Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Ako sa šéfkuchár naučil farmárčiť

Regionálne potraviny na tanieroch špičkových reštaurácií sú pasé. Novým trendom sú superregionálne, teda také, ktoré si reštaurácia sama dopestuje či dochová. Aspoň tak o tom v posledných mesiacoch píšu zahraničné médiá v článkoch o tohtoročných trendoch a smeroch v gastronómii.

14.05.2017, 19:00 | Jarmila Horváthová | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Nasledujú príklady. Reštaurácia Eleven Madison Park v New Yorku, ktorá nedávno ako prvý americký podnik po dlhých rokoch dostala prestížne ocenenie Najlepšia reštaurácia sveta v rešpektovanom rebríčku The World’s 50 Best Restaurants. Alebo jeden z najlepších šéfkuchárov sveta René Redzepi. Jeho Noma v Kodani tento titul už tiež získala. Nedávno ju zatvoril a tento rok plánuje otvoriť „refresh“ pod označením Noma 2.0 aj s vlastnou mestskou farmou.

Ak by zahraničné médiá poznali Slovensko, mohli by ako superregionálnu reštauráciu spomenúť aj Afroditu Mariána Fila. V Čereňanoch pri Partizánskom začal totiž pred vyše dvoma rokmi okrem kuchárčenia aj farmárčiť.

Unikát v slovenskej gastronómii

M. Fila možno bez preháňania nazvať unikátom slovenskej a možno aj stredoeurópskej gastronómie. Ako prvý na Slovensku otvoril pred 23 rokmi po rokoch práce v Nemecku šéfkuchársku reštauráciu. Teda takú, kde je šéfkuchár zároveň aj majiteľom. Bolo to v období, keď si reštaurácie otvárali zväčša ľudia, ktorí nemali s gastronómiou veľa spoločného, len si niekde chceli uložiť či „uliať“ peniaze alebo v lepšom prípade splniť svoj sen. Navyše si ju otvoril v Partizánskom, kde vtedy o špičkovej kuchyni veľmi nechyrovali.

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 19/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Rubrika Podnikanie