Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rozbiehal reťazce, teraz skúša netradičné rýchle občerstvenie

Raňajky či desiatový balíček, na obed šalát alebo obložená bageta, popoludní káva so zákuskom a od rána do večera čerstvé pečivo. Tak vyzerá zjednodušene ponuka siete Praclík, nového hráča na slovenskom trhu rýchleho občerstvenia.

29.04.2017, 05:00 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Táckou a pultom, po ktorom si ju zákazník môže pri výbere jedla posúvať, pripomína klasickú vývarovňu. No ponuka malej samoobsluhy sa od nej podstatne líši. Gro sortimentu tvoria obložené bagety či žemle, ktoré sa priebežne dopekajú a pripravujú v zázemí prevádzky.

Praclík chce byť alternatívou pre rýchly nákup čerstvého jedla, ktoré sa dá skonzumovať priamo na mieste alebo zobrať so sebou. Za konceptom stojí ostrieľaný manažér z potravinárskeho maloobchodu Peter Seidner, ktorý v minulosti riadil slovenskú sieť supermarketov Billa. Neskôr rozbehol sieť menších potravín Moja Samoška, ktorú „zaparkoval“ v portfóliu obchodného zoskupenia Terno s majiteľmi blízkymi finančnej skupine J&T.

Neprehliadnite

Namierené na franšízing

Koncept Praclík vznikol po viac ako jedenapolročnej príprave. Odštartoval začiatkom apríla v rušných bratislavských uliciach. „V dnešnej uponáhľanej dobe sme hľadali niečo rýchle, čerstvé a chutné, no nechceme byť fastfood ani pekáreň. Vytvárame úplne nový koncept,“ hovorí P. Seidner. Po dlhoročných skúsenostiach s klasickým potravinárskym retailom vstupuje s Praclíkom do nových vôd.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

P. Seidner buduje značku Praclík prostredníctvom spoločnosti Retail Management Consulting, ktorá sa venuje projektom v oblasti potravinárstva. Koncept chce najskôr otestovať v hlavnom meste a okolí, kde plánuje v blízkom čase otvárať ďalšie vlastné prevádzky. Lokality so živým pohybom ľudí má P. Seidner „v oku“ už z Mojej Samošky. Prvý Praclík otvoril práve v susedstve jednej z prevádzok tohto reťazca na frekventovanej bratislavskej ulici.

Po teste konceptu v hlavnom meste či v blízkom okolí, má P. Seidner naplánované pokračovanie expanzie do regiónov prostredníctvom franšízingu. Spustiť by ho chcel na budúci rok.

Pestrý výber

Dopyt Slovákov po rýchlom občerstvení neutícha. Práve naopak. Stačí spomenúť výsledky siete troch desiatok reštaurácií McDonald’s, ktorá minulý rok označila za svoj najlepší od vstupu na trh, teda za vyše dvadsať rokov. Praclík má však svojím zameraním bližšie k prevádzkam, ktoré sú orientované viac na pekárenské produkty. Segment reprezentujú napríklad rakúske pekárenské značky Naglreiter a Anker či sieť prevádzok Starý mlyn, za ktorou stoja podnikatelia z krajín bývalej Juhoslávie. Všetky tri brandy podnikajú výlučne na bratislavských adresách.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

Za čerstvými výrobkami, akými sú obložený chlebíček, pečivo, domáca štrúdľa, zákusok či káva, sa v minulosti chodilo do lahôdok a mliečnych barov. V súčasnosti už nie sú len výsadou prevádzok zameraných na občerstvenie. Do sortimentu ich zaraďujú aj predajne potravín, napríklad malé bratislavské samoobsluhy Delia či osobitý koncept Yeme.

„Matky, ktoré majú 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie