Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Najbohatší klienti bankové inovácie len okukávajú, zmenia to ich deti

Trend digitalizácie bankových služieb sa nevyhýba ani privátnej klientele. Bonitnejší klienti však podľa bánk viac ako rôzne aktuálne vychytávky či aplikácie využívajú hlavne nonstop prístup k informáciám o svojich účtoch a portfóliách.

13.12.2016, 14:00 | Xénia Makarová | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

A práve to je oblasť, na ktorú sa v digitalizácii pre privátnu klientelu banky najviac sústreďujú. Aj keď klienti môžu private bankingom využívať všetky online novinky, ktoré tunajšie banky neustále prinášajú na trh, záujem VIP klientov možno opísať ako skôr konzervatívnejší. Dôvodov je hneď viacero.

Privátna klientela patrí skôr k staršej generácii. Priemerný vek najbonitnejších klientov naprieč bankami sa dá stanoviť okolo 55 rokov, čomu zodpovedá aj ich nižší apetít po technologických novinkách. Ich portfóliá a zakúpené produkty sú tiež početnejšie a pestrejšie ako u bežnej klientely. Nepozostávajú len z termínovaných vkladov či rozšírenejších hypotekárnych záložných listov. A tiež zostatky na účtoch sú násobne vyššie. Preto pri bilancovaní stavu svojich úspor privátni klienti preferujú stále osobný kontakt s bankárom. Aj na úkor úspory času.

Neprehliadnite

V neposlednom rade zo strany bánk pri inovovaní bankových produktov zaváži aj fakt, že počet VIP klientov je aj vo väčších finančných domoch taký oklieštený, že vyvíjať pre nich osobitné technologické riešenia je jednoducho nerentabilné. Zmeniť by to mala medzigeneračná výmena, keď rodinné firmy a majetky prevezmú po terajších vlastníkoch ich deti. Ich apetít po novinkách bude už niekde úplne inde a takmer výlučná online komunikácia s bankou štandardom.

Aktuálne je aj znižovanie nákladov cez uvádzanie online noviniek naprieč bankovými skupinami, čo sa už aj deje.

Generačný posun

„Z prieskumov nám vyplýva, že záujem klientov o využívanie digitálnych služieb z roka na rok rastie. Tento trend možno pozorovať aj medzi klientelou vyššej vekovej kategórie, aj keď tempo je, samozrejme, nižšie,“ hodnotí Roman Hajduk, riaditeľ privátneho bankovníctva UniCredit Bank pre Slovensko.

Podľa skúseností ČSOB napriek tomu, že technológie sa vyvíjajú a klientom ponúkajú nové služby, ktoré vedia využiť z pohodlia domova, stále je v rámci privátneho bankovníctva preferovaný osobný alebo telefonický kontakt s bankárom.

Počet VIP klientov je aj vo väčších bankách taký oklieštený, že vyvíjať pre nich osobitné technologické riešenia je nerentabilné

Člen predstavenstva Privatbanky Miron Zelina zdôrazňuje, že pre klientov je dôležitý hlavne kedykoľvek dostupný kompletný reporting o ich portfóliu, o stave bežných a termínovaných účtov. Aj preto sa banky sústreďujú u top klientely hlavne na túto oblasť.

Napríklad VÚB banka aktuálne pracuje na zlepšení mobil bankingu, ako aj privátneho internet bankingu s cieľom zabezpečiť klientom čo najviac transparentný prístup k ich portfóliám. „Či už ide o informácie týkajúce sa ich portfólií, konfirmácie k jednotlivým obchodom, zmluvné dokumenty. Privátny internet banking je pritom oddelený od bankového internet bankingu a mobil bankingu určeného všetkým klientom VÚB banky,“ spresňuje Blažena Strečanská, vedúca oddelenia privátnych klientov.

Detailne porovnávať

Prehľadné informácie o jednotlivých investičných nástrojoch by mali v súčasnosti privátni klienti pritom využívať viac ako kedykoľvek doteraz. Kvôli poplatkom. Tie v časoch 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika TREND + Privátne bankovníctvo

Tagy privátne bankovníctvo