Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Šéf Lidla: Chceme byť jednotka aj v platoch

Predáva najmenej domácich potravín, je však najziskovejším reťazcom na trhu. Vyrástol z podceňovaného diskontu na poprednú obchodnú sieť s viac ako 120 maloobchodnými predajňami.

19.03.2017, 19:00 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Na trhu je neprehliadnuteľný aj vďaka masívnym investíciám do reklamy a marketingu. Od polovice minulého roka má v poradí druhého slovenského šéfa Matúša Gálu. Pod jeho taktovkou ohlásil Lidl dve kolá zvyšovania platov, väčšine zamestnancov stúpli dohromady o štvrtinu.

Na jeseň ste razantne zdvihli platy zamestnancov v predajniach a logistických centrách. Prečo skokový nárast o pätinu?

Úspech, ktorý na Slovensku za posledné roky dosahujeme, je i vďaka našim zamestnancom. To bol jeden z dôvodov, prečo sme sa tak razantne rozhodli zvýšiť platy. Nie je to jediná investícia do HR procesov. Snažíme sa podporovať zamestnancov i v nefinančnej sfére, či už je to školenie, rozvoj odborných i soft zručností. Aj v tejto oblasti chceme byť, tak ako v predaji potravín, jednotka na trhu.

Nárast miezd bol nezvyčajne vysoký. Chceli ste ním odkázať niečo trhu alebo vyslať nejaký signál?

Javilo sa nám to v tomto čase ako veľmi rozumné. Ale z perspektívy trhu alebo vysielania signálov sme sa na to určite nepozerali. Teší nás, že naše kroky ako zamestnávateľa pozitívne hodnotí externé prostredie. Nedávno sme sa stali celkovo iba štvrtou slovenskou firmou, ktorá získala prestížne medzinárodné ocenenie Top Employer Slovakia a Top Employer Europe. Tieto ocenenia sme získali ako vôbec prvý obchodný reťazec na Slovensku.

Od marca opäť zvyšujete platy, tentoraz o päť percent pre všetkých zamestnancov. Keď už tak výrazne pridávate ľuďom, budete od nich aj vyžadovať viac?

V žiadnom prípade sa na to nepozeráme tak, že budeme chcieť zvyšovať efektivitu alebo produktivitu. Chceme naďalej pracovať na kvalite zamestnancov a finančné ohodnotenie je jednou z podmienok, aby sme to mohli robiť. Platy zvyšujeme pravidelne. Nebolo to prvé ani druhé zvýšenie, ktoré sme v posledných možno troch rokoch realizovali. Veľmi nás teší stotožnenie sa našich zamestnancov s Lidlom, výsledkom je napríklad úplne nanovo definovaný koncept zamestnávateľskej značky.

Aké náklady sú spojené s dvoma kolami zvyšovania platov?

Nechcel by som to konkretizovať vo finančnom vyjadrení. Vnímame tieto náklady ako investíciu do budúcnosti.

Aj náborové platy išli hore o takmer štvrtinu. Ako sa nárast miezd odrazil na záujme uchádzačov o prácu? Stíha vaše personálne oddelenie?

V tomto smere je pozitívny ohlas z trhu citeľný, ako pridružený efekt sme s tým počítali. Ale náš zámer nebol v prvom rade zvýšiť počet uchádzačov, ktorí sa u nás zaujímajú o prácu. Personálne oddelenie pracuje v úplne štandardnom režime. Tak ako predtým.

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 11/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Rubrika Rozhovor

Tagy Lidl, Matúš Gála