Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Do analýzy dát vstúpi ľudský faktor a smart funkcie

Tradičné modely analýzy dát pre potreby manažérskeho rozhodovania (Business Intelligence – BI) sa zásadne menia. Ťažisko sa presúva z IT na obchodné oddelenie.

01.03.2016, 00:00 | Lukáš Erben

  • Tlačiť
  • 0

Nástrojov na skúmanie dát či prístup k „viacrozmerným“ informáciám pribúda. Inteligentné funkcie soft—vérov a aplikácií sprístupňujú analýzu dát ešte širšiemu okruhu používateľov. A rastie potreba jednotnej správy tejto IT infraštruktúry.

Do popredia sa rýchlo dostáva forma skúmania dát, pri ktorom používateľ dopredu nevie, čo v dátach hľadá. Táto takzvaná data discovery je alternatívou pre tradičné a centrálne spravované systémy BI. Prenáša veľkú časť kompetencií i zodpovednosti do rúk biznis používateľov.

Neprehliadnite

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + IT analytika pre biznis

Tagy analýza, IT

Diskusia (0 reakcií)