Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Štrajk vo VW zmení ďaleko viac ako platy. Môže spustiť lavínu

Kto dlhšie sleduje formu a priebeh štrajkov na Slovensku, vie už vopred povedať, ako bude ten nasledujúci vyzerať. Buď sa zorganizuje pochod mestom pred fabriku, kde sa privezú ľudia autobusmi, bude sa mávať pripravenými transparentmi, zaznie zopár prejavov odborových predákov, ľudia zatlieskajú a rozídu sa domov. Alebo v prípade ostrého štrajku budú zamestnanci postávať pred fabrikou bez väčšieho záujmu verejnosti alebo médií.

13.07.2017, 18:00 | Lukáš Kvašňák | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Štrajk ako spoločenská udalosť

Moderné odbory Volkswagen (MOV) však zmenili tento zaužívaný úzus, keď štrajk do veľkej miery preniesli na sociálne siete a vďaka pravidelným statusom, živým prenosom a videám na svojej facebookovej stránke vtiahli do štrajku nielen zamestnancov, ale aj širokú verejnosť.

„Vo Volkswagene sa kolektívne vyjednávanie očividne neviedlo len v rokovacej miestnosti, ale veľká časť prebiehala aj na sociálnych sieťach, predovšetkým na Facebooku,“ všíma si advokát Pavol Rak z právnickej kancelárie Noerr, ktorý sa dlhodobo venuje pracovnému právu.

Dynamika vývoja a široký záber, ktorý má Facebook, dokázali podľa neho do sporu vtiahnuť oveľa viac ľudí, ako bývalo zvykom. Kým v minulosti išlo o komunitnú záležitosť, o ktorej sa ľudia dozvedali z tradičných médií, dnes sa štrajk u veľkého zamestnávateľa stáva celospoločenskou udalosťou. A práve na tento nový spôsob vedenia štrajku cez sociálne siete budú musieť predovšetkým zamestnávatelia zareagovať.

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 28/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Téma

Tagy Volkswagen

Diskusia (0 reakcií)