Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Noví lídri AeroMobilu: Rokujeme s veľkými investormi, no nespĺňame zatiaľ ich štandardy

Spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ AeroMobilu Juraj Vaculík a nový investor Patrick Hessel hovoria o dôvodoch, prečo bolo okolo firmy ticho, v akej fáze je ich projekt lietajúceho auta, ako aj o tom, čo ešte firmu pri vývoji lietajúceho auta čaká.

20.04.2017, 12:15 | Lukáš Kvašňák | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

O AeroMobile nebolo posledné dva roky takmer vôbec počuť.

Juraj Vaculík: Bolo to kvôli patentovým konaniam. Keby došlo k zverejneniu technológií, tak by sa konanie zastavilo a nemohli by sme zaregistrovať naše patenty. Stojí to veľa peňazí. Celkovo sme získali jedenásť patentov. Nepatentujeme si úplne všetko. Vyhodnocuje sa budúci obchodný potenciál patentu a zároveň ochrana produktu.

Neprehliadnite

V akej fáze sa AeroMobil momentálne nachádza?

J. V.: Posledný model, ktorý poznala verejnosť, bol AeroMobil 3.0. Bol to experimentálny prototyp veľmi raného štádia, ktorý v základnej podobe ukázal, že je schopný lietať a ísť po zemi. V takej verzii je však nevyrobiteľný a necertifikovateľný. Bolo tam príliš veľa nedostatkov. Na druhej strane bolo úžasné, čo sme v podstate v garážových podmienkach dokázali.

Takže ste sa potrebovali rozhodnúť.

J. V.: Stáli sme pred základnou otázkou, ako sa pohnúť ďalej. Mohli sme existujúci prototyp po malých kúskoch zlepšovať, lenže to by zabralo desaťročia a medzičasom by nám trh utiekol. Máme obrovskú výhodu v tom, že sme začali dosť skoro. Ešte pre rokom boli lietajúce autá iba sci-fi. Dnes sa tejto vízii venujú aj veľkí hráči v priemysle. My sme sa po AeroMobile 3.0 rozhodli, že to budeme robiť inak. Išlo o kombináciu štandardných postupov, ale prispôsobených tak, aby boli rýchle, lacné a efektívne. Nemôžeme totiž na AeroMobil aplikovať všetky štandardné postupy, lebo by sme to kapitálovo neuniesli. Štandardný vývoj nového auta stojí automobilku od osemsto miliónov do 1,2 miliardy eur. My to robíme za zlomok tejto ceny.

Aký posun ste dosiahli pri novom modeli v porovnaní s jeho predchodcom?

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 16/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

Rubrika Podnikanie

Tagy aeromobil