Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnice ovládla anarchia, alebo kto naozaj môže za to, že sa D1 zasekla

05.06.2017 | Ján Kováč

Diskusia (26 reakcií) Pravidlá diskusie

02.06.2017 | duro_z_dediny

Na Orave nie je D-trojka, ale R3-ka. D3 je na Kysuciach a pri Žiline.

05.06.2017 | Brano L.

Najhoršie je, že toto ukazuje na úroveň slovenskej politiky. Je to horšie ako na zvracanie... Čoho sa títo politici chytia, to zničia a rozbijú. A Fico je ten prvý. Lebo keby rozmýšľal viac ako po špičku svojho nosa, sám by to nedovolil. Lenže on je presne taký, veď sa pozrite čo urobil s úradom na reguláciu sieťových odvetví. Toto je fakt úroveň Slovenska, malej gubernie na úpätí Tatier. A voličov to vlastne vyhovuje. Možno si to ani nevedia v svojej mysli predstaviť, že to má byť úplne inak. Že to má fungovať minimálne tak ako v Nemecku, kde je rámcom prijatý Bundesgesetz, kde sa určia mantinely. A všetci pracujú podľa toho. Od ministerstva po posledný stavebný úrad. Neviem si predstaviťv Nemecku, že minister si so svojou kumpániou robí čo chce, rúbe hlava nehlava, lebo buď potrebuje zarobiť vlastnou hlavou alebo je neschopák, ktorý sa omylom dostal do vysokej funkcie.

05.06.2017 | kura2

to s tym Ruzomberkom sa zamotalo uz za Pociatka, pamatam si, ako sluboval, ze to vyriesi ..uplny chaos:-(

06.06.2017 | Stanislav Brath

Do vysokých funkcií sa nikdy, nikdy nedostávalo omylom, ale jedine cieľavedomou korupciou !!!!!!!!

06.06.2017 | orangutan

To, či NDS-ka to má fakt odkonzultované s EK sa ukáže, až keď budú peniaze schválené. Z OP Doprava toho veľa ružomberský úsek nevzal a asi nikomu sa to nechce platiť zo štátneho rozpočtu. Pokým bude EIA, tak to potrvá. Ale už sa niečo predsa začalo robiť.
Prvá úprava zmluvy bola v januári, kedy zhotoviteľ mal dať zhotoviť inžiniersko-geologický prieskum ako podklad pre DÚR za 200 tisíc eur.
Druhá úprava zmluvy bola teraz v máji, kedy zhotoviteľ bol poverený pripraviť novú DÚR a zabezpečiť územné rozhodnutie za 770 tisíc eur.

06.06.2017 | bluehen

Ak je geologia skutocne a overitelne zla (dodavatel moze svindlovat - cielom moze byt ulupenie 100 mil eur)
nds by mala vyhlasit a spropagovat novu sutaz, zosobnit skodu tym co zapricinili zlu pripravenost stavby, rok je nic, urcite nie brzda usekov zilina-ivachnova, namiesto toho cachre s ek, vynimky, obchadzanie zakona, zbytocne riskovanie, a najhorsie ze EK tymto ludom znova zobe z dlane po x skusenostiach z historie.

06.06.2017 | Brano L.

GEologia je zla, vie sa o tom myslim uz cca od 2012, samozrejme zodpovední sa tvárili, že nie je potrebné sa stým zaoberať. Potom zhotoviteľ zistil, že je to omnoho horšie. Je to niečo podobné ako trasovanie cez kameňolom pri Šútove, aj tam to silou mocou pretláčali, až nakoniec došlo k zosuvom a museli začať o tom rozmýšľať, čo s tým.

06.06.2017 | orangutan

Geológia je zlá, vrátili sme sa k pôvodnému návrhu s dlhším tunelom. V zosobnenie škody neverím. Nikto si len tak nedovolí vyhlásiť novú súťaž, lebo nikto oficiálne netuší, koľko by určenie víťaza trvalo. Tu je hneď ďalší problém, keďže zhotoviteľ čaká na začiatok razenia tunela, z ktorého bude brať materiál do násypov a čakať do neurčita nebude.
V prvom rade je problém s prípravou. Čas sa šetrí tým, že to má pripraviť súčasný zhotoviteľ. Správne by to malo byť, že by si to NDS vytendrovala, ale to by trvalo.
Najviac času sa premrhalo za Sieťarov, kedy veľmi dlho trvalo, čo s tým.
EK má svoje podklady, dobrý prehľad a stále zvyšuje nároky novými podmienkami a vyhláškami k EIA, požiadavky so štúdiou realizovateľnosti...

06.06.2017 | Stanislav Brath

Diaľnica sa začala stavať v roku 1972 !!!!!!!!! Za tie roky ju neboli schopný postaviť žiadny šmejdi, lebo v prvom rade hlavne kradli a keď niečo zvýšilo, tak aj stavali !!!!! Keď sa spočítajú všetky náklady súvisiace so stavbou tejto diaľnice, za tie peniaze by Nemci, alebo Rakúšania už postavili diaľnicu až k Uralu, možno až do Cíny. A nikto za tento zločin nenesie zodpovednosť.

06.06.2017 | Roman Kanala

D2 do Malaciek sa začala stavať už v 1969, ale to je len malý detail. Fakt je, že na Zlodejsku sa nestavia preto, aby sa niečo postavilo a užívalo, ale aby sa stavalo čo najdlhšie, čo najdrahšie a aby sa čo najviac prostriedkov prelialo zo štátneho rozpočtu na súkromné účty.

Keď už sumy dosahujú hodnoty porovnateľné s DPH celej krajiny, keď krajina nemôže fungovať na svojom plnom ekonomickom potenciáli, lebo polovica je ponorená do biedy a dopravného tieňa, je čas na revolúciu.

06.06.2017 | LPB

Pamätáte si na výraz "informačná diaľnica"? Tuším od Clintona. Súdruhovia rýchlo pochopili. Model rozkrádania z klasických diaľnic sa aplikoval na IT.

06.06.2017 | Pavol Čižmárik

To si naozaj niekto vážne myslí, že za fraškou s výstavbou D1 obchvatu Ružomberka (Hubová-Ivachnová) je nejaká geológia?

Na pripomenutie: tento úsek bol vysúťažený za Figeľa a jeho cena je zo všetkých "lacných" diaľnic absolútne najnižšia, ak vezmeme do úvahy charakter úseku, tunel a podobne.

Váhostav, ktorý tender vyhral, nemal ani kapacity (ktoré boli viazané na iné úseky), ani peniaze, aby takúto stavbu zvládol. Tak to zahrali na geológiu, kvôli ktorej:

a) odsunuli výstavbu do času, keď sa im uvolnia kapacity z iných úsekov (D3 na Skalité, mostová časť D1 na obchvate Žiliny)

b) zabezpečili si navýšenie o 100 mil. EUR, ktoré absoltúne nemá opodstatnenie, pretože úsek sa skráti (!!!!), a tunel sa prelĺži!!!! T.j. menej musia stavať mostov, násypov a podobne a s tunelovou technológiou, čo by na stavbe tak či tak museli mať, akurát vyrazia dlhší tunel (nepredpokladám, že by sa kvôli predlženiu a pretrasovaniu tunela nejak zásadne musela meniť technológia výstavby či parametre pre vetranie a pod.).

A vsetci tu básnia o nejakej geológii...

06.06.2017 | Brano L.

Ono máte pravdu, 100 mil.je nadsadená suma, avšak určité zvýšenie ceny bude nutné, keďže výstavba tunela je predsa len drahšia ako stavba na povrchu.
Nemyslím, že ide o básnenie o geológii, ten problém s územím tu je. Celý problém je komplexnejší, cieľom bolo vždy trasovať dialnicu s čo najmenej tunelmi, napriek rizikám spojeným s územím. Toto sa prejavilo nielen pri Čebrati aj pri Šútove. Nezabudnite, že poručíme vetru dažďu použili aj pri výstavbe D8 v Čechách a vieme ako to dopadlo.

06.06.2017 | Sorry jako!!!

Ako eTrend "uprace" články z titulnej strany, keď sa v diskusii objaví neželaná info, je zábavné. :-D
https://www.etrend....

vytlačila ho tento dôležitý článok:
https://www.etrend....

hehe

06.06.2017 | Hanig

Najmodernejšia ideológia je geológia a Jaspers, to už tu kedysi bolo ...

07.06.2017 | mba

Iba tak rozmyslam, ze to tych hlupakov bavi jazdit v drahych autach z nakradnuteho po ucpanych a rozbitych cestach. Zrejme ano. Masochizmus.

Inteligentnejsi by uz to davno dorobil a riesil dalsie projekty. Napriklad rychlejsiu zeleznicu. No jo. Este chvilu, chlapci, spinkajte, placajte sa po rameni, chrochtajte a Vasim synom vsetko ukradnu Cinania spred nosa vo vlastnej krajine.

Nielen zlodeji, este aj hlupaci.

07.06.2017 | orangutan

A kto by tú rýchlu železnicu zaplatil? 160-tka vychádza na veľké peniaze, o tom, žeby sa napojil Prešov sa ani len nesníva.

07.06.2017 | Fajr Fajter

100 milionov sem 100 tam :D To na Slovensku je už hanba sa narodiť nie to ešte ostať tam žit a platiť dane :D :D

07.06.2017 | Niless

Toto su tak duchaplne reci. Ak sa hanbite za Slovensko nech sa paci hranice mame otvorene, staci vybavit si nejake obcianstvo v juhovychodnej azii, Bielorusku, na Ukrajine ci inde. Slovensko nefunguje idealne a politici to tiahnu ku dnu uz par desatroci ale aj napriek ich usiliu tato krajina napreduje, vdaka pracovitym ludom a regionalnym politikom. AK neverite staci ist pozriet do Bulharska, Rumunska a dalej na vychod.

07.06.2017 | Niless

No dobre, ludia clanok nam zvestoval ze aj v dialniciach (ich planovani, financovani a vystavbe) panuje bordel. A co s tym? Potlapkavame sa tu po pleci ze sa zhodneme na tom ako to robia Ti hore zle. Ale nase pravo kritizovat by malo byt umocnene ze budeme vediet zmenit tuto situaciu. Takze ma niekto nejaky plan ci napad? Lebo bez toho si mozeme dat akurat tak po poldeci a ist domov.

07.06.2017 | Roman Kanala

Väčšina ľudí si na jazdu z Košíc do Bratislavy ešte aj dnes vyberie trasu cez Sorošku, Lučenec a Zvolen. Tú trasu treba dokončiť. Odstrániť bodové závady na Soroške a pri Bátke, a nemusí to byť normovaná diaľnica v plnom profile, aby to bolo čo najdrajšie. Každých 10 km dvojkilometrový úsek, kde sa budú dať predbehnúť kamióny a bude sa dať jazdiť.

Podobne sever-juh riešiť cez Šahy, Krupinu, Zvolen, Donovaly, Ružomberok a Oravu, žiadne Kraľovany. A napokon od Prešova na Giraltovce a Svidník, žiaden Stropkov. A nosná cestná sieť je vybudovaná za cenu jedného žilinského tunela. Z posledných eurofondov.

A potom vytvoriť cestný fond s jasným zaručeným príjmom, aby sa dali plánovať a financovať ďalšie úseky.

07.06.2017 | orangutan

Donovaly vychádzajú na 1,5 miliardy eur. Diaľnice v období 2014-2020 majú vyčlenených asi 1,3 miliardy eur. Niečo realistickejšie by to chcelo, lebo potom na nič iné Ti to nevychádza...
To by si mali uvedomiť hlavne tí v BB, čo stále presadzujú Donovaly a serú na Gemer.
Pritom reálne postačí riadne zmodernizovaný ťah cez Kremnické bane, na ktorom sa aj reálne robí, lebo Kremnické bane + oprava betónky sa hravo zmestia pod 100 miliónov, keďže oprava betónky je do 20 miliónov, oprava Kremnických baní po zosuve je cca 20 miliónov a ďalších 20 miliónov zhltne úsek Kremnické bane - hranica ZA a BB kraja.

07.06.2017 | Roman Kanala

Jaj, ale ja som nemyslel hneď na dvojrúrový tunel ako pre Žilinu. Len na riešenie podobné Strečnu: striedavo 1+2, 2+1 pruhy. Podobne aj na Gemeri. Stačí mať priepustnú cestu, kde sa eliminujú bodové závady s obmedzením na 40 km/h a kde dajú občas predbehnúť kamióny. Pod Strečnom vidíme, že taká cesta znesie aj dosť veľké dopravné zaťaženie. Za lacný peniaz sa priemerná rýchlosť zvýši zo 65-70 na 80-90 km/h a zvýši sa aj bezpečnosť.

07.06.2017 | orangutan

Pri tom riešení 2+1 pod Strečnom neviem či by som hovoril o zvýšení bezpečnosti, ale priepustnosť sa zvýšila, ak nie je nehoda alebo iné obmedzenie, spomaľuje úsek ZA - Strečno a kedysi aj od Dubnej Skaly ďalej. Prejazd Strečnom je dobrý, ale krajnica sa rozpadá, mosty v havarijnom stave atď.
Na Gemer som plne za výstavbu oddeleného úseku Mýtna - Lovinobaňa. S úsekom Kriváň - Mýtna bude problém, tam by sa to mohlo riešiť nejako dočasne úpravou jedničky, aj keď ktovie.
Problém je, že niekde nemá zmysel investovať do jednotky, ale rovno postaviť preložku a či to bude značené ako rýchlostná cesta alebo cesta prvej triedy je v podstate jedno. Napríklad oravská R3 alebo okolo Bátky.

07.06.2017 | Brano L.

Trend môže akurát poukazovať a kritizovať. Ostatné majú v rukách voliči, resp.obyvatelia. Musia tlačiť, demonštrovať - samozrejme ale s rozumnými požiadavkami. Novinári tento problém ani nemôžu z povahy ich práce vyriešiť.

15.01.2018 | James T. Kirk

Tunel Hričovské podhradie - Vrútky (2 tunely) kopú už 18 rokov. Dokončenie je v nedohľadne (vraj rok 2020). Samozrejme sa stavba predražila, ale v porovnaní obchvat Žiliny smerom Hričov - Brodno (2 súbežné mosty ponad Hričovskú priehradu + tunel) stihol zhotoviteľ dokončiť za necelý rok a 9 mesiacov. Pýtam sa teda, dokedy si budú niektorí "tiež podnikatelia" robiť zo Slovenska dojnú kravu ? Za 18 rokov by tie tunely postavili s technológiou ktorou stavali železničný nový Bujanovský tunel (tuším 4 roky 1951-1955), a ten je najdlhším dvojkoľajným na Slovensku (3410,7m).

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.