Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Martin Morháč: Čo robiť, aby Slovensko neprišlo o automobilky

15.05.2017 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (27 reakcií) Pravidlá diskusie

11.05.2017 | antonmichalka

Ďalší čo vzýva lacnú a vysoko vzdelanú pracovnú silu. Ten vůz už jel a na všech rozích byla zelená..., spievala voľakedy Marie Rottrová.

Politikou lacného Jožka a žobráckych miezd sme vyhnali a ďalej vyháňame z republiky najšikovnejších a hlavne mladých.

15.05.2017 | mba

To ti prvoplanovi manazeri a la Fico, Kalinak, Basternak, Siroky, Poor, Kmotrik, Tkac a dalsi nechapu. Lebo uvazovanim skoncili tam kde zacali: pri alobalovych rulickach

15.05.2017 | mba

Vsetkym mladym vrelo odporucam zbalit kufre a dvihnut kotvy. Urobia jednu z najlepsich veci v zivote...

17.05.2017 | Bellarmino

Aby ste zostali iba vy komunisti?
Kedysi zadrôtovali hranice a teraz vyháňajú. Okrem prípadnej kariéry, ktorá sa nemusí zadariť, kalifáty sú ešte väčšmi zdegenerované, odporne ľavicové. 40 rokov síce vlády neplánovali využitie všetkého majetku vo vlastníctve smerom k ruinám, ale naplánovali a úspešne uskutočnili výmenu obyvateľstva a politicko korektný prevýchovný fanatizmus.

15.05.2017 | milan_k

skor by otazka mala zniet: Ako sa zbavime automobilliek na Slovensku ? ...kedysi sme boli hrdi na to ze sme najvacsi exporter aut na 100tis obyvatelov ale dnes je to uz gula na nohe imho

17.05.2017 | Bellarmino

Ty sa radšej zbav svojho otrasného pravopisu. Kto bol hrdý a prečo zrazu prestal byť hrdým?
Ako sa zbaviť boľševikov nie je správna otázka?

17.05.2017 | milan_k

Vo vete ktoru som napisal je mnozne cislo muzskeho rodu s makkym i v poriadku. Priklad tu: https://eduworld.sk...

15.05.2017 | Jozef Mazur

Montovne sú možno dobrý začiatok ako sa naučiť a zoznámiť sa ako to majú vymyslené a zorganizované celosvetovo nauspešnejšie firmy z sveta. Prácu dnešných operátorov budú postupne nahrádzať manipulátory a roboty. Chce to aj na slovensku generáciu agresívnych a vychytralých finančníkov, ale nie vo svoj prospech. Takých čo začnú vykupovať podiely a ovládať a prebudovávať súčasné montovne na robotické pracoviská a k nim aj vývojové. To ale musí dokázať práve prichádzajúca a nasledujúce generácie. Súčasná generácia pri moci 50+ vychovaná v totalitnom režime a súčasne ním neopraviteľne poškodená (myslenie a životné hodnoty) svoj potenciál predviedla. Výsledky sú obdobne generácií medzi I. a II. sv. vojnou len súčasná generácia nearizovala, ale privatizovala, takže moc prezieravosti nemá. Výsledok je až taký, že ten čo má opravovať a budovať cesty je tak obmedzený, že miesto toho aby budoval cesty, nakupuje najdrahšie automobili, ako nejaký spoločenský status, ale keď s ním vyjde na cestu je vďaka nemu neopravená a stojí v rovnakých zápchach, lebo nové sa nepostavilo, aj vďaka nemu.

17.05.2017 | Bellarmino

Ty patríš tiež do kategórie neopraviteľne poškodených?
Arizácia je kúpa, privatizácia je kúpa, čo sa ti na tomto inštrumente nepáči? Mal si sa zapojiť vo vhodnom čase aj ty, nevypisoval by si dnes závistlivé prázdne reči.
Vôbec to tak nefunguje, že niekto vo vláde by mal a musel opraviť cesty. Iba by to mohla byť priorita niekoho sediaceho vo vláde, ale nemusela. Celý rozpočet by mohli vyplytvať na cesty, ale aj vôbec nič. Priorita koho je stavať cesty? Obviňuješ a posmievaš sa tým, čo nemuseli mať záujem. Možno by všetko použili na rozvoj poľovníctva.

17.05.2017 | Bellarmino

Ak ti záleží na cestách, tak niektorú z nich kúp a oprav.
Finančníkov nie vo svoj prospech? Takže ty predpokladáš, že budú myslieť na tvoj prospech? Veď to sú životné hodnoty totalitného režimu, ktorý spomínaš. Kolektivizmus a záujmy celku.

15.05.2017 | LPB

Prečo sem stále prichádzajú investori? Možno majú doma ešte väčší problém s kvalifikovanou pracovnou silou ako my tu. My máme zatiaľ všade menšinu, oni už v niektorých regiónoch hádam i väčšinu. Pracovitých a vzdelaných.

15.05.2017 | HromBlesk

Autor článku hovorí o vzdelávaní. To je celé..vzdelávať a presvedčiť mladých aby sa vzdelávali v technike. Tu je potrebný spoločenský konsenzus a motivovať mladých cez štipendiá aby tu vôbec zostali a aby študovali techniku. A potom aby to štúdium aj za niečo stálo. TO je úloha zamestnávateľov, spoločnosti rodiny.

Keby boli dobré školy a podnikavé školy, tak autor článku nemá čo robiť, lebo jeho vzdelávacie programy, ktoré ponúka - neskutočne drahé - by sme dostali zadara a od škôl. Prečo to školy nerobia?? lebo sa im nechcem, nevedia, nie sú motivované, odtrhnuté od praxe. čiže ich cena obmedzuje prístup k vzdelaniu. toto by malo robiť školstvo.

Chyba je aj vo firmách že sa aktívne neangažujú. Firmy v našom meste dosiali že je plná aj priemyslovka aj učňovka. Treba aktívne komunikovať fakt, ako vzdelaní ľudia zarábajú...a nie tu omieľať operátorov na linke - mal sa lepšie učiť a nie položiť vec z bodu A do bodu B.

15.05.2017 | Oskarka

Maličký problém v realite - vzdelaných ľudí zamestnávateľ chce, dobré platy nedáva...

15.05.2017 | HromBlesk

Co je dobrý plat?? Suma??

15.05.2017 | Oskarka

Taková, aby nemal zamestnávateľ problém s kvalifikovanou pracovnou silou - trh určuje...

15.05.2017 | ataman

Slovensko dlhodobo zaostava v mzdovej urovni voci Zapadnym statom Europy. Vsetky Share centra co su tu funguju na principe lacnej pracovnej sile oproti zapadnym statom - robota sa presuva sem - ale platy na SR su neadekvatne.

15.05.2017 | milan_k

jedinw vdaka tomu tu tie pracovne miesta su....co si myslite preco su tu nemecke a ine automobilky, nemaju dost svojich lidi do vyroby ??? nie, len kboli nizkym mzdam tu su, kvoli nicomu inemu. to je nasa jedina pridana hodnota. pozadovst mzdy zapadnej europy znamena znamena prist o tie pracovne miesta.

16.05.2017 | ataman

Dobry den p.milan_k,

Skuste ist na vychodne Slovensko a obehat miestne firmy so zahranicnym kapitalom. Opytajte sa pracujucich ako sa im tam pracuje? Kolko zarabaju?

S pozdravom,

ataman

16.05.2017 | milan_k

dobry den, zarabaju prd makovy tipujem a to presne odraza individualnu pridanu hodnotu kazdeho z nich. Hodnotu maju len ako celok, tj. ze tych napr. 150ludi dokopy zabezpeci aby sla vyrobna linka podla prislusneho ISA s prislusnou tolerovatelnou chybovostou. Presne o tom hovorim, tu si neprotirecime. Mam firmu v Kosiciach a tam beru ludia okolo 1900 brutto priemerne, su to developeri,testeri, konzultanti,individualna pridana hodnota kazdeho z nich je vysoka. Ziadneho nenahradim na otocku do tyzdna, su vzacni a preto aj drahi. Ak je niekto nestudovana pracpvna sila, je odsudeny fungovat ako proletariat, manevrovaci priestor pre ludi bez specializacie a vyssieho vzdelania sa neuveritelne zmensuje, vid aktualne sialenstvo ohlafom robotov. Onedlho mozno bude staci 5 pracovnikov v imaginarnom zavode ktory som spomenul vyssie na to aby dohliadli na beh linky a zadiahli len ked treba. Cize tych 145 o pracu pride.

15.05.2017 | Oskarka

15.05.2017 | hulo11 | reagovať | nevhodné?


Doplním ďalšiu:
Možno to vôbec nie je o nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, ale o ponúkanej odmene za vykonanú prácu. Ak zamestnávatelia požadujú maximálny výkon a ponúkajú minimálnu mzdu, tak takéto pracovné miesta sú čoraz ťažšie obsaditeľné. Zamestnávatelia zaspali v(pre nich) dobrých časoch, keď si mohli vyberať ľudí a diktovať podmienky. Už si ľudí nevyberajú, ale hľadajú. Ale podmienky(zatiaľ) nemenia.

15.05.2017 | Oskarka

15.05.2017 | hulo11 | reagovať | nevhodné?


Doplním ďalšiu:
Možno to vôbec nie je o nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, ale o ponúkanej odmene za vykonanú prácu. Ak zamestnávatelia požadujú maximálny výkon a ponúkajú minimálnu mzdu, tak takéto pracovné miesta sú čoraz ťažšie obsaditeľné. Zamestnávatelia zaspali v(pre nich) dobrých časoch, keď si mohli vyberať ľudí a diktovať podmienky. Už si ľudí nevyberajú, ale hľadajú. Ale podmienky(zatiaľ) nemenia.

15.05.2017 | @@@

je tam nezmysel ...ak by prišla automobilka na vychod tak by tam robili ludia z vychodu a v ba a okoli čo su automobilky by robili ukrajinci :P

16.05.2017 | Morris

ak by boli platy take vysoke, aby sa Slovakom zijucim vonku oplatilo vratit, nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily by sa vyriesil.

01.06.2017 | Laborec

tak ak mas firmu, smelo zvys tie platy. Ak nemas, tak dr. .... .

02.06.2017 | zubi

to už dávno nie je o platoch, kto vie, zarobí na slovensku toľko, že si žije ako na západe, problémom je, že ľudia čo skúsili život inde vidia, že aj tam niečo nefunguje ale celkovo je tam spravodlivejší svet a nie že nejaký sedlák na aute za milión odmietne zaplatiť pokutu za prekročenú rýchlosť lebo sa pozná s vládnymi politikmi, to je len jeden príklad za všetko, pre toto ľudia odchádzajú a nechcú sa vrátiť, kto by chcel žiť v takomto svete ak by nemusel

01.06.2017 | Laborec

Najvacsim pre mna paradoxom je, ze na vine, ze na Vychode nejde ekonomika a nie su tam investori ani automobilka, je Smer, predtym HZDS - ale (a to je tym paradoxom) volici za Vychodu volia vacsinovo Smer, predtym HZDS.

09.06.2017 | Truhlik999

Klasika.

Rootnik zarobi na pase, nech 700 cisteho.
Prenajom 2i bytu v meste s energiami bude minimalne 400 €.
Zostava max 300 € na zradlo, poistky, handry, benzin..

Uz chapeme preco nie su ludia?

Za 700 netto sa skratka neoplati robit.

Ked kapitalisti postavia skoly a byty pre ludi, ocialne zazemie, potom budu mat zamestnancov.

Ranny kapializmus je uz za zenitom

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, predplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.