Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dalibor Cicman (25)

15.06.2017, 15:00

Na strednej škole si privyrábal tvorbou webstránok na zákazku. Popri štúdiu manažmentu a informatiky naraz na dvoch vysokých školách stíhal experimentovať s e-shopmi. Po skončení doktorátu rozbehol projekt GymBeam, ktorý vlani prekročil tržby päť miliónov eur.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Ekonomika

Košičan Dalibor Cicman je rešpektovanou osobnosťou v kruhoch internetového obchodu aj preto, že o sebe skromne hovorí: „Prešiel som päťdesiat rôznych projektov, kým som sa naučil správne riadiť e-shop.“ D. Cicman založil e-shop GymBeam v roku 2013. Vyrába a predáva doplnky výživy na trhoch strednej a juhovýchodnej Európy.

  • Tržby (2016) 5 mil. €
  • Rast tržieb (2016/2015) 102 %
  • Trhy 6 krajín
  • Počet zamestnancov 30

Zdroj: GymBeam

Čo som sa naučil o e-shopoch

  • Rok sme e-shop len testovali, aby sme spoznali, do akých podmienok ideme – aké sú obchodné marže, čo sa najlepšie predáva, ako získame lepšiu cenu od výrobcov či aké dávajú spätné bonusy za obrat či príspevky na marketing.
  • Náš sofvér sleduje ceny u konkurencie 24/7 a podľa toho, akú zmenu zachytí, skript cenu automaticky zvýši alebo zníži tak, aby na tovare ostala minimálna marža nevyhnutná na zaplatenie nákladov a dane. E-shopy, ktoré ponúkajú dumpované ceny, ignorujeme, pretože podľa našich skúseností rýchlo skončia. Biddingový script na cenotvorbu sme si vytvorili vo firme, pokiaľ viem, tak škatuľové riešenia dostupné na trhu nie sú také sofistikované a väčšinou dokážu len signalizovať, že sa cena zmenila.
  • Ako začínajúci sme si nevedeli zazmluvniť rovnaké podmienky ako veľkí hráči, tak sme si urobili vlastnú značku. Kúpili sme slovenskú firmu, ktorá vyrábala výživové doplnky, ale nedarilo sa jej, hoci mala dobré receptúry. Rebrandovali sme ju, ponúkli cez naše predajné kanály a ide to. Tovary, ktoré sa dobre predávajú, teraz predávame pod vlastnou značkou. Len čo sa objaví novinka, ktorú vieme vyrobiť sami, ponúkneme ju aj cez náš multibrand. Na potravinárskych výstavách sme ponachádzali ďalších výrobcov rôznych doplnkov a dnes máme v portfóliu 50 výrobcov, ktorí nám pripravujú produkty.
  • Snažíme sa naučiť zákazníkov na naše produkty. Aby vyhľadávali konkrétne našu značku a nie produkt ako taký. Čím viac sa nám to darí, tým nižšie máme výdavky na online marketing.
  • Máme obrovskú výhodu oproti výrobcom. Obchodné transakcie obsahujú kvantum dát o spotrebiteľovi a keďže sme si vytvorili vlastnú značku, máme moc im vďaka spätnej väzbe ušiť produkty na mieru.
  • Malé e-shopy si nastavujú kampane napríklad cez Google manuálne, veľké automaticky, pričom softvér už často obsahuje umelú inteligenciu, ktorá sa sama učí obchodovať. Máme vyše sedemtisíc produktov, na ktoré beží súbežne aj stotisíc online marketingových kampaní, ktoré automaticky generuje a spravuje softvér. Skripty nonstop prehľadávajú online priestor, mapujú situáciu, a keď sú vhodné podmienky, nasadia reklamu.
  • Expandovať na zahraničné trhy nie je vôbec jednoduché. Na naše produkty nie sú ľudia ochotní čakať dni a platiť extra za dopravu, takže nemôžeme svet obslúžiť zo Slovenska. Aby sme mohli byť napríklad na francúzskom trhu, musíme tam otvoriť nový sklad alebo si prenajať zodpovedajúcu službu. Nový sklad je veľká investícia, na ktorú musíme najprv našetriť.
  • Do budúcnosti očakávam rast predaja malých e-shopov cez platformy veľkých hráčov ako Amazon, AliExpres alebo u nás Heureka, prípadne už aj Mall. My predávame cez nemecký Amazon, zatiaľ ako test. Dáme im „data feed“, súbor údajov o produktoch, a oni produkty uverejnia na svojej stránke alebo priamo objednajú do svojho skladu.

Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 24/2017. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Ekonomika

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.