Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Akú silu má Booking.com? Hotel môže aj položiť

11.03.2017 | Jozef Tvardzík

Diskusia (40 reakcií) Pravidlá diskusie

11.03.2017 | Roman Kanala

Ak hotel alebo penzión odmieta muzošov, mafiánov a iné podozrivé osoby, tak má u mňa plus. Asi budem musieť dať online nejaký konkurenčný booking, ktorý sa zameria len na toto politicky nekorektné niche s prízvukom na bezpečnosť.

Problém je len, že som nesledoval všetky tie frámevorky php a programujem po starom cgi perl ako kedysi pred 25 rokmi. Výhodou je, že ma nemôžu haknúť, ale stojí to nenormálne času.

11.03.2017 | oko

kecy, kecy...
ale ked nahodou urobite ten konkurencny portal, mohol by sa volat napr rasist.sk, to by bol jasny positioning...

11.03.2017 | Roman Kanala

https://svet.sme.sk/...

12.03.2017 | noname2

Za chvíľku bude tan pán z toho hotela co odmieta slimákov hrdina! Po obrate, zmene súdruhov čo nám tu teraz vládnu sa stanú z väzňov prezidenti! S turkami a inou háveďou už začínajú zrazu vydrbávať aj tu v reichu! Konečne politika ktorú ľudia podporujú!

11.03.2017 | oko

"Samozrejme, nie je zadarmo"
pretoze inak je zadarmo vsetko ostatne

11.03.2017 | Adam Werther

Ja to robim tak, že najdem si hotel na bookingu a nasledne pošlem mail do hotelu a ziskam ubytovanie vyhodnejsie alebo za rovnaku cenu lepsiu izbu ci nejaky bonus.

12.03.2017 | al0

len niekedy sa stava ze cena priamo je vyssia ako ta cez portal, resp nemaju volne izby ktore na portali su k dispozicii - takze pravdepodobne niektore izby su rezervovane pre klientov tychto portalov a do priameho predaju sa ani nedostanu

13.03.2017 | temp

takto som to spravil tiez naposledy.

este bol aj majitel cely rad, ze som sa priamo ozval.

ale uz uz som siel vsetko vyklikat cez booking, lebo za dany typ ubytovania, na poslednu chvilu, v danej lokalite .. to bola vyhodna cena. A samozrejme tam svietilo, ze : posledna izba !

no takze nakoniec som mal este vyhodnejsiu cenu.
A majitel ma vyviedol z omylu, ze nie, zdaleka to nebola jeho posledna volna izba,
tvrdil mi ze to booking pouziva tento trik na oklamanie.

(a kto dokaze bookingu, ze klamal ? ak by sa na druhy den znova objavilo, ze "posledna izba", staci tvrdit ze medzitym tam niekto stornoval..)

14.03.2017 | Valec57

Otázne tiež je, či hotel všetky izby ponúka aj na Bookingu.

14.03.2017 | temp

ja len pisem co priamo majitel vravel.

on takto "obvinil" booking, ze pouziva tieto finty,
ze nie raz sa stalo, prisli k nemu hostia, s tym ze si objednavali "poslednu" izbu .. no a na penzione u neho boli potom sami.

14.03.2017 | Morris

neda sa vylucit takato "marketingova finta", ale fakt je ten, ze pocet izieb volnych pre booking urcuje samotna prevadzka.

Pocet izieb, ktore drzi pre booking musi prevadzka dodrzat. Pretoze booking nepreveruje, ci volne izby skutocne mas, on rezervaciu automaticky potvrdi.

Kedze v malych prevadzkach par ludi robi vsetko, nie je na mieste ocakavat, ze budu kazdu hodinu aktualizovat pocet volnych izieb na bookingu, expedii, trivagu a dalsich portaloch - ano da sa to automatizovat, ale stoji to take peniaze, ze to mala prevadzka nezaplati.

Takze male prevadzky naschval nedrzia pre booking vela izieb. Potom sa fakt moze stat, ze to vyzera ako plny hotel a pritom su obsadene 2 izby.

11.03.2017 | Truhlik999

vybrat si na zaklade hodnoteni je OK.

Co nie je OK je to, ze o vyradeni rozhoduje nejaky krypto fasista z centraly.

Zaujimave je, ako sa vacsina velkofiriem pridala na stranu fasizmu v poslednej dobe.

Ale nic nove na svete, napokon aj udajne aj dierne stitky ibm pomahali zabijat ludi v koncentrakoch.

12.03.2017 | noname2

je jednoduchšie isť so súdruhmi čo nemajú pravdu ale sú pri kormidle a môžu ohroziť business! :-D
Bohužiaľ ale fyzika sa nedá oiebabrat preto súdruhovia z EU narazili a ešte len narazia! :-)

20.03.2017 | shaggy

Fašizmus by to bol, ak by to dostali prikázané štátom.
Takto je to vzťah dvoch firiem. Tak, ako má ten hotelier právo odmietnuť kohokoľvek (neriešme hlúpe zákony, ktoré to zakazujú), tak aj booking má právo zo svojej DB vyhodiť kohokoľvek.
A určite majú v podmienkach, že nemôžeš odmietať hostí na základe národnosti a pod.
+ najväčší problém bol, že im to zrušil na mieste, aj keď mal kapacity k dispozícii.

12.03.2017 | Emasculate

Jezisi as mi slza vyskocila ked som cital ako musia chudaci hotelieri platit bookingu az 15 percent, za to ze im naplna izby a komplet riesi cely marketing bez koreho by nikto nikde netusil ze taky hotel existuje.

V danubia gate je "kazdy treti" host z bookingu? No tomu tak verim. Bez bookingu by tam nezabludil ani albansky drogovy diler od nedalekeho kyjeva. Booking je jedine co dovoluje uplne neskusenym ludom otvarat od sieti nezavisle hotely v bizarnych lokalitach kde by vzivote ziaden turista nepachol. Absolutne nechapem tonu tohto clanku.

Bez bookingu si samozrejme hotel neobjednavam, ani ked tam idem xkrat za sebou. Ak dava hotel lacnejsiu cenu mimo booking oyebava tym obchodneho partnera a porusuje tym zmluvu. Takemu u hotelu mam verit ze ked tam pridem moja rezervacia je ista? Kvoli desiatim percentam zlavy? Chudaci toto robia.

12.03.2017 | real name

konkretne co porusuje?
minimum snahy a da sa byvat aj lacnejsie ako -10% (ci -15%) oproti cenam na bookingu
kto chce platit, nech objednava cez booking

12.03.2017 | Sunandsun

Trosku vas vyvediem z omylu,
nie je pravda ze ubytovacie zariadenie si vystačí len z bookingom, s boomom booking.com su ubytovatelia nuteni byt umiestneni aj na bookingu, lebo jednoducho je to nový rezervačný nástroj s masívnym marketingom.

Jednoducho žial neplatí rovnica ze z bookingom prislo viac hostí, ale mení sa pomer a s nárastom booking.com prichádza viac rezervácii z booking.com, ale plánované tržby su pre zariadenie o 15% nizsie, ktoré sa odrazia na cenách pre hosťa.

No urcite Booking nijakému zariadeniu nevyplní bežnú prevádzku (možno v metropolách, kde fungujú na krátky noclah)
Nakolko existuju, partie, firmy, individuálny zákazníci, ktorí priamo cez zariadenie, kde si presne určia svoje nároky.

Nadalej si vsak zariadenie musi platit vsetky ostatne reklamy, nie je to kľúčový rezervačný portál ako článok sa snaží vykresliť.
Booking.com akurát "utrhne" 15% z plánovaných trzieb a to sa odrazí v dlhodobom hľadisku bud na vyšších cenách alebo na nizsej kvalite.

Nakoľko tí čo o prevádzke nemajú páru si myslia, že náklady sú upratať, ustlať a oprať obliečky.
Skutočná realita nákladov na prevádzku je obrovská a nepohybuje sa v nákladoch "upratať, ustlať a oprať obliečky".
Tie ceny má každý určené tak aby prežil.

Ďalšia vec sú rezervácie, ktoré si dokáže prevádzkovateľ pri priamom kontakte ukočírovať tak, aby neostali voľné izby,
z bookingu príde rezervácia, krorá nie je vždy výhodná a nastáva problém doobsadenie zvyšných dní, ktoré sa zas odrazia na nižších tržbách a ak chce dobré zariadenie poskytovať kvalitu nie kvantitu, zasa sa to odrazí z dlhodobeho hladiska na vyssich cenách.

13.03.2017 | Truhlik999

hm, nie som z fachu, ale povedz mi, ako sa teda zakaznik dozvie o ubytovni, ak nie cez booking (a pod)?.
Ked niekde idem, samozrejme netusim, aka ubytovna je nablizku, .t.j. potrebujem nejaky vyhladavac. Google tiez nerobi zadarmo, rovnako ako booking.
Zlate stranky tiez nie - navyse su geograficky dost obmedzene.

Takze, ako teda prevadzkovatelia predavaju svoje ubytovne - mimo bookingu a pod?

13.03.2017 | Morris

myslite, ze kym nebol Booking, tak ludia proste chodili po uliciach a hladali hotel takto? ;-)

Jednoducho napisete do lubovolneho vyhladavaca nazov mesta kam idete a slovo hotel. Ak je mesto velke, tak potom treba aj podla adries pozerat , ci je to spravna mestska cast.

13.03.2017 | al0

ano, "jednoducho" zabijete 2 hodiny hladanim hotela a citanim recenzii namiesto toho, aby ste si to nasli a vybrali za 10 minut :)

13.03.2017 | Roman Kanala

To závisí od toho, či svoje hľadanie beriete ako misiu vymlátiť z tých hoteliérov posledné euro a potom treba hľadať globálny extrém. V tomto prípade neexistuje analytická rovnica a riešenie treba hľadať naivným porovnávaním diskrétnych alternatív.

Alebo je možné postupovať heuristicky. Zadáte si rozpočet peňažný a časový. Napríklad 15 minút hľadania. Ak nájdete hotel pod 50 eur, beriete ho. Ak nenájdete hotel pod 50 eur, tak si buď predĺžite časový limit, alebo zdvihnete očakávanie nákladov. Podľa toho, čo ste intuitívne cítili počas hľadania z pomeru kvalita / cena. Porovnávanie diskrétnych alternatív je už sama osebe heuristika a od exaktného riešenia sa líši len tým, že nemusíte prejsť všetky alternatívy, ale len ich časť.

Samozrejme aplikovať tento postup doslova by bolo smiešne. To je postup pre počítačový algoritmus. Ale v ľudskom rozhodovaní pri neúplnej informácii a obmedzenom časovom horizonte je hlavnou metódou heuristika.

13.03.2017 | al0

Nie, hladanie beriem ako sposob ako dostat co najvacsiu protihodnotu za moje peniaze. Nezaujima ma kolko z mojich penazi dostane hotelier, ci z toho dokaze uzivit svoju rodinu alebo v zime nemaju cim kurit. To nie je moj problem.

Ked na to, aby som ziskal podobnu protihodnotu za moje peniaze, potrebujem na expedii 15 minut a na googli hodinu, tak je jasne ktoru sluzbu vyuzijem na hladanie hotela.

13.03.2017 | Sunandsun

:D Každý hotelier či menší ubytovateľ si to premietne do ceny ktoru ty zaplatis, koli medziclánku, nemysli si ze niekto bude pre teba "kurit zadarmo"
Mne osobne je fuk ci si klient rezervuje z bookingu resp napriamo.
Len vysvetlujem trend, ze kazdy medziclanok si zaplatí JEDINE klient.
Sedliacky rozum to pochopí...
Btw. uz teraz sa ceny plosne zdvihli, badať to aspon v lokalite zariadenia, ktoré na bookingu spravujem.

13.03.2017 | al0

...a sedliacky rozum pochopi aj to, ze na bookingu a podobnych portaloch funguje cenova vojna a kazdy chce byt vo vysledkoch na co najlepsich prieckach - preto ako som spominal sa casto stava ze cena cez takyto portal je NIZSIA ako cena ktoru ma hotel na svojej vlastnej stranke - a ja nemienim kontaktovat X hotelov s otazkou ci mi vedia dat lepsiu cenu, ked si tuto lepsiu cenu viem najst aj sam na par klikov

12.03.2017 | Sorry jako!!!

Keďže ja rozhodujem u koho nakúpim a koho akú "politiku" tým podporím, tak škrtám booking.com.....
v poslednom čase sa tá čierna listina (starbucks, mecom, penam, atď ....... ) nejak rýchlo rozrastá :-)

13.03.2017 | mazopapagaj

...aby ti tam nepribudli vodarne, ale teraz popularne "energeticke firmy"!

13.03.2017 | Morris

Zaujimave je, ze v sucasnosti je trendom priamy vztah medzi "vyrobcom" a zakaznikom, a v tomto biznise prekvita prave opacny model, kedy sa vsuva velmi drahy medziclanok.

Niekto tu v diskusii pisal, ze 15% je nic... ale ved v sluzbach je castokrat marza este nizsia. Bohvie kolko hotelov mozno predava izby cez booking za nakladovu cenu a zisk jej tvoria iba hostia prichadzajuci priamo. To sa skor ci neskor musi prejavit.

Myslim, ze stat by mohol zakrocit a zakazat polozku rovnakej minimalnej ceny. Aj zakaznik si musi uvedomit, ze ked chce pouzit pohodlnejsie riesenie = booking, mal by za to nejako zaplatit - bud poplatkom, alebo strpenim reklamy na strankach.

13.03.2017 | JAJA11

Ja pravidelne cestujem cez booking.com a nemyslím si, že booking.com je nejaký zlý krok.
Patrím medzi tých hostí, ktorí hľadajú primeranú cenu za slušné ubytovanie. A to booking.com ponúka...... Každý si tu nájde podľa svojich predstáv.... ak si potrpíte na luxuse, nájdete tu hotely, ktoré ponúkajú luxusné pobyty, spolu s hodnotením od skutočných zákazníkov. Ja som nenáročný zákazník, ktorý sa potrebuje vyspať v čistom hoteli s vlastným zariadením za rozumnú cenu a booking.com mi presne takúto formu ponúka bez dlhého vyhľadávania medzi veľkým množstvom hotelov .......
Hotely sa môžu samé rozhodnúť, či je to pre nich výhodné, či majú ponúkať svoje ubytovanie cez boooking.com .... ak je to zlatá baňa, tak je tu možnosť prísť na trh s podobnými stránkami a marketingovo prevalcovať booking.com ...... nemyslím si však, že ďalšie stránky prišli s niečim novým, lepším .... aj keď som skúšala vyhľadávať aj pod inými stránkami, vždy som nakoniec skončila na booking.com ......
hotely majú vždy možnosť, ak sú pre nich ich podmienky nevýhodné, od nich odísť ...... zatiaľ som sa však pri ubytovávaní nestretla s nevôľou personálu, že som si objednala ubytovanie u nich cez booking.com.... ak toto nastane, tak možno prehodnotím svoj názor, ale takýto článok ma nepresvedčí ......

13.03.2017 | Jan Slavkovsky

Jedinym riešením v tejto plejáde názorov je...nech tých 15 percent zaplatí priamo objednávajúci pri samotnej rezervácii izby,a majitelia hotelov budú v poho.... niekde som zachytil ze Booking.com robí 30 percent tržieb Googlu...riaadny kolos :-)

V rámci samotného problému s Bookingom...áano,dosť často používa nekalé praktiky,sám mení ceny,atd atd. ale napr. mne predá,teda ak mu nechám,100 percent izieb ktoré mu dám na predaj!!! Rád mu zaplatím jeho províziu, reklamu robí dobre,samotná web. stránka je vysoko pre pro-klientská,naozaj robia svoju robotu dobre......a to že mám na svojej stránke iné ceny...nižšie..? Ano,zdá sa to ako nefér,ale v zmluve s Bookingom je to dobre ošetrené,budte bez obav,zalezi len na samotných hotelieroch do akej miery sa vedia pohybovat na hrane zakona,...Booking.com by vam hned spocital ak by ste porusili zmluvu.
A mimochodom,ten truhlik z Bratislavy co zavrel hotel kvoli tej kauze....existuje sto moznosti ako slusne odmietnut zakaznika legalnou cestou,bez zbytocnych emocii,asi je to obchodnik z Mileticky,inac tomu nerozumiem, cize ak si bol grondaľ-grondaľom ostaneš :-)

13.03.2017 | al0

a v obchode tiez chces platit 2%tny poplatok za platbu kartou nad ramec ceny nakupu, ze ?

13.03.2017 | Allan Weber

Booking.com ma takú silu, akú majú veľkí globálni poskytovatelia služieb. Je za tým výborne realizovaný business nápad, ktorým úplne transformovali oblasť cestovania a zabezpečili jej obrovský boom (podobne ako iTunes alebo Spotify hudobný priemysel, Uber dopravu, Netflix filmový priemysel a pod.) Ich business model je úspešný a zabezpečuje nadštandardný servis pre obe strany - poskytovateľov ubytovania aj ich zákazníkov. Gobálne prepájanie zákazníka s poskytovateľom produktu je jednoznačný a nezastaviteľný trend, pretože obom stranám prináša nespochybniteľné výhody. Samozrejme vždy sa nájdu ľudia, ktorí zmeny a nové trendy nie sú schopní absorbovať a budú proti nim bezvýsledne do poslednej chvíle bojovať (ako proti strojom vo výrobe, autám, CDčkám, smartfónom, streamovaniu hudby a videa, nezavislej osobne preprave, ,...) prípadne sa tešit ako s nimi "vybabrali". Bohužial, vybabrú len sami so sebou...

13.03.2017 | Morris

Mohol by ste prosim poskytnut nejaku studiu/relevantnu statistiku, ktora podlozi Vase tvrdenie, ze uvedene spolocnosti zabezpecili boom v oblasti cestovania.

dakujem

13.03.2017 | Hrajem Sihru

Cakal som ,ze booking a spol. beru proviziu, ale tak 3-5% max. 15% je celkom masaker pri objemoch, ake sa tam premelu, to musi generovat desiatky milionov denne.
Tym padom podporjem napad vyhladat si cez booking a spol., ale oslovit hotel priamo, bez parazitujuich medziclankov.

13.03.2017 | Roman Kanala

A poznáte všetky tie hotely vo všetkých mestách? Ja používam booking, hrs.com - Hotel Reservation Service, tiež trivago a google. Viac peňazí ušetrím na tom, že rýchlo nájdem lacný hotel, ako si lámať hlavu nad ich províziou. Pridaná hodnota tých portálov je, že rýchlo nájdem hotel v cudzom meste.

14.03.2017 | muchomuurka

Akurát treba myslieť na to, že časom hotel bude mať menšie zisky, menej na inovácie či kvalitný personál a kdesi v budúcnosti sa to odrazí. Ak drvivá väčšina celosvetového zisku končí kdesi v Juesej miesto lokálneho hoteliérstva, je otázne či je to fakt až také plus pre branžu alebo skôr pomalá eutanázia. Pohodlnosť si svoju daň vyberie vždy.

15.03.2017 | gejza77

doteraz som o www.booking.com nikdy nepočul a to cestujem po celej Európe minimálne 10 x do roka .... a tento článok ma len utvrdil v tom, že ho k životu naozaj potrebovať nebudem - obyčajné pijavice, ktoré zbytočne zdražujú hotelový biznis

15.03.2017 | Brabec79

Booking.com ako medzičlánok začína s províziou od 12% a viac. Treba si uvedomiť, ak má hotel vykalkulované ceny tak, že 80% klientov si objednáva napriamo a 20% cez nejaku cestovnú kanceláriu (alebo takýto medzičlánok), má ich na nejakej úrovni. Ak sa zmení tento pomer, napr. 60% cez booking a 40% napriamo, hotel MUSÍ upraviť aj ceny a to tak, že ich navýši nie o 12% ale aj o niečo viac - tu hrá aj z časti čierna ekonomika, keď hotel (hlavne tie menšie) dokážu časť tržieb napriamo "ukryť" pred pažravým štátom - cez booking.com to už tak nejde ...

Vzhľadom na zmluvu ubytovacieho zariadenia s booking (že tam bude predávať za rovnakú cenu), upraví si aj ceny na svojej stránke, alebo ich minimálne zneprehladní. Preto nakoniec všetko zaplatí hlavne HOSŤ. Keďže sa tento portál vďaka agresívnej reklame a dohodách s vyhľadávačom Google na Slovensku jednoznačne presadzuje, všeobecne predražuje ubytovanie.

Preto by mali potencionálny hostia využívať hlavne ubytovanie (vykonávať rezervácie) VŽDY NAPRIAMO. Nebude tak potrebné živiť ďalší zbytočný medzičlánok. Na druhej strane ponúka booking.com určitý marketing a služby, avšak za pomerne vysokú províziu. Ak by mal hotel zisk cca 10% z obstarávacích nákladov na hotel, bol by to fakt super biznis ...

Navyše booking.com veľakrát zavádza (napr. Bingo, najnižšia cena v danej lokalite!, Posledná izba! a podobne.), často zavádza aj s lokalitou ... Môj odhad je taký, že 80% pobytov by bolo lacnejších vtedy, keby sa rezervovali napriamo

A ak si niekto myslí, že hoteliérstvo je super biznis a že hotel sa môže vzdať 12% zo svojich tučných ziskov, doporučujem mu pozrieť nejaké portály s nehnuteľnosťami - je tam kopec hotelov na predaj. Nech si nejaký kúpi a začne podnikať ....

11.06.2017 | Adrián Kuzma

Chcem sa opytat, rezervovali sme si izbu cez booking. Po par hodinach nam volali z hotela, ze mame rezervaciu zrusit, pretoze maju plno. No na booking je jasne napisane, ze za stornovanie je poplatok (nas hotel cca 35€). Hotel to od nas vyzaduje no ako mame zaruku, ze sa to zrusi bezplatne. Dakujem

16.06.2017 | Gustav Turansky

A preco pises sem a nie bookingu?? Este by si sa mal opytat na fejsbuku...

Ludska hlupost zial nepozna hranice

16.06.2017 | Gustav Turansky

Mat problemy poniektorich tu :D
Vyhladan cez booking ale napisem priamo aby som nedal zarobit bookingu. Tak vy ste pekne mimo :D

Potom aj potraviny nekupuj v tesku, ale priamo od vyrobcu, aby nahodou niekto na tom nezarobil.
A tiez by si si mL aj benzin kupovat od sejkov alebo od amikov, aby si nedal zarobit slovnaftu.
Ludia su uz naozaj mimo ako pozeram

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, predplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.