Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Musíme si vybrať: Buď Vyšehrad, alebo jadro Európy

15.07.2017 | Marián Leško

Diskusia (48 reakcií) Pravidlá diskusie

15.07.2017 | beauty

Leško začal ofenzívu na rozbitie V4 zvnútra. Pridali sa aj MVO, cez svojich tzv. expertov už začali vyratuvat, čo všetko nám môže ponúknuť jadro. Treba predať národ a jeho budúcnosť za misu šošovice.

16.07.2017 | Juraj Mašláni

Leško nezačal ofenzívu za rozbitie V4 znútra. O tom, že medzi krajinami V4 existujú vážne rozpory v chápaní základných hodnôt, ako je demokracia a princípy fungovania právneho štátu a európskej integrácie, píše už niekoľko rokov. Teraz píše len to, že ak naozaj chce Ficova vláda dosiahnuť svoj proklamovaný cieľ - dostať krajinu do jadra EÚ - ťažko to bude možné z pozície "sily" spolku, v ktorom prvé husle hrajú Kaczyński a Orbán a jednou z mála ideí, ktorá ho v súčasnosti spája, je zásadný odpor k prijímaniu utečencov.

16.07.2017 | slov-led plus

Prosim Ta o akom rozpore v chapani zakladnych hodnot medzi V4 hovoris? V tom zmysle ze u nas vladne oligarchia a krupcia ktora nema paru v Madarsku ani nahodou v Polsku a ani Cesku.

Ked tu bol Meciar a chodili nam demarse kazdy tyzden tak som to chapal preco to je... nechapem ze dnes ked sme sucastou EU a rozkradaju sa miliardy a to z EU fondov, tak nikomu to nevadi....

15.07.2017 | xXx-fivestar-xXx

Už len preto, ako "mainstream" denník N a Sme propagujú "jadro" EU, som za V4.

15.07.2017 | .Adam

V4 je len skupinka Putinovych ratlikov.

16.07.2017 | Oto Novy

V4 je proti Nord stream 2 čiže proti plneniu Putinových vreciek miliardami za plyn. "Jadro" je za.
Kto je Putinovým ratlíkom?

15.07.2017 | c3b2a1

ozvali sa hejslovaci...

16.07.2017 | Oto Novy

Ozval sa eurohujer

15.07.2017 | libertarian

Slováci sú majstri sveta v lezení do riti cudzým mocnostiam.
Voľakedy liezli do riti Sovietskemu Zväzu, teraz lezú do riti Bruselu a USAkom.
A Leško využíva svoje skusenosti z dôb sovietskeho komunizmu na propagáciu Bruselského komunizmu.
Bruseláci si Slovákov ochočili druhotriednymi potravinami a montážnymi halami, a teraz Slováci robia majstrovstvá v lezení im do riti.

15.07.2017 | LPB

+

15.07.2017 | martin33

+

16.07.2017 | slov-led plus

+

16.07.2017 | Oto Novy

Lezieme im do riti tak, že nás chcú trestať?
Si mimo reality

17.07.2017 | LPB

Nepoznáš masochistov?

15.07.2017 | citatelTrendu

Veľšmi zaujímavý článok: Zjednotená Európa je nočnou morou amerických plánovačov. Projekt Trojmorie môže byť pre Slovensko geopolitickou pascou, obáva sa Chmelár
http://www.parlamen...

Súhlasím s Chmelárom, že Poľsku ide o to byť regionálnou veľmocou a Slovensko by sa malo snažiť spolupracovať skôr s podunajskými štátmi. Poľsku ide len o rozoštvávanie EÚ a Ruska.

16.07.2017 | Ivan L.

rašista Chmelár ? :)
samé -------

15.07.2017 | LPB

"...vníma predovšetkým ako možnosť prehĺbenia hospodárskej spolupráce. Určite nie ako politickú..." To dnes ešte niekto oddeľuje politiku a ekonomiku? Ja by som skôr rozlišoval bohov a volov.

15.07.2017 | Roman Kanala

Problém "jadro" versus "V4", "približovať sa" a "vzďaľovať" nie sú žiadne problémy, ani politologické kategórie. Nič viac, než novinárske frázy.

Skutočná dichotómia je inde. Ide o to, či niekomu stačí, aby EÚ fungovala tak, že sa budú pestovať korektné vzťahy medzi členskými štátmi, nebude sa uplatňovať právo silnejšieho, nebude sa tlačiť, dokopávať, vydierať, ale namiesto toho sa budú dodržiavať všetky dohodnuté zmluvy a nebudú sa vymýšľať nejaké náhradné pravidlá, ktoré by šli za rámec zmlúv podľa nálady veľkých a podľa potreby danej chvíle. Alebo EÚ bude fungovať ako veľký pes a malý pes, a veľký pes j3b3.

Fico na fotke sklopil uši a stiahol chvost, kým Szydlová pozerá Macronovi do očí. Fico čaká na kostičku. Fico rozflákal štátny rozpočet a chcel by ešte eurofondy. Tie budú v "jadre" a preto aj Fico chce byť v "jadre". Nechať šliapať po štátnej suverenite, štátnych záujmoch, po budúcnosti národa. Hlavne aby z toho niečo kvaplo.

Ja si myslím, že teraz je vhodná chvíľa, aby V4 vytiahli francúzsku Libanonskú zmluvu s tým, že je nanič a treba ju znovu prerokovať. Znovu treba prehodnotiť Schengen a Dublin a znovu treba prehodnotiť Maastricht. To sú zmluvy, ktoré sú pošliapavané na dennom poriadku. To je ten supermarket, ktorý si z Francúzskej únie robia Francúzi a Nemci. To, že sa im niekto opováži odporovať je prejav súdnosti, hlavne ak ich vylomeniny nemajú základ ani v platných vyrokovaných zmluvách, ani v zdravom rozume.

Nórsko, Švajčiarsko, Island a čoskoro Británia ukazujú cestu. Žiadne jadro netreba. Stačí sa nebáť a nekradnúť.

15.07.2017 | IvanPe

No a teraz uz len staci aby Slovensko zacalo zit porovnatelne dejiny, prestalo sa tvarit ze cez toto nehostinne uzemie presiel takmer kazdy narod a kmen, ktory vkrocil do Europy a ziaden tu neostal, dalej by este slovaci mali zmenit rodny jazyk, lebo tym ktorym hovoria s tym sa vela businessu urobit neda. A aby som nezabudol, nekolonizovane uzemia by mali slovaci vnimat nie ako zdroj svojej domacej ekonomiky ale ako prilezit na vyvoz svojho kapitalu. Tak malo staci dejinam ...
Bohuzial aj napriek tomu ze bruselsky socializmus je cesta spat, nie tak pre Slovensko. Vsetko ma svoj cas.

16.07.2017 | memory_ar

" Ziadne jadro netreba".
Taketo zjednodusovanie k nicomu nevedie. Skvor alebo neskvor aj tak sa vsetko rozpadne , prave pre peniaze a nepomer v prijmoch a dlhoch. . Opakovana mantra , aby narod zabudol, ze od 89 roku rozlumplovali krajinu politici , ktori si z naroda spravili dojnu kravu. Kto uz Slovensko berie vazne, ked cela EU vie, ze okrem rozkradania a zneuzivania , sa tieto narody sustreduju len na existencne problemy. EU je v takejto podobe k nicomu , ale bez EU sa stane zo Slovenska velka hladova dolina. Slovensko nieje Britania. Treba hladat vinu inde, preco je v tomto stave nasa krajina a preco su ludia benevolentni k nasim politikom. Ci ako si to hovoria teraz sudruhovia.

16.07.2017 | @time

A doporucujem ti, aby si si dostudoval genezu( staci ak si pozries wikipediu) a historiu Norsko, Svajciarsko, Island a Britaniu ! Potom by si nepisal jeden nezmysel za druhym ! Nezosmiesnuj sa a nepis buloviny !

15.07.2017 | Niless

V4 ziskala svoju vahu iba vdaka uteceneckej krize a obludnym pokusom z Bruselu. Co ak sa nieco podobne udeje znova? Bohuzial Bruselski uz pojdu iba do vacsich extremov lebo podla nich jedina cesta je iba viac integracie.
Uz len kvoli tomu ze staty V4 vystupovali spolu a urobili akusi protivahu ma toto zoskupenie vyznam aj ked momentalne na stretnutiach V4 nesedi ziaden vykvet ale pokryvene osobnosti.
EU podla mna uz ide uz len zo zotrvacnosti. Chyba vizia, nedokaze ponuknut nejaku metu do boducna ktora by stmelila odlisne narody napr. ako to bolo po vstupe. Ano uplne by postacovalo keby EU bola iba fungujucim spolkom obchodu a spoluprace ale bohuzial ak medzi Francuzmi alebo Nemcami pridu nalady ze je lepsie ist vlastnou cestou ako napr. v UK tak to bude rozpad. Najhorsie je ze viaceri hraci by ten rozpad uvitali.

16.07.2017 | Roman Kanala

Práve tí dvaja, Francúzi a Nemci, ak budú blbnúť, spôsobia rozpad únie. Britov tlačili niekam, kam tí nechceli ísť a tak sa stal brexit rozumnou alternatívou pokračujúceho členstva. Tuhšia integrácia je pošliapanie suverenity národných štátov. Integrácia musí byť dobrovoľná a nie prvomájový pochod s jasaním a povinnými mávatkami.

Aj Švajčiarsko sa mení z konfederácie na federáciu, ale aj po 170 rokoch od vojny Sonderbund 1847 a revolúcie 1848 má 26 švajčiarskych kantónov viac suverenity, ako členské štáty Francúzskej únie. Právomoci odovzdávajú federálu dobrovoľne a len vtedy, ak to je výhodnejšie mať ich združené v Berne. Nikdy nie pod nátlakom či vydieraním. Švajčiari majú príliš radi svoju slobodu, než aby tolerovali porobu.

16.07.2017 | @time

Roman Kanala :"Práve tí dvaja, Francúzi a Nemci, ak budú blbnúť, spôsobia rozpad únie".
..................................................­..................................................­..................................................­.........

Rozpad Unie asi skvor alebo neskvor sa stane realitou. Ale nie pre Nemcov a Francuzov, ale ako neudrzatelna pyramidova hra. Chudobne a zadlzene casti EU , ovela viac ako je Grecko , jedneho dna ohlasia krach, tak ci tak.

"Tuhšia integrácia je pošliapanie suverenity národných štátov"
..................................................­..................................................­...............

Mna by zaujimalo, kde ty na tie svoje napady chodis, asi tam kde zijes. Len neviem ci adekvatne a spravne uvadzas Swiss ako priklad demokracie a rozvinutej ekonomiky. Samozrejme ze je, ale treba poznat genezu vzrastu ekonomiky,bankovnictva ci tradicie swiss chocolate kravok Milka ci hodinarske imperium, dotovane pochybnym kapitalom a neprirovnavat nasu krajinu k svajciarsku, ktore preslo uz vyvojom v niektorych smeroch a predbehlo chapanie nasincov. Ale podstata je v inom. Najsamprv predsa treba odstranit zakladny problem, a potom sa moze krajina pravne a logicky uberat. Pokial krajinu budu viest zlodeji a podvodnici ci nejeden klamar, potom vytahovat ako podruznu temu "macrelu s macaronom" je zjavne umyselne.

15.07.2017 | RobertF

Verim, ze minimalne s bratmi cechmi budeme mat vzdy nadstandardne vztahy.

16.07.2017 | @time

Ano, vsetci cechuni sa z toho poseru ! Tam je taka ista ak nie horsia korupcia a rozkradanie ako v SK. Nas Slovakov vsetci miluju ! Dokonca sa idu pre nas potrhat v celom svete.

16.07.2017 | BrunoBruno

A naozaj myslíte, že V4 je take silne zoskupenie? Lebo podla mna nie je. Je to ad hoc zoskupenie v ktorom ma v priebeznom case každý clen iný pohľad a iný záujem. Podla toho kto je zrovna pri moci. Kedze v Maďarsku a Poľsku su pri moci exoti, tak k sebe momentálne akoby inklinujú. Ale to neznamená, ze ťahajú za jeden koniec... Ich dlhodobé záujmy vsak nie su rovnaké. Takže o žiadnom ťahaní ján jeden koniec nemoze byt ani reči. CR a SR je možno trochu iný prípad.
Agenda utečencov vytvorila akúsi zdanlivu jednotu V4, ktorá ako prišla tak odide. EU nie je dokonalý projekt a postupne sa przni rovnako ako akékoľvek zoskupenie, ktoré sa necháva postupne zväzovat špeciálnymi byrokratickými pravidlami. V4 o tom vie svoje ved aj ostblok na to kedysi došiel.
Ale aka je dnes alternatíva?

Ak niektorí mudrujete o výstupe z EU, voľbe medzi EU co V4, viete vobec o čom hovoríte, alebo len tak placate co vas prave napadne? Čo by bolo konkrétne Slovensko bez EÚ? Také Slovensko ake bolo v rokoch 93-97? Ovládnute mafiou, totálne rozkradnute, bez prostriedkov, vízie a plné chudoby?
P Kanala pridá povinnú jazdu o tom ako je to vo Švajčiarsku. Super, čítali sme už asi 1000x. Akurat ako obyčajne pozabuda dodať, ze Švajčiarsko sa vyvijalo kontinuálne stovky rokov, lebo mu bolo umožnené susedmi sa vyvíjať ako chceli (čo mnohým štátom dopriate nebolo) a najmä je iné združiť par kantonov s podobnou históriou a osudom ako štáty s úplne odlišnou históriou a kultúrnym pozadím, ktoré spolu za stáročia x krát bojovali...

Ja myslím ze na miesto silackych reci by sa mal kazdy zamyslieť ako sa pokúsiť prispieť k tomu ako Slovensko posunúť vpred. V rámci EU. Nie preto že mame nekriticky prijímať vsetko co EÚ nakáže. Ale preto ze EU je to najlepšie pre taký maly štát ako je SR. Už sme zažili hrdé reci o nezavislom a silnom SlovenSku. Väčšinou od tych, ktori iba potrebovali cas na rozkradnutie toho co este ukradnúť dalo. Reči o silnom národnom citeni, hrdosti, nepriateľovi za hranicami a pod používaju zvyčajne diktatori, ktori uzurpovali moc a potrebuju národu zastriet zrak kym si neupevnia moc, aby mohli pritvrdit. Prípadne aby odvrátili pozornosť preco predtym ľudia mali a zrazu nemajú...

16.07.2017 | beauty

Nikto to tu už napísal, stačí aby EU dodržiavala vlastne pravidlá a bruselskí úradníci prestali suverénnym štátom prikazovať viac Europy v smere, ktorý si nikto neželá vrátane núteného prijímania migrantov a vzdania sa suverenity v oblastiach ktoré tvoria základ akéhokoľvek štátu. Takže žiadne viac Europy a jadrá. Vie si vôbec niekto predstaviť pozíciu SR v tomto jadre????

16.07.2017 | BrunoBruno

Ale aj,Slovensko je sucastou EU aj jej orgánov. Ak ma poslancov. Ministri chodia na zasadnutia Rady. Ci nie?

16.07.2017 | .Adam

Presne tak. Lenze to nasim politikom vyhovuje, ze sa o tom malo hovori. Ked treba konat tak cusime a potom zhadzujeme vinu na inych.

17.07.2017 | Morris

napr v pripade nezmyselnej smernice nadobudania a drzby strelnych zbrani urobilo Slovensko a aj ine staty velmi vela. Pracovalo sa tvrdo rok.
Vysledok - extremne zly navrh EK, ktory poslapaval prava obcanov a pri ktorom sa nerespekovali zakonne postupy prijimania smernic sa podarilo dostat do stavu, ze prijaty je zly navrh.

Takze aky je uspech, ked sa z extremne zleho navrhu stane zla smernica? Kvoli tomuto nie je EU alternativa do buducnosti. Sme mali, a mame bezvyznamnu silu. Byt v integracnom jadre znamena postupny zanik Slovenska.

16.07.2017 | Roman Kanala

Áno, V4 je zoskupenie ad hoc. To neznamená, že nemá spoločné záujmy a blízky pohľad na viaceré veci. Podľa politickej situácie v krajinách sa postoje a väzby môžu trochu meniť, ale záujmy sa nemenia. Poľsko a Maďarsko sa učia demokracii, Československo bolo demokratické už za prvej republiky, takže sú trochu ďalej. Zlodejsko bolo stále pokrivené, skrčené a vždy si bežalo hľadať nového pána, keď ten starý odišiel. Čechúni majú tradíciu švejkovania a kolaborácie ešte od Metternicha, či od porážky na Bielej Hore 1620. Poliaci a Maďari majú stáročnú tradíciu bratríčkovania ponad hlavy Horného Uhorska. Československo bolo napadnuté Poľskom po Mníchovskej zrade a Poliaci si vzali Tešín, kus Oravy a Spiša. Rok nato armáda Slovenského štátu po boku Wehrmachtu pomáhala obsadzovať Poľsko. Druhú polovicu si vzal Stalin a dodnes nevrátil.

Takže spoločná história, nie vždy ľúbivá bukolika, ale dnešné spoločné záujmy. Geografická poloha medzi dvoma totalitnými konštrukciami, Ruskom a Bruselskom. Lepšie byť s tou západnou, kde sa totalita len rodí a možno sa dá ešte zastaviť. To bola voľba všetkých a treba sa tomu tešiť. Ale netreba prehliadať nebezpečenstvo rodiacej sa totality v Bruseli a zo všetkých síl proti nej bojovať. Inak to môže skončiť zle. Francúzi sú nepoučiteľní a nepoľavia, kolonialistický reflex nepustí.

Treba vyžadovať bezpodmienečné dodržiavanie uzavretých dohôd a žiadne nedohodnuté veci si nenechať vnútiť. Salámová metóda precedensov inak spôsobí pomalé uvarenie sa. Treba odraziť verbálne útoky kikiríkačov o supermarkete. Frúzi veselo porušujú Maastricht, Nemci porušujú Dublin, všetci porušujú Schengen, ktorý zachránil Orbán so svojím plotom. Bez Orbána by Schengen prestali rešpektovať všetci, ale pritom by stále ostal v platnosti. Aký je štatút Maastrichtu, Schengenu, Dublinu? Na papieri stále platia, v praxi je to už len zdrap papiera. Toto treba hovoriť, toto treba vhadzovať do tváre Macronovi. Verejne. Pred médiami.

16.07.2017 | @time

Som prekvapeny myslenim ludi z nasich koncin. Stale je niekto iny na vine, hladaju sa vinici, ale na nespravnej strane. Komentare podobneho razu nemaju logiku ani opodstatnenie a dokonca , nevystihuju ani podstatu.Tie popisane taraniny su k nicomu. Ked narod zacali podvadzat politici, ludia mlcali. Zacal Meciar slubovat nesplnitelne a ponom uz preberali rovnaku agendu klamstiev a podvodou Dzurinda, Radicova a to iste predvadza aj Fico. Pripada mi to ako vcasoch Bernieho Madoffa, vcsak ludia chcu aby ich niekto klamal. Vzdy treba hladat vinu,bud na zapade alebo na vychode, ako sa prave hodi. Politikov treba mrskat a trestat , tak ako ich prisluhovacov, ktori sa pridaju na ktoru kolvek stranu, len nech z toho nieco maju. Niekomu tu zjavne chyba sudnost, Macron je taky isty podvodnik ako jemu podobni z bankoveho sectoru,ale co ma spolocne tento Macaron so zlodejmi a podvodnikmi zo Slovenska , ktori rozkradli a zadlzili beznych ludi. Kto si bude vazit Slovakov, ktori sa nechavaju zdierat a vyuzivat vlastnymi politikmi a zdali sa vlastneho majetku v prospech uzskej skupiny podvodnikov. Zjavne tu chyba sudnost a chapanie suvislosti .

16.07.2017 | Roman Kanala

Ľudí z naších končín? Čo tým chcel básnik vyjadriť?

Moje texty sú normálne mládeží neprístupné, na čítanie minimálne IQ 90, na pochopenie minimálne IQ 100.

Francúzska únia zakape na pošliapavaní dohôd a na vynucovaní si nedohodnutých štekov. Neteším sa. Bol by som radšej, keby 520 miliónov občanov malo slušnú a dohody rešpektujúcu reprezentáciu. Nie je tomu tak.

16.07.2017 | @time

Ty si ziadny text nenapisal so zmyslom pre akykolvek zmysel. Len sa snazis nieco poznamenat, ale aj tak podstatu nechapes. Vyzeras ako zaostala existencia , ktory trpy komplexom menejcennosti. Pochybujem ze zijes v swiss, asi si si vybajil krajinu svojich snov ! A to IQ radsej nespominaj a zanechaj svoje dusevne pochody , zosmiesnujes sam seba! Nemyslis? Necitas po sebe a pises bludy ! Pripomina mi to v minulosti kadehakov, co slovo_ veta, to blud ! To iste HZDS a potom dalsi a dalsi .. a teraz nejaky Roman Kanala ! A ak sa snazis so svojim IQ niekoho ohurit, no teda, to je smutne pre Teba. Mal by si sa nad sebou zamysliet. Nic si vlastne nepochopil , lebo si nikdy realne nic nevytvaral , si teoreticky truhlik, ktory nic nedokaze, len mlatit prazdnu slamu. Ty si taky , cerveny kooperator, skrachovana existencia , viem si ta zivo predstavit z cias spred 89 roku, asi si niekde ocuchaval tesilove nohavice. Obycajny KECALEK . ! Musis byt asi riadne zaostala existencia a zakomplexovana osoba. Pochybujem ze zijes v swiss, inac by si take nezmysli nemohol pisat. To ti napise kazdy, kto zije dlho vonku v inej krajinbe. Pan improvizator ! (12 - 99 rokov) .

16.07.2017 | @time

Ľudí z naších končín? Čo tým chcel básnik vyjadriť?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,­,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,­,,,,,,,
Ty vobec si uvedomujes co pises. Takto pisala komunisticka banda ! Ta Tvoja vyspevovana krajina do dnes nevyplatila peniaze z bank, ktore si po vojne v tichosti privlastnila. Pises v kuse bludy ! ASI NIEKDE Z LAZOV ! Ale nie v Swiss ! Hej , budicek !

16.07.2017 | @time

Ty Francuzska unia : Ty pises niekde zo Slovenskych lazov ! Ze sa nemylim ! Ty tu riadne trepes bludy ! Vraj Swiss ! Teba ked clovek pozorne cita, aj stare clanky , hned mu dojde, ze ty nemas vlastny nazor, vsetko zacina a konci, u nas v swiss...my v swiss...v swiss... Fuck you, no swiss !!!To sa nehanbis pred zrkadlom?

17.07.2017 | Brano L.

++

16.07.2017 | Ivan L.

inak veľmi pekná autorova falošná dilema.
narysovať zlú V4 s náboženskými fundamentalistami v Poľsku a Maďarsku a na druhej strany "principiálne" jadro,
to chcelo veľkú obrazutvornosť :)

16.07.2017 | memory_ar

Obrazutvornost si nemusime kreslit. Ta je realna. Od roku 1989 sa sudruhovia predviedli celemu svetu, ako sa sa presvedcit narod, ze najlepsie bude, ak nebudu vlastnit ziadny majetok a ze sa on postaraju najlepsie ti nasi. Nejedna podruzna tema ma svoj povod. Vznikne EU prokurator a ten kto nebude nacuvat , EU sa s nim vysporiada. Problem su SK politici , tam treba niekde hladat riesenie.

16.07.2017 | .Adam

Problemom nie su politici, ale my obcania. Stale mame slobodne volby a politikov, ktorych sme si sami zvolili.

17.07.2017 | Sorry jako!!!

Prvá veta je svätá pravda. Druhá veta už dávno neplatí. Stále sú nám podsúvané rôzne figúrky a neexistujúci súboj medzi tzv. pravicou a ľavicou. Slobodné voľby si budeme musieť vybojovať v uliciach!

17.07.2017 | Morris

Vie niekto, aky je ciel integracneho jadra?
Stale sa hovori o jadre, a mna by teda zaujimalo aky je plan.
Ako budu krajiny v jadre vyzerat o 5, 10 a 15 rokov?

17.07.2017 | sano b

mudrosti plna pr..l ...
uvedomujete si, ze vsetky, zdoraznujem, vsetky "zoskupenia" a "jadra" a kadejake skupiny su prejavom hlbokej existencialnej krizy? ze krasna fraza o dvojrychlostnej europe (mozte dolozit hoci aj trojrychlostnu, et cetera) je kryptogram pre rozdelenie a rozpad? ze spolocenstvo bud funguje na spolocne zdielanych hodnotach s rovnakymi pravidlami, alebo nefunguje...
takze este raz : kecy, kecy, kecy... rubikon bol prekroceny lisabonskou zmluvou, o par desatroci prave ten bod historici identifikuju ako zaciato konca eurosojuzu...

17.07.2017 | Morris

suhlasim, Lisabonska zmluva je asi to najhorsie.

Krajina nemoze byt zvrchovana, ked cudzi parlament ma vyssiu pravnu silu ako vlastny.
Ako nepravnik sa nazdavam, ze clanok 7 prveho oddielu Ustavy SR nemoze byt v sulade s ustavou.

18.07.2017 | Roman Kanala

Libanonská zmluva robí všetky ďalšie zmluvy zbytočnými. Počnúc Libanonskou zmluvou už netreba zmluvu, lebo dobrovoľný podpis zmluvných strán je nahradený diktátom väčšiny.

A ktože ten francúzsky paškvil podpísal a ratifikoval? Nebolo to náhodou Fico? Veru hej. Poslušne stiahlo chvost, sklopilo uši a podpísalo. 13. decembre 2007. Námietky o Benešových dekrétoch nielenže Fico stiahol, "aby neboli ohrozené sociálne práva pracujúcich", ale oštekal Čechov, že tú otázku vôbec nastolili. Že podpisuje pascu, to mu bolo jedno.

17.07.2017 | Vyktorka

Únia mi pripadá s postupom času, ako c.k.m. avšak v modernejšom poňatí so zaobalením do krajšieho obalu - ktorú nazývali aj žalárom národov.
Aj napriek tomu, keď sme už v tom zoskupení fandím slovám Péter Szijjártóovi, pretože cieľom mocnejších voči slabším bolo vždy - rozdeľ a panuj.
Aj dedo vravievali - spolky čertove vdolky, tak akosi. Nech je jednotný trh, volný pohyb osô a tovaru, ale bez nahlúplych výmyslov úradných šimľov z Bruselu,
ktorí už pochovali V.Britániu a nebude dlho, pochovajú aj časť únie okrem akéhosi jadra, t.j. pôvodného uskupenia tuším EHS.

19.07.2017 | atabaz

Prečo by krajina, ktorá by chcela pestovať blízke spojenectvo s Maďarskom a s Poľskom, musela rezignovať na ambíciu zostať v tvrdom jadre EÚ, ak by usilovala aj o to, aby to nebolo spojenectvo proti zvyšku Únie, ale spojenectvo v záujme zbližovania sa s ním?!
V Poľsku a v Maďarsku nežijú hlúpi občania a už neraz dávali jasne svojim vládam najavo - a aj v súčasnosti sa tak deje - kedy sa odchyľujú od demokratických princípov.

Doterajšie prieskumy dokazujú, že občania Slovenska vnímajú členstvo v EÚ ako veľmi prospešné a teba teda predpokladať i prianie občanov zotrvávať v EÚ a posilňovať pozíciu SR v tomto spoločenstve.

Nemožno však nevidieť isté príznaky nepredvídateľného vývoja vzťahov európskych krajín, napríklad už aj s ohľadom na "brexit" (ktorého dôsledky sa ešte naplno neprejavili), aj s ohľadom na skutočnosť, že len, takrečeno, "o vlások" uniklo podobnému osudu Francúzsko (v prípade zvolenia inej osoby na post prezidenta krajiny, veď požiadavka "frexitu" bola súčasťou predvolebnej agendy silného súpera súčasnej hlavy tohto štátu), nevynímajúc ani najvážnejší problém Európy - neustávajúci prílev imigrantov (treba zdôrazniť - zväčša nelegálnych utečencov), pre ktorý sa už vážne nahlodávajú vzťahy medzi politickými stranami krajiny, ktorá prílevu utečencov "otvorila stavidlá". Nemožno tiež nevidieť rastúce prejavy nedôvery Európanov k súčasnej vláde USA a takmer niet dňa, aby sa nevynárali ďalšie dôvody sprísňovať bedlivosť, kontrolu vo vzájomných vzťahoch krajín nielen v rámci Európy.

Naši susedia, členovia Vyšehradskej štvorky, nie sú najmä v súčasnosti vo viacerých ohľadoch ideálni politickí partneri, ale toto politické partnerstvo sa doteraz osvedčilo (veď v minulosti dokázalo čeliť nejednému tlaku aj zo strany silných lídrov EÚ) a treba veriť, že spolupráca, zomknutosť v rámci V4, bude zárukou rozvoja, prosperity členov tohto zoskupenia aj do budúcna.
"Bližšia košeľa ako kabát." Dobrých vzťahov so susedmi sa netreba vzdávať.
(Určite si neprajeme konflikty s nimi!)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.