Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mydlá z Veľkých Kapušian predávajú až v Palestíne. Tržby im rapídne rastú

Stovky tisíc Slovákov vyrážajú každoročne za letným relaxom do Chorvátska. Pred pár rokmi si obľúbenú dovolenkovú destináciu zvolili i sestry Rita a Bianka Bodnárové. Okrem pekných spomienok si priniesli z Jadranu tiež kúsok ručne vyrobeného mydla. A s ním aj podnikateľský nápad.

10.06.2017, 15:35 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 3

V roku 2014 začali s ručnou výrobou prírodnej a organickej kozmetiky pod značkou Soaphoria. Dnes majú otvorené štyri vlastné kamenné predajne vo väčších nákupných centrách, pričom aj prostredníctvom partnerských obchodov a predaja cez internet sa čoraz viac dostávajú do povedomia spotrebiteľov.

Štart financovali z úspor

Stačilo, aby B. Bodnárová dostala po ukončení vysokoškolských štúdií ekonómie kanadské víza, a Soaphoria by pravdepodobne neexistovala. No život v krajine javorového listu jej zrejme nebol súdený. Namiesto cesty za veľkú mláku rozbehli so sestrou ručnú výrobu prírodnej kozmetiky v rodných Veľkých Kapušanoch, desaťtisícovom mestečku pri slovensko-ukrajinských hraniciach.

Neprehliadnite

V spoločnom rodinnom podnikaní sa pritom oťukali už skôr, konkrétne v službách zameraných na protipožiarnu ochranu a BOZP. Im sa venovala Rita, o dva roky mladšia Bianka jej pomáhala najmä s účtovníctvom a obchodnými činnosťami.

Inšpirované zážitkami z Chorvátska mali sestry Bodnárové v pláne dovážať túto kozmetiku na slovenský trh. Počiatočná komunikácia s chorvátskymi partnermi sa zadŕhala, preto sa rozhodli pre vlastnú produkciu. Keď zistili, že na Slovensku nebol príliš pokrytý segment produkcie prírodnej kozmetiky, naštudovali si predpisy a v roku 2014 vyrobili prvé mydlá. Štart financovali najmä z vlastných úspor. „V podstate sme začínali od nuly. Vyrobili sme pár kusov mydiel a pomaly sme reinvestovali,“ spomína si B. Bodnárová.

Zdroj: Soaphoria

Pôvodne chceli zostať len pri mydlách, časom rozšírili portfólio o telovú či vlasovú kozmetiku. Nedávno pribudli pleťové výrobky, ako sú krémy, čistiace mlieka, gély. Sortiment dnes pozostáva dohromady z viac ako 430 produktov v troch desiatkach kategórií. Najnovšie pridávajú ešte výrobky určené pre zubnú hygienu.

Za vrátené obaly platia

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 3

Rubrika Podnikanie

Tagy kozmetický priemysel, kozmetika