Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Úspešné nákupné centrum? Potrebuje tému a dobrý dizajn

14.03.2017, 05:01 | Daniel Suchý | © 2017 News and Media Holding

Dobrá lokalita, rôznorodá ponuka značiek a služieb, bezproblémová prevádzka a aktívny marketing – to všetko sú dôležité atribúty nákupných centier. Ale najrýchlejšie sa dá odlíšiť dizajnom, hovorí Jorge Morgadinho, riaditeľ dizajnu a architektúry v spoločnosti Sonae Sierra, ktorá prevádzkuje desiatky nákupných centier po celom svete a pripravuje koncept rozšírenia bratislavskej Eurovey.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika

Podnikanie

Aká je úloha Sonae Sierry na projekte rozšírenia nákupného centra Eurovea?

Naša úloha sa začala určením schémy rozšírenia Eurovey založenej na trhovej štúdii, ktorú vytvorilo naše oddelenie prieskumu trhu. Po potvrdení zo strany klienta sme vytvorili návrh konceptu a schémy interiéru. Exteriér navrhujú miestni architekti GFI, s ktorými máme výbornú spoluprácu. Keďže tvoria aj návrh kancelárií a bývania, je dôležité, aby všetky prvky spojil rovnaký dizajnérsky jazyk.

Podľa odborných štúdií sú požiadavky zákazníkov na nákupné centrá v strednej a východnej Európe značne odlišné od Západu. Cítili ste rozdiely už pri zadaní?

Vlastník Eurovey od začiatku jasne požadoval najlepší produkt pre tunajší trh a žiadal urobiť všetko pre to, aby prilákal ešte viac zákazníkov. V tomto zmysle nie sú výrazné rozdiely medzi Euroveou a západoeurópskymi nákupnými centrami. Eurovea je porovnateľná s rodinne orientovanými nákupnými centrami vo Francúzsku, v Portugalsku alebo Španielsku s výborným food courtom a vonkajšími priestormi. Na rozdiel napríklad od nákupných centier v Nemecku, kde stravovanie nehrá takú dôležitú úlohu. V regióne strednej a východnej Európy sme robili niekoľko projektov v krajinách ako Srbsko, Ukrajina, Chorvátsko a Rumunsko. V dvoch posledne menovaných sme len nedávno postavili a otvorili nákupné centrá, naposledy to bol ParkLake v Bukurešti. Naše oddelenie pre výskum trhu je veľmi aktívne vo všetkých regiónoch a veľmi nám pomáha pri rozhodovaní.

Nákupné centrum ParkLake v BukureštiZdroj: Sonae Sierra

Eurovea 2 má nadviazať na architektúru a koncept prvej fázy. Ako ju hodnotíte?

Projekt je veľmi zaujímavý, má jednoduchý priamočiary formát, ktorý je veľmi kompaktný a intuitívny. Jednoduchosť je kľúčová pre dobrý predaj. Rozšírením Eurovey do druhej fázy pokračujeme v rovnakej ceste využitím pôvodného prirodzeného prúdu s pridaním nových silných charakteristík. Čo sa týka dizajnu, naším hlavným cieľom je maximalizovať súčasný koncept s čo najväčšou pridanou hodnotou. Neobjavujeme znovu koleso, ale sme si istí, že dokážeme zlepšiť výkonnosť prvej fázy aj jej rozšírenia. Veríme, že návštevníci Eurovey to ocenia a zoberú projekt za svoj ihneď, ako ho zažijú. Návštevníkom prinesieme pocit, že je to ich vlastné nákupné a zábavné centrum.

Môžete vysvetliť myšlienku a koncept druhej fázy?

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 10/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy Eurovea, nákupné centrum

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.