Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nový impulz pre autobrandžu musí vyjsť z hláv

29.03.2017, 08:48 | Martin Jesný | © 2017 News and Media Holding

Čísla hovoria jasne. Od krízových rokov 2008 a 2009 svetový automobilový trh neustále stúpa. Vlani sa celosvetovo vyrobilo takmer 94 miliónov osobných a úžitkových áut a autobusov.

  • Tlačiť
  • 0

„Túžba po individuálnej mobilite rastie po celom svete, ako nám ukazujú trhy,“ netajil začiatkom marca na autosalóne v Ženeve spokojnosť prezident Medzinárodnej organizácie automobilových výrobcov (OICA) Matthias Wissmann.

Je potešujúce, že slovenský automobilový priemysel sa podieľa na dobrých časoch brandže omnoho výraznejšie, ako by sa pre malú krajinu zdalo primerané. Rýchlosť technického pokroku tak v mobilite, ako aj v priemysle je však niečo ako zdvihnutý prst. Autobrandža na Slovensku musí nielen využiť silné časy a pracovať na konkurencieschopnosti aj na ďalšie obdobia, ale priestor na experimentovanie sa jej značne zužuje. Podobne ako v minulosti, keď sa formovala súčasná podoba autopriemyslu, si potrebuje nachystať silný impulz, ktorý odvetviu pomôže v rozvoji. Ale teraz nemusia stačiť iba schopnosti samotných firiem.

Z 83-miliónovej produkcie osobných áut si slovenská výroba ukrojila 1,1-percentný podiel. Potvrdzuje to, že krajina sa za vyše dve desaťročia stala jednou z najlepších adries v automobilovom priemysle. Tri automobilky a stovky dodávateľov vyrábajú v tuzemských závodoch produkty dôležité pre ich biznis na mnohých trhoch. Logistická poloha, sila a technologická vyspelosť brandže, najmä dodávateľskej siete, prilákali aj štvrtú automobilku, britský Jaguar Land Rover.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND Focus Automotive

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.