Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Marek Šupa: Klient vie ušetriť zmenou svojho správania, nie iba cez úroky

Po roku utajeného vývoja sa stretávame so šéfom mobilnej banky 365 Marekom Šupom v priestoroch, ktoré viac ako banku pripomínajú start-up. Steny s motivačnými nápismi, vrecia na sedenie – a kolobežky. 365 sedí na opačnej strane budovy ako jej matka, keďže 365 je oficiálne odštepným závodom Poštovej banky.

01.06.2017, 11:15 | Martina Kláseková | Ján Záborský | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 6

„Sú kolegovia, ktorí musia tých pár sto metrov prejsť aj niekoľkokrát denne, na to sú tu kolobežky,“ vysvetľuje. Nová banka nechce mať pobočky, plánuje komunikovať výhradne cez smartfón. Cezeň sa bude dať priamo zriadiť účet. A M. Šupa sa netají ani tým, že ak sa rozbeh podarí, majú záujem ponúknuť svoje služby aj v zahraničí. Na vybudovanie svojej platformy našli riešenia na Technickej univerzite a v česko-slovenských startupoch.

Prečo ste sa rozhodli prísť na trh s novou značkou, s modelom oddeleným od matky?

Keď sme sa pozerali na stav bankovníctva na Slovensku, bolo nám jasné, že banka môže fungovať inak, ako tu je zvykom. Súčasné technológie umožňujú vytvoriť inteligentnú banku. Separátna značka je pre nás dôležitá, lebo cielime na úplne iný trh, ako je zameranie našej matky. Náš typ klienta ani nepotrebuje mať pobočku, pristupuje k banke najmä z mobilu, z neho chce obsluhovať svoje potreby.

Neprehliadnite

Všetky banky sa snažia zlepšovať mobilné bankovníctvo. Čím ich chcete prekonať?

Sme presvedčení, že na prvý pohľad bude jasný rozdiel medzi nami a ostatnými. Lebo nestaviame na tom, čo chceme ponúkať, ale počúvame klienta. Všetko sme si budovali od jeho potrieb. Najprv sme si nakreslili obrazovky, ako to má vyzerať, až potom sme „skladali črevá“ a hľadali správne technológie. Naozaj je pre nás dôležité, ako človek reaguje. Aj preto sme od začiatku projektu spolupracovali s Fakultou informatiky a informačných technológií STU v inovačnom labe a skúmali, ako sa klient správa, ako a kam sa pozerá na obrazovke, na čo kliká, či sa v nej ľahko orientuje.

Kedy pripravujete spustenie?

Chceme to urobiť inak, ako je bežné. Budeme prvá banka, ktorá bude mať na Slovensku beta prevádzku. V lete spustíme web, na ktorom sa môžu prví zvedavci prihlásiť a zapísať do poradovníka. Na konci leta betu spustíme. Oficiálnu verziu by sme mali uviesť na jeseň, tá bude bohatšia ako beta. Potom príde niekoľko releasov, nové produkty a riešenia.

Celý proces otvorenia účtu bude cez mobil, bez papierov či kuriérov

Keď si predstavíme mladého človeka, ktorý má niekde účet za nula aj s kartou, a jeho banka mu tvrdí, že má úžasný mobil banking, prečo skúšať vás?

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 22/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 6

Rubrika Financie

Tagy Marek Šupa