Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hra, ktorá oslovila Apple, zarobila vývojárovi stovky tisíc eur

Pred Vianocami pribudne v obchode s aplikáciami AppStore denne aj päťsto nových hier. Ak ich vyvíjate, je extrémne ťažké zaujať. Slovákovi žijúcemu v Prahe Jánovi Ilavskému sa však podaril husársky kúsok. Jeho hru Chameleon Run si kúpilo už 450-tisíc ľudí a takmer päť miliónov ju má zdarma.

09.04.2017, 19:00 | Lukáš Kvašňák | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Minulý rok navyše získal prestížne ocenenie Apple Design Awards za najlepší dizajn a začiatkom tohto roku dostal aj hlavnú cenu v kategórii Mobilná hra v súťaži Česká hra roka. „Úspech bol veľmi prekvapujúci, keďže som od tejto hry vôbec nič neočakával. Výrazne jej však pomohlo veľké promo od Applu,“ vysvetľuje J. Ilavský.

Zranenie na kolobežke

Samotná hra má pritom komplikovanú históriu. Na jej začiatku bola zlomená ruka. Tesne pred štartom súťaže vo vývoji hier Ludum Dare sa J. Ilavský zranil na kolobežke. V rámci súťaže mal pritom len 48 hodín na vytvorenie funkčného prototypu celej aplikácie.

Neprehliadnite

Aj s jednou rukou to J. Ilavský zvládol a naprogramoval jednoduchú hru postavenú na princípe klasickej skákačky, kde beží postavička dopredu a preskakuje rôzne prekážky. J. Ilavský však príbeh ozvláštnil o prvok, keď musí hráč meniť farby podľa povrchu, na ktorý postavička dopadne.

V čase najväčšieho boomu dokázala hra Chameleon Run zarobiť aj 15-tisíc eur denne 

Hra porotu v súťaži nezaujala, umiestnila sa na deväťdesiatom mieste. „Po skončení Ludum Dare som Chameleona asi na rok a pol pustil z hlavy,“ priznáva vývojár. Súčasťou súťaže je však povinnosť zverejniť kompletný zdrojový kód hry. Jeden vývojár z Indie sa k nemu dostal, odkopíroval ho a začal hru predávať v obchodoch s mobilnými aplikáciami pre Android a iOS. Kópií nápadu však pribúdalo, čo J. Ilavského nakoplo hru dokončiť.

Grafika zaujala

Na konci roku 2014 mal hotovú prvú hrateľnú verziu. No až od konca predvlaňajška začal už pod hlavičkou svojho štúdia Hyperbolic Magnetism, v ktorom funguje aj jeho kamarát zo strednej školy Vladimír Hrinčár, systematicky pripravovať jej uvedenie na trh. Na rozdiel od predošlých hier, ktoré si vydávali sami, sa pri Chameleon Run obrátili na kanadské vývojárske štúdio NoodleCake. „Zabezpečili uvedenie na trh, a preto je hra na AppStore a Play Store pod ich účtom. Postarali sa o kompletný marketing, PR a tiež sú zodpovední za port hry na Android zariadenia,“ vysvetľuje J. Ilavský s tým, že chceli skúsiť niečo nové, no zároveň ich prestalo baviť riešiť všetky veci, ktoré nesúvisia so samotnou hernou tvorbou.

Chameleon RunZdroj: Hyperbolic Magnetism

Hra sa rýchlo uchytila a promovať ju začal aj Apple, keď ju dal na týždeň zadarmo na stiahnutie. Chameleon Run vyniká predovšetkým zaujímavým konceptom menenia farieb, ktorý ju odlišuje od podobných skákačiek.„Na niekoho môže hra pôsobiť ako jednoduchá hlúposť, ale za každým malým detailom sa v skutočnosti skrýva mnoho hodín práce,“ ozrejmuje J. Ilavský.

Android sa neoplatí

Chameleon Run si za 1,99 eura kúpilo už viac ako 450-tisíc ľudí a slovenskému vývojárovi priniesol slušné príjmy pohybujúce sa v stovkách tisícov eur. V čase najväčšieho boomu zarábala hra aj 15-tisíc eur denne. Väčšina z nich však 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy Apple, hry

Diskusia (0 reakcií)