Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BMW nikdy nebolo agresívnejšie, terčom je Mercedes

Predstavte si, že vaša firma dosahuje sedem rokov po sebe rekordné predaje aj zisk. Napriek tomu všetkých na výročnej tlačovej konferencii zaujíma len jediné, prečo už nie ste lepší ako váš hlavný konkurent. V tejto pozícii sa minulý týždeň ocitol šéf automobilky BMW Harald Krüger.

01.04.2017, 10:00 | Lukáš Kvašňák | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Mníchovská automobilka má pritom za sebou výborný rok. Tržby skupiny vzrástli o viac ako dve percentá na 94 miliárd eur a čistý zisk dokonca o osem percent na necelých sedem miliárd eur. Vrátane značiek Mini a Rolls-Royce dodal koncern na trh 2,4 milióna vozidiel, čo je o päť percent viac ako v predminulý rok.

Druhé miesto po desiatich rokoch

Lenže novinárov a analytikov naozaj zaujímalo len jedno číslo. Aj keď automobilka predala vlani prvýkrát viac ako dva milióny vozidiel rovnomennej značky BMW, nestačilo to na hlavného rivala Mercedes. Ten ich zdolal o osemdesiattisíc áut a prvýkrát po viac ako desiatich rokoch prišli Mníchovčania o prvenstvo najpredávanejšej prémiovej značky. Mercedes ich navyše predbehol aj v kľúčovom ukazovateli segmentu – prevádzkovej marži.

Neprehliadnite

Aj keď sa H. Krüger snažil poukázať na fakt, že výsledky za celú skupinu BMW sú lepšie, ako má konkurencia z Daimleru, že BMW je najhodnotnejšou automobilovou značkou, ako aj najvyhľadávanejším zamestnávateľom, nestačilo to. Kým Mercedes v posledných rokoch chrlí jeden model za druhým a darí sa mu lákať nových zákazníkov sviežim dizajnom, BMW ostáva v tieni.

Nový sedmičkový, ako aj vlani predstavený kľúčový päťkový rad sú síce nabité tými najmodernejšími technológiami, no z hľadiska dizajnu sú málo odvážne.

Problémy v dizajne

Práve dizajnové oddelenie mníchovskej automobilky má za sebou turbulentný rok. Šéf dizajnu kľúčovej značky BMW Karim Habib odišiel do Infinity, hlavný dizajnér pre Mini Anders Warming zase do Borgwardu a šéf elektrického radu BMW i Benoit Jacob si to namieril k čínskemu start-upu Future Mobility. Kým vedenie koncernu tieto odchody vysvetľuje ako prirodzený proces obmeny dizajnérskeho tímu, podľa portálu Automobilwoche je za nimi nedostatočný priestor na sebarealizáciu.

Predaje prémiových značiek
(mil. vozidiel)
Predaje prémiových značiek
PRAMEŇ: BMW, Audi, Daimler

Šéfdizajnér automobilky Adrian van Hooydonk sám tvrdí, že pre BMW je rozpoznateľnosť značky extrémne dôležitá, čo v podstate znamená nerobiť v dizajne príliš veľké zmeny. Bude preto zaujímavé sledovať, ako sa s týmto prístupom popasuje Slovák Jozef Kabaň, ktorého automobilka naverbovala ako nového šéfa dizajnu značky BMW. Bol to práve on, kto vtlačil českej Škode jasný dizajnový rukopis a dokázal tak tuctovú značku vo vysoko konkurenčnom segmente odlíšiť a pridať jej punc exkluzívnosti.

Jedným z modelov. ktorými chce BMW získať späť pozíciu jednotky v prémiovom segmente je aj SUV X2.Zdroj: Profimedia.cz

J. Kabaň nastúpi do BMW až v druhej polovici tohto roka. No automobilka zavelila do útoku už teraz. „V tomto a budúcom roku uvedieme na trh viac ako štyridsať nových a omladených modelov. Začíname s transformáciou, akú táto spoločnosť ešte nezažila,“ komentuje H. Krüger.

Ide o najväčšiu expanziu v histórii automobilky, ktorá mieri na momentálne najžiadanejší segment 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy BMW, Mercedes

Diskusia (0 reakcií)