Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Golf stále chladný,
 no takmer bezchybný


19.03.2017 | Jozef Prosnan | © 2017 News and Media Holding

Modernizovaný Golf svojím vzhľadom poistky rozhodne nevybíja. Navyše vo farebnom odtieni, aký si nesie testovaný exemplár, vyzerá tak trochu ako sivá myš.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Rubrika

Automobily

Skrátka jeden z prípadov, keď neľutujem, že v TRENDE autá nefotografujeme, ale preberáme oficiálne fotografie. Na druhej strane, farebný odtieň je jedna z mála vecí, ktoré sa dajú testovanému exempláru vytknúť.


Nie je to hocijaký kus, ale kusisko vytiahnutý z najvyšších regálov. S dvojlitrovým vznetovým štvorvalcom (110 kW/150 k), šesťstupňovou prevodovkou, predným pohonom a zvýhodnenou najvyššou možnou štandardnou výbavou Edition Highline vychádza na 26 250 eur. Po zakalkulovaní doplnkovej výbavy sa cena vyšplhá na 28 820 eur. Na druhej strane, v rovnakej technickej konštelácii ho môžete mať v trochu chudobnejšom vyhotovení Edition Comfortline už za 22 060 eur.


Status Quo

Golf siedmej generácie aj po modernizácii ostáva na pohľad tým istým starým dobrým Golfom. Osemdesiat percent motoristov sa pri pohľade naň prebudí až v závese za ním. Vtedy pohľad pritiahne dosiaľ nepoznaný chrómom orámovaný difúzor, a keď lepšie vybavená verzia vyhodí blinker, svetelné diódy sa rozbiehajú do strany ako na audi.

Až podrobnejšia inventúra odhalí v tomto konkrétnom prípade plne LED-kové predné svetlomety, preštylizovaný otvor náporového chladenia v prednom nárazníku zvýraznený chrómovým leskom a adekvátne zmenené telesá hmloviek. K tomu nový dizajn diskov príplatkových sedemnástok a máme vymaľované. Stačí? Ako komu. Kto Golf nemusí, pod vplyvom vzhľadu novinky názor nezmení a tí, čo sa doň zaľúbili, ho budú milovať ešte viac.


Zdroj: Volkswagen

Digitalizácia na postupe

Funkciu prístrojového štítu prevzal 12,3″ Active Info Displej podobne ako v Passate. S dodatkom, že aj s kritizovaným nepravidelne ciachovaným rýchlomerom. Plusy však na body vysoko vyhrávajú. Zobrazuje sa nielen na plocho ako tapeta, ale aj v 3D verzii. Aj bez listovania v inak intuitívnom menu palubného počítača väčšina potrebných údajov neustále svieti na ploche.

Pritom napríklad širokouhlý obraz navigácie môžete sledovať nezávisle od aktuálneho režimu centrálnej dotykovej obrazovky infotainmentu. Tá osempalcová ma síce prinútila ovládať hlasitosť hudobnej produkcie menej transparentným spínačom na volante, lebo pri použití otočného prakticky vždy nechceným dotykom preladím rozhlasovú stanicu, ale... opäť prednosti bohato prevyšujú tento hendikep.

Pritom nemám na mysli ovládanie gestom, ako keď odháňate nepríjemný hmyz. Je výsadou v hierarchii najväčšieho 9,2″ displeja, ten však pri konfigurácii tohto auta vynechali. Náš jednoduchší systém si ma získal hlavne neomylnou reakciou na každý dotyk (aj nechcený), ale aj takými položkami v menu ako napríklad Think Blue trener, ktorý monitoruje históriu spotreby a vedie vodiča k úspornej jazde. Iná položka zasa zobrazuje aktuálny výkon motora, tlak turba aj hodnotu preťaženia, čo zas ocenia šoféri športového razenia.


Zdroj: Volkswagen

Ako okolo tyče

Ťah štvorvalca, ktorý (medzi nami) nepatrí v konkurenčnom poli k tým najtichším, sa prebúdza po prekročení 1 800 otáčok. Vrcholí nad úrovňou 2 500 a nad 4 200 už vädne, aj keď červené pole otáčkomera sa začína až na hranici 5 000 otáčok. Najmä v športovom móde sa plynový pedál stretáva so solídnou reakciou. Golf rezko akceleruje nielen z križovatky, ale aj z ustálenej deväťdesiatky, len opäť pripomínam, ak máte zaradenú šestku, najprv podradiť!


Podvozok vybavený adaptívnymi tlmičmi za príplatok a viacprvkovou zadnou nápravou (montuje sa od výkonu 92 kW/125 k nahor) vnímam v módoch Eco, Normal aj Comfort ako príjemne odpružený. V športovom režime stuhne, nie však dramaticky. Aj s príplatkovým 17″ obutím ho odporúčam.

Celkovo sa tento hatchback vskutku ľahko ovláda. Pritom mu k dobru pripisujem, že riadenie kladie dlaniam väčší odpor, ako býva v tejto triede zvykom, a radenie má presne vymedzené dráhy. Prevody do kulisy doslovne zapadajú. Zvládať zákrutu v ostrom tempe pomáha modernizovaná elektronická uzávierka XDS. Vletíte do oblúka, zatočíte volantom a vykrúžite ho, akoby ste sa rukou zachytili o neviditeľnú tyč. 

Najvýznamnejšie prvky výbavy Edition Highline. ESC, ABS, ASR, EDS, EBV MSR, XDS, deväť airbagov, rozpoznávanie únavy vodiča, rozpoznávanie kolízie s chodcom s funkciou núdzového brzdenia, multikolízna brzda, adaptívny tempomat s funkciou núdzového brzdenia, dvojzónová klimatizácia, multimediálny systém s 8“ farebným dotykovým displejom, palubný počítač s farebným displejom, športové predné sedadlá, masážna funkcia sedadla vodiča, elektrická parkovačka, systém štart/stop s rekuperáciou brzdnej energie, denné svetlá LED, predné svetlomety LED, zadné svetlá LED, predné hmlovky s odbočovacou funkciou, determálne sklá, Alarm plus, štvordverová karoséria, dažďový senzor, predné a zadné parkovacie senzory, dojazdová rezerva, 16& disky kolies z ľahkých zliatin...


Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy. LCD prístrojový panel, dynamická regulácia diaľkových svetiel, Bluetooth handsfree, cúvacia 
kamera, hlasové ovládanie, predné svetlomety LED s natáčaním do zákrut, zadné svetlá LED s dynamickými smerovkami, vyhrievaný trojramenný volant v koži, nastavenie jazdného profilu, asistencia parkovania, rádionavigačný systém, elektricky sklápateľné vonkajšie zrkadlá, 17“ disky kolies z ľahkých zliatin...


Zdroj: Volkswagen


+


• úroveň výbavy


• úsporný motor


• príjemne odpružený podvozok


• presné riadenie


• výborné predné sedadlá


• priestranný interiér


• praktický kufor



-


• miesto v strede zadnej lavice vhodné len pre dieťa

VW Golf 
2,0 TDI BMT Ford Focus 
2,0 TDCI Mazda 3 
2,2 Skyactiv D-150 Opel Astra 
1,6 CDTI Biturbo
Zdvihový objem motora (ccm) 1 968 1 997 2 191 1 598
Usporiadanie spaľovacieho motora R4 R4 R4 R4
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 110 (150)/ 3 500 110 (150)/3 750 110 (150)/4 000 118 (160)/4 000
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 340/1 750 – 3 000 370/2 000 – 3 250 380/1 800 350/1 500 – 2 250
Prevodovka 6-st. manuálna 6-st. manuálna 6-st. manuálna 6-st. manuálna
Pohon predný predný predný predný
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,6 9,0 8,0 8,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 216 210 213 220
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 4,2 4,0 3,9 4,0
Rázvor (mm) 2 620 2 648 2 700 2 662
Objem batožinového priestoru (l) 380 363 364 370
Cena základného modelu s DPH (€) 22 060 22 390 20 090 20 190
Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 11/2017. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Rubrika Automobily

Tagy Volkswagen Golf

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, predplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.