Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl otvára americký front

Cenová vojna a vietor na trhu. Aj takéto očakávania vyvoláva expanzia nemeckého diskontu Lidl do Spojených štátov. Je to vôbec prvé zámorské územie, na ktoré sa obchodný reťazec rozširuje s kamennými predajňami po tom, ako v ostatných desaťročiach nimi posial takmer celú Európu. Po rokoch príprav otvára tento mesiac prvé filiálky na východnom pobreží USA a postupne chce pridávať na obrátkach.

15.06.2017, 15:00 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Zatiaľ čo spotrebitelia sa môžu tešiť na koncept nízkych cien, postavený na dominantnom zastúpení privátnych značiek, ďalšie vrásky na čele pribudnú konkurenčným predajcom. Nový bojový front sa otvára pre svetovú jednotku v maloobchode Wal-Mart, ktorého najväčším vyzývateľom bol doposiaľ rozpínajúci sa internetový gigant Amazon.

V šľapajach rivala

Lidl sa vyberá za veľkú mláku po vyše štyroch desaťročiach od otvorenia svojej prvej maloobchodnej predajne v nemeckom Ludwigshafene. „Teraz je správny čas, aby sme vstúpili do Spojených štátov,“ hovorí šéf amerického Lidla Brendan Proctor, manažér s dlhoročnými skúsenosťami zo štruktúr reťazca. Pracoval preň napríklad v Rakúsku či Írsku.

Lidlu je na starom kontinente už pritesno. Zahraničnú expanziu odštartoval v 90. rokoch minulého storočia a v súčasnosti pôsobí v 27 krajinách, v ktorých prevádzkuje dovedna viac ako desaťtisíc filiálok. V Spojených štátoch ich chce mať do roka zhruba sto. Ďalšie plány nekonkretizoval, no analytici špekulujú o výhľade piatich až šiestich stoviek predajní.

Na americkom trhu dláždi cestu diskontnému modelu odveký rival Lidla, nemecký reťazec Aldi. V Spojených štátoch podniká od roku 1976 prostredníctvom divízie Aldi Süd a v súčasnosti prevádzkuje vyše tisícšesťsto obchodov so zhruba poldruhapercentným podielom na trhu s potravinami. Americký trh pokrýva aj sesterská divízia Aldi Nord, ktorá kontroluje približne päťsto predajní Trader Joe’s.

Podľa analytika nemeckého periodika Lebensmittel Zeitung Matthiasa Quecka sa tržby amerických predajní Aldi podieľajú na celkovom obrate spoločnosti jednou štvrtinou. Takáto výkonnosť trhu môže byť zaujímavá aj pre Lidl. Nemusí to však mať v USA úplne jednoduché. Doteraz expandoval z krajiny do krajiny tak, že v zásade kopíroval svoj diskontný model s minimálnymi úpravami. M. Queck upozorňuje, že Lidl čakajú v Amerike odlišné preferencie a správanie zákazníkov, než na aké je zvyknutý z Európy. Bude sa musieť tiež popasovať s inými požiadavkami, čo sa týka legislatívy, dodávateľov či logistiky.

Duo Aldi-Lidl dokázalo svoju dravosť v Británii. Agresívnou cenovou politikou ukrajuje čoraz väčšiu časť biznisu zavedeným značkám na čele s Tescom. Oba nemecké diskonty majú dohromady viac ako desaťpercentný podiel na britskom trhu.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie