Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Víťaz StartupAwards.SK 2016: Chcem zachraňovať ľudské životy

Než CEO start-upového tímu MultiplexDX Pavol Čekan vstúpil do svetiel na pódiu, aby predniesol svoj pitch, spravil si netradičné entré. Vo videodokrútke, v ktorej súťažiaci odpovedali na zopár nevinných otázok – napríklad ktorá technológia ich desí –, zaspieval kúsok ľudovej piesne.

07.12.2016 | Jozef Andacký | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Vedec, ktorý sa v USA od roku 2009 venuje výskumu rakoviny, v sebe nezaprel vášeň k folklóru. V Amerike má vlastnú kapelu, volajú sa Pajtáši, hrá v nej prvé husle a je v nej druhý spevák. Kariéru však spojil s inou partiou. S Vladimírom Wolfom a Petrom Kilianom (na úvodnej fotografii vpravo, P. Čekan je vľavo) založil biotechový start-up a vyvíja technológie, ktoré majú spresniť diagnostiku rakoviny. Lekári tak budú môcť nastaviť pacientovi cielenú personalizovanú liečbu, čo napríklad znamená, že nebude musieť zbytočne absolvovať náročnú chemoterapiu.

Kam ste sa vo vývoji vašich technológií zatiaľ dostali?

Našu metódu sme odtestovali na rakovine prsníka na vzorkách onkologického inštitútu v Amsterdame a funguje perfektne. Teraz chceme začať nový validačný proces s [americkým] Národným rakovinovým inštitútom. Tamojší šéf oddelenia rakoviny prsníka Stan Lipkowitz má obrovský depozitár tkanív zozbieraných za posledných dvadsať-tridsať rokov.

Kedy sa dostanete do bežnej medicínskej praxe?

O päť-šesť rokov. Viete, lekári sú veľmi konzervatívni. Každý diagnostický test musí prejsť silným validačným procesom, bavíme sa o tisíckach tkanív. Lekári musia veriť tomu, že ste vyriešili všetky možné chyby a úspešnosť vašej metódy je 99,99 percenta.

10 mil. € potrebuje MultiplexDX na dokončenie novej diagnostickej metódy 

Hovoríte, že na svoj projekt potrebujete desať miliónov eur. Validácia je taká drahá?

Desať miliónov eur sú celkové náklady na to, aby sme na trh dostali aspoň jeden diagnostický test. Zahŕňajú infraštruktúru s modernými technickými zariadeniami, platby za tkanivá, marketing a prevádzkové náklady na tých päť-šesť rokov, vrátane tímu s 25-30 ľuďmi od patológov cez biochemikov až po operátorov strojov.

Neprehliadnite

Zrejme nemáte núdzu o investorov.

Úprimne, sme vedci. Investorov sme 

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 49/2016. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy MultiplexDX, Pavol Čekan, start-up, StartupAwards.SK

Diskusia (0 reakcií)