Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Biznis na nevydržanie: Ľudia ťahajú aj „šestnástky“, majiteľov je priveľa

18.06.2017 | Ivan Haluza

Diskusia (14 reakcií) Pravidlá diskusie

18.06.2017 | bluehen

Cele akesi povrchne, realny zisk (nie uctovny) ma kazdy jeden z tych 80+ osob, inac by to nerobil, resp. rozpredal zamestnancom (ked su ochotni tie hodiny pracovat). Obchodnym retazcom treba len dakovat ze tieto firmy drzia na uzde a tlacia na kvalitu.

18.06.2017 | Truhlik999

Noviny patria Babisovi.
Clanok je len pripravou na konsolidaciu, utok napozicie !alych pekarov, zvysenie regulacie, akoze v zaujmeochrany spotrebitela, covo finale povedie zniceniu konkurencie, zabraneniu moznosti na vznik novej konkurencie.

A potom uz ten chleba mozev pohode stat aj tri euri.

Priehladne :-)

Ako v USA pred vojnou :)

18.06.2017 | IvanPe

To ze si podnikatel vyplati vyplatu a nieco mu este ostane, neznamena ze ma na primarnu reprodukciu. Len to by si asi musel bud podnikat alebo byt aspon ekonom, aby si vedel co je primarna reprodukcia.
Obchodne retazce tlacia na cenu, s kvalitou to nema nic spolocne. Ani z helikoptery.

19.06.2017 | bluehen

Ale tu pisu ze si majitel nevyplaca nic (okrem mzdy ale ta je potom za pracu, a nie je to dividenda alebo tunel). Ani poslednych 8 ci kolko rokov si nic nevyplatil, naopak pcha tam svoje peniaze. Hoci cela strata je len danovy trik, tu novinari beru akoby bola realna. O.i. obchodne retazce tlacia na danu kvalitu za co najnizsiu cenu. Niekde viac, inde menej. Vyber, chut, prostredie, cistota atd. Strategia co im funguje, inac by sa napr. tesco nepapralo a robili by predaj ako ma napr. cba.

19.06.2017 | LPB

"strata je len danovy trik" Presne.

18.06.2017 | Igor Bukovinsky

A je toto vôbec ešte chlieb?:

INGREDIENTS: Wheat Bread (Enriched Wheat Flour (Flour, Malted Barley Flour, Reduced Iron, Niacin, Thiamin, Mononitrate (Vitamin B1), Riboflavin (Vitamin B2), Folic Acid), Water, Whole Wheat Flour, High Fructose Corn Syrup, Yeast, Wheat Gluten, Salt, Soybean Oil, Calcium Propionate (Preservative), Monoglycerides, Monocalcium Phosphate, Caramel Color, Sodium Stearoyl Lactylate, Calcium Sulfate, Calcium Phosphate, Soy Flour)
ALLERGENS: Wheat, Soybeans, Gluten

A to som čítal už aj dlhší zoznam na etikete. Toto nemá nič spoločné s pečivom, to je chemická továreň. Nerobím si ilúzie, že na Slovensku a hocikde inde je to lepšie. Treba si piecť buď doma (často nereálne z x dôvodov) alebo hľadať u menších pekárov (nie každý si môže dovoliť). A teraz čo? Iba začarovaný kruh.

18.06.2017 | martin33

Staci obmedzit chlieb a pecivo. Zo sacharidov rastie brucho.

18.06.2017 | gejza77

ďakujem za varovanie, napriek tomu musím spomenúť, že karcinogénny odpad od Babiša a PENTAbordel nekupujem .... milujem Slatinský chlieb a záviny od VAMEX-u

18.06.2017 | Niless

Az bude ten chleba co dnes predavaju stat tri € budem piect doma chleba pravidelne. a to mozem povedat ze SK chleba v retezcoch je jeden z najchutnejsich na svete. Trh vyriesi vsetko aj ten bordel od najvacsich hracov.

19.06.2017 | Roman Kanala

Švajčiarsky Coop má stále čerstvý teplý chlieb. Ale stále nedopečený. Nie je to otázka jedného obchodu alebo jedného dňa, ale je to systém. Mrazený chlieb nemá čas sa zohriať, na povrchu je už žltý, ale vnútri je nedopečený. Nedá sa uskladňovať, treba ho zjesť ihneď. Na Francúzsku po francúzsky je to ešte horšie, chlieb zo supermarketu neschne, plesnivie. Všetko biele chleby. Hnedý chlieb a pečivo je dofarbený kávou.

Prekvapujúco som našiel riešenie. Chlebík z Lídla je tiež stále čerstvý, kupuje sa horúci, pečie priamo v predajniach. Ale je to hnedý chlebík, aký som dovtedy mal len v spomienkach alebo jedol pri návštevách Československa. Chrumkavá kôrka, veľmi chutná striedka, dobre starne, chutí aj na tretí deň. Keď len môžem, kupujem ho vo švajčiarskom Lídli. Vo francúzskom je to ten klasický francúzsky chemický hnoj. Podobne aj v Maďarsku už neexistuje dobrý chlebík, všetko chémia a biela múka.

Ale najlepší chlebík, aký sa dá kúpiť, je na Francúzsku po francúzsky u malých súkromných pekárov. Poznám dve také pekárne. Chlebík chrumkavý, s prepečenou kôrkou, ktorá trochu chutí karamelom. Vnútro sladkasté, trošku kyslé, vláčne ako má byť chlebík. Biely aj hnedý chlebík, robia ho aj chlpatý, posypaný ovsenými vločkami, makom, či sezamom. Dá sa uschovať prikrytý utierkou aj tri dni. Cena oproti Švajčiarsku polovičná. Len za ním treba ďaleko, asi 25 km od Ženevy.

19.06.2017 | EuroSMS

Nedam dopustit na drobne francuzske pekarnicky. Na zavolanie dovezie chlapik na motorke cerstve, vonave, chrumkave bagety. A staci tolko, co prave zjete. Nemusim riesit, ci bude za tri dni chlieb plesnivy alebo smradlavy a nemusi sa nic vyhodit. Presne toto je princip. Ziadne dopekane chemicke nezmysly z hypermarketu, ale drobni, lokalni pekari, ktori poznaju klientelu a vedia reagovat rychlo. Cena ma primarne nezaujima - rozhoduje kvalita, cena je na dalsom mieste. Ide o to, aby aj male podniky prezili, tie tvoria flexibilny trh.

V malej obci Trstin (nedaleko TT) su dve pekarne. Jeden z majitelov bol vo francuzku naucit sa piect podstive pecivo. Obe si konkuruju a nestihaju piect, take chutne pecivo vyrabaju. Nevelky sortiment. Obe maju drobnu predajnu v obci a ludia si podavaju klucku. Okrem toho zasobuju okolite mesta a dediny. Zavidim im. U nas zozenieme len "lepidla" z hypermarketu, z ktorych sa mi akurat zdviha zaludok a mam zahu. A to aj z "tmaveho", dofarbeneho peciva, pochopitelne.

Inymi slovami - piect chlieb a pecivo je umenie. Robit umenie priemyselne (snad okrem Warhola), vie malokto..

19.06.2017 | HromBlesk

Ono to che isť hlboko pod pokryvku, hlbšie a hlbšie. Ze sa pekárom darí zle?? možno áno možno nie. Poznám pekára, ktorý nevykazuje zisk už 10 rokov a podľa štatistiky presne zapadá do obrazu, ktorý nám dáva článok. Napriek tomu každý rok mení X6 za medák typu S, doma je 1/2 času zbytok lyžovačky, dovolenky, investicie do nehnutelnosti... a tiež narieka že to nechce nikto robiť. A čo sa deje pod pokrievkou?? no každé ráno rozváža pečivo po dedinách .1/4 oficálne 3/4 cash do rúčky bez dokladu. S Lidlom sa mu to nedá, ale dediny fungujú takto. Teda ... Aj takto.
Pekári? Sa majú zle?? aha a ktorý mi zvoní rano pri dverách a vozí pečivo až domov..prosím Vás kupte moje pečivko?? ANI JEDEN!!!! . Asi sa až tak zle nemajú. Na isté druhy chleba sa píše u nás obj vopred 1 týždeň.... Ze raz budeme musieť platiť za žemle viac?? no to je pravda..k tomu musí prísť. Aspoň sa nebude váľať v kontajneroch.

19.06.2017 | ataman

Je to velka tragedia Slovenska, ked zamestnanec pracuje za minimalnu mzdu a este mu na cierno doplacaju. Ohrozuje si tym dochodok, nemocenske davky, invalidnu..

Zeby na toto neexistovala legislativna paka?

20.06.2017 | Vlasko

"Najväčším problémom brandže je, že dodnes v nej neprebehla koncentrácia, ktorá by vyčistila trh a ponechala na ňom len tých najschopnejších. Zánik jednej pekárne strieda vznik inej. Aj preto, že rozbeh menšej pekárne stojí len okolo 50-tisíc eur, čo je menej ako štart výrobne väčšiny iných potravín."

Toto je najvacsi problem ??? Korporatnym(Socialistickym ?) pisalkom s obmedzenou inteligenciou to teda ide. Vsak to je prave na tom to najlepsie, kopec malych predajcov, viac inovacii, lepsia kvalita ako keby boli len 3-4 velke pekarne. Nizke naklady su praveze super vec

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, predplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.