Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pol roka po: čo s televíznym trhom urobil koniec voľného šírenia Markízy

Kým printový, rozhlasový aj onlinový trh si udržiavali v sezóne stabilnú podobu s nemenným poradím hráčov, pohyb prišiel nečakane v segmente televízií, kam stále mieri s odstupom najviac peňazí zadávateľov reklamy.

22.06.2017, 14:00 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 4

Markíza po rokoch dočasne prišla o pozíciu lídra po tom, čo v januári odišla z celoplošného DVB-T, ktoré ju ročne stálo päť miliónov eur. Trhová jednotka bola v novej situácii – do čela pustila svojho rivala Joj. Otázkou bolo, či, respektíve kedy sa Markíza vráti na svoju pozíciu a ako ju ekonomicky zasiahne výpadok sledovanosti. Aj vďaka dobrému načasovaniu odchodu z antén na začiatok roka, keď je záujem inzerentov nižší, sa jej podarilo vykľučkovať relatívne dobre. Objednané kampane podľa vyjadrení mediálnych agentúr televízia dodala, aj keď klienti absorbovali širší priestor, zostalo menej miesta pre potenciálnych ďalších a Markíza sa blížila k vypredanosti netradične aj v úvode roka.

Rozpočty sa nepresúvali

„Odchod z klasickej – neplatenej a anonymnej – terestriálnej distribúcie bol potrebným a rozhodne veľmi úspešným krokom k digitálnej budúcnosti,“ hodnotí spätne rozhodnutie generálny riaditeľ televízie Matthias Settele. Markíza sa síce po pol roku do DVB-T 19. júna vrátila, no len ako súčasť platenej ponuky v režime retransmisie. V kombinácii so zdražením contentu pre operátorov to pre ňu môže mať znásobený priaznivý ekonomický efekt.

Biznis televízie však začiatkom roka neovplyvnilo len strategické rozhodnutie týkajúce sa DVB-T, ale aj slabá výkonnosť formátov. Meniť sa to začalo až so štartom niektorých programov na jar. „Markíza strácala primárne v prvých dvoch mesiacoch roka na Joj, avšak od marca je situácia stabilizovaná z hľadiska trhových podielov a ratingov,“ hovorí Juraj Máťuš, Commercial Director mediálnej agentúry Unimedia.

Na sile začala Markíza naberať, keď nasadila osvedčené programy Tvoja tvár znie povedome a Farma. Relácie ako Baby boom či O 10 rokov mladší potrebný počet divákov predtým nezaujali, prepadol aj seriál Divoký Zapadákov, ktorý televízia stiahla po pár častiach. „Keďže išlo 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Rubrika TREND + reklama a médiá

Tagy dvb-t, Markíza, mediálne agentúry, reklama, TV Joj

Súvisiace články

Z mafiána urobil Kaliňák policajta a roky o tom bezostyšne klamal

Z mafiána urobil Kaliňák policajta a roky o tom bezostyšne klamal

Je potvrdeným faktom, že člen mafiánskej skupiny sýkorovcov bol v rokoch 2008 až 2010 policajtom a plnil pokyny nadriadených, blízkych spolupracovníkov ministra vnútra 16

Najväčšie reklamné agentúry

Najväčšie PR agentúry

Najväčšie výskumné agentúry

Kočnerov prípad môže zhltnúť čas. Ako L. Bašternáka