty a jednym zakonom o generalnych odboroch a zvysenymi odvodmi ta obere aj o gate. Aj po 10 rokoch.

18.10.2016 | @@@

aha takže vzdelana pracovna sila je len v ba ....no tak ty si expert ....hlavne že urad prace ukazuje že zo 40tisic volnych pracovnych miest postačuje na 11tisic len zakladne vzdelanie a na tisic ani to ......zaujeme je najviac ao monterov a operatorov vo vyrobe a to v počte 13tisic volnych miest dalej 6tisic v obchode a službach .....paradox že toto potrebuju najmä v ba a okoli ....hlavne že ludia na tie pozciie hľadaju aj v tych regionoch čo ty odpisuješ tak ked tam nie su vzdelani ludia tak prečo tam hľadaju zamesntacov ? .....toto je opať tvoja ukažka nezmyslov a vyhovoriek ....presne kvoli takym ludom ako si ty na slovensku tak vyzera ....v česku rozložili zahranične investicie o čosi rovnomernejšie a vysledky sa dostavili ludia z čiech neutekaju toľko do zahraničia ked odhady hovoria že z česka pracuje v zahraniči okolo 250tisic ludi zato zo slovenska odišlo cca 400tisic ludi ....takže tam sa to da ale podla teba na slovensku nie ....presne kvoli takym ako si ty sa to na slovensku neda len sa cely čas vyhovarate presne to robia poslanci a k tomu im pomahaju aj kedejake nezmyselne inštitucie čo si hovoria nezavisle ekonomicke ,....pritom ide o totalnych amaterov :P

18.10.2016 | @@@

ved pišem že ty maš vždy len vyhovorky :P

18.10.2016 | salamoon

presunut centraly statnych uradov ? .. a co by bez nich robili tisice (pravicovo voliacich) Bratislavcanov so svojimi rodinnymi klanmi ?

18.10.2016 | @@@

čo čo by robili ?....konečne budu vedieť čo znamena slovo praca ....lenivci :D

18.10.2016 | salamoon

zial, realne nepriechodne... o takom niecom rozmyslal uz Meciar, ak sa dobre pamatam... podnikatelia (s centralami z BA) a stranicke spicky ( bydliskom tiez vacsinou v BA) to zakazdym zmatu zo stola...

18.10.2016 | @@@

a čo sa da čakať v terajšom parlamente zo 150 poslancov ma trvale bydlisko v ba kraji 58 ...v predchadzajucom volebnom obdobi to bolo ešte viac ...stale tu vladnu ludia z ba a ty si už vyhovorky najdu prečo inde nie a všetko len do ba a len pre ba

18.10.2016 | LPB

Uradnikov treba 98% zrusit a zvysok prestahovat do stredu SK, mozno BB.

18.10.2016 | IvanPe

Presne. Pockaj, ved financna a colna sprava tam uz maju centraly. Parlament a vladu a ministerstva, treba presunut! Hned!
Mozno sa potom vybuduje aj dialnica do Kosic cez Zvolen a prepoj do Madarska a medzinarodne letisko.
A centralnu banku treba tiez prestahovat.
A Volkswagen a uz mi dalsie firmy nenapadaju co by sme ich mohli vystahovat.
Daj zavinac nejake napady!

18.10.2016 | @@@

polovica štatny uradnikov je v ba ....takže on ma pravdu presunutim by slovensku isto ovela viac pomohlo to sa malo urobiť už davno ba nikdy nemala byť hlavne mesto lebo od vzniku slovenska sa robi všetko len pre ba a kašla na zvyšok je paradox že za tak dlhe obdobie sa nedokončila dialnica do košice ale obchvat ba bude do 4 rokoch opať ukažka regiony maju čas ba je prvorada :P

18.10.2016 | xedoy

ved vychodnarov je vzdy vela vo vlade aj v parlemente. len ked dojdu do Ba zabudnu odkial prisli. stanu sa obyvatelmi ba a potom uz nemaju zaujem urobit streku na vychod. ocari ich ,,velkomesto,, :-)))) a su este viac saleni ako origos vychodnare. a potom ked vladnu SR tak to tu aj tak vyzera :-)

18.10.2016 | IvanPe

Ale nie su jedini, len ich je najviac vidiet a pocut.

18.10.2016 | @@@

opať nezmysel -....najviac poslancov v parlamente je prave z ba ....zo 150 poslancov je 58 s trvaly pobytom v ba kraji a mnohi z nich sa v ba kraji aj narodili takže toto nie je vymysel cely čas vladnu ludia z ba a nie ludia z vychodu ty si najdeš jedneho a poukazuješ že oni rozhoduju je to nezmysel stale rozhoduju ti z ba :P

18.10.2016 | IvanPe

Tak statista, daj cisla kto z vlady je original z Bratislavy.

18.10.2016 | @@@

prečo z vlady rozhoduju poslanci a nie to či je niekto z vlady ....v SaS aj v smer rodina a aj samotnom smer su ludi pochadzajuci priamo z ba kraja čiže sa tam len neprestahovali a odtial pochadzaju ....

18.10.2016 | IvanPe

Co uhybas ako had, daj statistiky?

18.10.2016 | @@@

kaliňak, žitňanska z ba kraja je aj Roman Brecely ktoreho vystriedal bratislavčan Árpád Érsek potom madarič László Sólymos , drucker ....pišeme o vlade :P ...stači ? ...takže to maš zo 16 predstavitelov vlady 6ti z ba :P

18.10.2016 | IvanPe

Preveril som si, 6/16 vsak nie je ani polovica!

18.10.2016 | @@@

a ?....ved to je 37,5% ...ty maš snaď pocit že ba ma 37,5% všetkeho obyvatelstva na slovensku ?

18.10.2016 | IvanPe

To isto nie, ale zato maju 160% produktivitu prace oproti priemeru Slovenska. O HDP nehovorim lebo do BA HDP zapocitavaju aj regiony. Mas pocit zeby si mal rozhodovat o mojich peniazoch?

19.10.2016 | @@@

akej produkitvity ? ....maš namysli tych v automobilke čo za nich robia stroje ano oni maju vysoku produktivitu a mnohi ani nie su z ba tak o akej vyššej produktivite ba hovoriš ?....v štatnom urade ? maš pocit žeby sa tam od roboty pretrhli ?...kavička každy den aj pol dňa ba lenivci hovoria o vyššej produkitvite si na smiech :P .....

19.10.2016 | IvanPe

Hej tu produktivitu mam na mysli a ta je este stale o 60% vyssia ako zvysok Slovenska. A to ti ostatni uz vobec nic nerobia? Vidis to mi nenapadlo.

18.10.2016 | Moral Revival

Fúúúú aká odborná debata sa tu rozprúdila. Nadradená bratislavská rasa, čo ničomu nerozumie a doprave už vôbec nie, sa tu nadúva o106. :-)

18.10.2016 | lukic

jedine co pomoze je kvalitna MHD, aby sa neoplatilo mat trouble s autom.. V BA som vsak vzdy cakal aspon 20 minut na spoj a ak bolo treba prestupovat, uz sa to nazbieralo aj na pol az jednu hodinu, t.j. stale sa oplatilo hlavne v zime tvrdnut v teplom aute hodinu v zapche ako v zime postavat na zastavke.. Ked toto nebude, moze sa postavit aj 100 dialnic ustiacich v BA, nepomoze to, pretoze vzdy to len prilaka dalsich do auto do BA..

19.10.2016 | Roman Kanala

Presne tak. Pokiaľ sa bezducho zvyšuje ponuka cestnej dopravy, táto bude narastať. To by až tak nevadilo, lebo Bratislavákom to dôjde, až sa začnú dusiť a ďalšie možnosti doniesť do mesta nové autá už budú vyčerpané. Blbé je, že to stojí miliardy a tie sa nazbíjajú po celej krajine.

19.10.2016 | hrasok

Vraj Bratislava nemá peniaze a pritom stačí zdaniť výfukové plyny.

20.10.2016 | Morris

Tento obchvat vyriesi iba rychlejsi odchod z Bratislavy von.
Ale v opacnom smere presunie zapchu blizsie do mesta.
Aky ma zmysel tahat "vypadovku" az do centra? Kde tie auta budu parkovat? Chvalabobohu, ze v centre mame regulovane parkovanie.

26.06.2018 | dopravadolava

Vážení priatelia. Efektívnu hromadnú dopravu zablokovala individuálna neefektívna.
Naučíme ľudí používať hromadnú?
https://www.peticie...

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.