Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Firmy hľadajú zamestnancom čas

Oddýchnutý a spokojný zamestnanec je efektívnejší ako ten, čo má na konte desiatky hodín nadčasov. Výhody dobre naladených pracovníkov s vyrovnaným pracovným a osobným životom objavili už aj slovenské firmy.

09.02.2016, 00:00 | Tomáš Nejedlý | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 3

Kým donedávna kládli spoločnosti dôraz len na výkon, dnes ponúkajú benefity umožňujúce ľuďom striedať počas dňa prácu s oddychom a vytvoriť vďaka tomu rovnaké hodnoty za menej času. Počet spokojných zamestnancov v kanceláriách a výrobných halách slovenských podnikov tak môže byť vyšší a s ním aj efektívnosť ekonomiky.

Neprehliadnite

Voľný čas nadovšetko

Aktuálny inzerát Slovenskej sporiteľne: „Váš život má zmysel, len ak máte dobrú prácu, ste zdravý, oddýchnutý, zrelaxovaný, máte priestor na rodinu, priateľov, záľuby. Preto poskytujeme zamestnanecké benefity najmä z oblasti zdravia, športu, relaxu, vzdelávania a dávame vám možnosť vybrať si ich podľa svojho želania.“

Pamätáte si, že by sa takto začínali pracovné inzeráty povedzme pred piatimi rokmi? Najbežnejším benefitom boli nápoje zadarmo, mobil a vzdelávacie programy. Dnes sú, najmä vo veľkých firmách, samozrejmosťou a korporácie sa snažia udržať skúsených pracovníkov a nalákať talenty na väčší priestor pre osobný život.

Podľa prieskumu portálu Platy.sk na zhruba päťtisícke respondentov považujú ľudia za najatraktívnejšie „zdravé“ benefity voľný čas, dovolenku navyše, prácu z domu, flexibilný pracovný čas a preplatené voľno na zotavenie. Za nimi nasleduje strava nad rámec zákona či preplatenie športových a kultúrnych aktivít.

„Work-life balance sa na Slovensku stáva aktuálnou témou personalistov a odborných konferencií a mnohé firmy, najmä veľké podniky pozorne sledujú očakávania a túžby pracovníkov a zohľadňujú ich v balíčkoch benefitov. Cieľom je najmä vyššia motivácia zamestnancov, pretože motivovaný človek plní ciele a úlohy lepšie, takže sa to firme vráti,“ hovorí výkonná riaditeľka HRcommu – Združenia pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov Lucia Lauková.

Bez potvrdenky

Bežným benefitom veľkých korporácií sa preto stali dni voľna nad rámec Zákonníka práce. Telekomunikačný operátor Orange ponúka svojim zamestnancom týždeň dovolenky navyše a po jej vyčerpaní ďalšie štyri dni voľna. Jeden až päť takzvaných sick days poskytuje aj Tatra banka – podľa počtu odpracovaných rokov. „Dodatočné voľno si môžu zamestnanci čerpať aj v prípade výrazných nadčasov a ďalšou možnosťou oddychu je čiastočne platené voľno na jeden až tri mesiace podľa dĺžky zamestnania v banke a typu pracovnej pozície,“ hovorí vedúca oddelenia vzdelávania a rozvoja Mária Fuknová.

Sabbatical, ako sa tento druh voľna nazýva, pritom banka zúročí viackrát. Pomáha zamestnancovi a súčasne si môže otestovať delegovanie jeho práce na iných ľudí a ich vhodnosť na danú pozíciu.

Steny chodieb a oddychových priestorov Orangeu spestrujú aj detsky pôsobiace maľby.Zdroj: Milan David

Športom k firme

Čoraz viac firiem počíta pri hľadaní svojich sídiel a projektovaní priestorov aj so športoviskami a voľnočasovými zónami. Kým Orange uplatňuje korporátne farby ešte aj pri detsky pôsobiacich maľbách spestrujúcich chodby centrály, prechádzka po firme Sygic pripomína

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 3

Rubrika Ako manažovať ľudské zdroje

Tagy Ako manažovať ľudské zdroje, benefity, pracovné prostredie, zamestnanci