Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Prečo sa Poštovka snaží zaujať netradičnou hypotékou

Dlho hľadala Poštová banka moment, kedy sa zapojí do trhu úverov s bývaním. Už začiatkom roka počítala s tým, že úrokové sadzby začnú opäť stúpať, no trh sa pohol naopak. So svojím vstupom počkala a pre svoje entrée si vybrala moment, ktorý by už naozaj mohol byť úrokovým spodkom alebo sa nachádza blízko neho.

14.04.2017, 12:15 | Martina Kláseková | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Aspoň medzi veľkými, ktorí sú rozhodujúci pre trhové trendy. Aby zaujala, predstavila na Slovensku temer neznámu odrodu úveru na bývanie – ofsetovú hypotéku. Pri nej sa vie viac „pohrať“ s úrokovou sadzbou, ktorá má na rozhodovanie klientov najväčší vplyv.

Vďaka previazaniu na depozitnej strane, v čom tkvie tajomstvo tohto produktu, môže klientom znížiť sadzbu až o polovicu. Riadna sadzba bez ohľadu na toto zvýhodnenie je nastavená „od“ a kopíruje miery vo veľkých bankách, ktoré sa rozhodli zatiaľ ani opticky neposúvať latky nižšie.

Neprehliadnite

Potrebujú

Poštová banka úvery na bývanie zaviesť potrebuje. Aj keď, ako to začiatkom roka pre TREND hovoril jej šéf Andrej Zaťko, hypotéka nie je pre nich rovnako ako pre iné banky produktom, po ktorom by nejako túžili. „Ale je nám jasné, že pre časť klientely, ktorú chceme osloviť, je úver na bývanie nutnosťou.“

Opticky najnižšiu úrokovú saszbu na trhu získa klient, len ak splní niekoľko prísnych podmienok 

Zdroj: Milan David

Poštová banka sa so svojím zacielením pod novým vedením posunula smerom k bonitnejšej klientele, ktorá býva skôr v menších mestách než na vidieku. Ak chce byť konkurencieschopná, musí hypotéku mať. Je to produkt, ktorým banky vedia udržiavať retailového klienta vo svojich radoch dlhý čas, hoci aktuálne na hypotéke nezarábajú tak ako v minulosti. Kým má človek v banke hypotéku, je náchylný využívať aj jej iné produkty.

Čo je ofsetová hypotéka

Ofsetová hypotéka vznikla vo Veľkej Británii pred viac ako 15 rokmi. Vo väčšej miere sa rozšírila po začiatku krízy, keď sa ľudia začali správať inak. A začali si viac sporiť. Na Slovensku ju mávala mBank, uviedla ju aj Fio banka.

Cesta k rastu

Poštová banka chce v retaili rásť rýchlo. Svedčí o tom aj skutočnosť, že chce poskytovať veľké úvery. Je to zrejmé už z nastavenia podmienok pri získavaní hypoték. Úrokovo zvýhodnené sú úvery nad 70-tisíc eur, čo je trhový nadpriemer. Rýchly rast v úveroch by mohol biznis model banky lepšie vyvážiť. Lebo hoci v depozitoch od obyvateľstva bola koncom roka 2013 na trhu štvorkou (novšie čísla v tejto štruktúre nezverejňuje, nie je vylúčené, že atakuje aj trojku), dokonca je väčšia ako Prvá stavebná sporiteľňa.

V úveroch však takúto pozíciu nemá. Ledva uzatvára prvú desiatku. V konečnom dôsledku tak z depozitných vkladov financuje skôr úverové projekty korporátnej klientely. Od tých sa však v poslednom roku odkláňa, chce sa venovať takmer výhradne malým klientom.

Zdroj: Milan David

Ideálna pre ofset

„Potrebovali sme zmeniť vzhľad banky a produkty, aby boli príťažlivejšie pre mladšiu klientelu.“ Andrej Zaťko, šéf Poštovej banky 

Práve to, že Poštová banka má veľké pokrytie v retailových vkladoch, podčiarkuje jej rozhodnutie pre ofsetovú hypotéku. Vždy bola známa tým, že jej vklady od obyvateľov majú veľkú „usadeninu“. To znamená, že aj keď ich ľudia nemajú na viazaných účtoch, veľkou časťou z nich dlhodobo nehýbu.

Ofsetová hypotéka v Poštovej banke

  • kombinuje sporenie a úver
Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 15/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Financie

Tagy banky, hypotéka, Poštová banka

Diskusia (0 reakcií)