Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Porovnanie: Traja konkurenti proti BMW 320d EfficientDynamics Edition


22.01.2017, 11:00 | Jozef Prosnan | © 2017 News and Media Holding

Testované BMW 320d EfficientDynamic Edition, ktoré je derivátom BMW 320d s nižším výkonom, nižšou spotrebou a redukovanými emisiami, si ťažko hľadá na slovenskom trhu súperov medzi seberovnými, lebo tí sa v takomto špeciálnom ekologickom balení nevyrábajú. Nič to, berieme to, čo trh dal.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Automobily

Ak vám tento bavorák nedá pokoj, pritom zvažujete aj iné možnosti, filter nastavujem na prémiový sedan strednej triedy so vznetovým štvorvalcom podobnej kubatúry, automatickou prevodovkou a porovnateľnou cenou. Ak súhlasíte, potom konkurenčné ťažké váhy núkajú do pozornosti Audi A4 2,0 TDI (140 kW/190 k), Mercedes-Benz C220 4Matic (120 kW/170 k) a Alfu Romeo Giulia 2,2 Diesel 180.


Neprehliadnite

Rýchly podvozok


Opis, ktorý podľa mňa najvýstižnejšie charakterizuje testované BMW, znie asi takto: Ekologický sedan športového strihu. Špeciálne v tomto konkrétnom prípade, keď výkon ustúpil ekonomike prevádzky, platí dvojnásobne to, čo platí pre všetky limuzíny BMW – podvozok má rýchlejší ako motor. Navyše pocit určitého nepohodlia na zadnej lavici sa s výbavou Sport line vytratil.


BMW r. 3Zdroj: BMW

Cuore Sportivo


Svojím výrazným charakterom sa k testovanému bavoráku najviac blíži Giulia. Tiež má športové gény, dokonca z nej sálajú možno ešte viac. S BMW ju spája aj klasická základná koncepcia – motor vpredu a pohon zadných kolies. Nie náhodou sa v odborných kruhoch hovorí, že práve Giulia ide trojkovému BMW z potenciálnych súperov vari najviac po krku, že práve mníchovská akvizícia stála vývojárom Alfy Romeo za vzor.

Cuore Sportivo (športové srdce) je slogan značky Alfa Romeo a Giulia sa k nemu hlási všetkými desiatimi. Rezervy, ktoré má v disciplíne úžitková hodnota, akoby jej tvorcovia „spáchali“ zámerne. Jednoducho preto, aby ju trh omylom nepasoval do roly, v ktorej nemieni účinkovať ani náhodou.


Alfa Romeo GiuliaZdroj: Alfa Romeo

Posunuté ťažisko


Audi má podobné športové ambície ako spomenutí dvaja konkurenti, ale koncepčne je niekde inde. Motor vpredu a pohon predných kolies mu vtláča neutrálnejší jazdný prejav. Tí motoristi, ktorým v žilách koluje horúca krv, sa zákonite držia axiómy – ak Audi, tak Quattro. A tak športovosť Audi A4 s predným pohonom sa viac ako v charaktere prejavuje vo výkone motora a v agilite sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Nové Audi A4 získalo modulárnu platformu, ktorá zľahka posunula ťažisko viac dozadu a spolu s hojnou aplikáciou hliníka prináša aj prekvapujúcu až 120-kilogramovú úsporu hmotnosti. Keď k tomu prirátame skvostnú aerodynamiku, správne naladenú prevodovku, máme pred sebou auto, ktoré prináša pôžitok z jazdy aj estetický zážitok.


Audi A4Zdroj: Audi

Zábavnosť strieda dôstojnosť


Mercedes sa do tohto výberu prebojoval preto, lebo každý, kto si kupuje BMW alebo audi, po očku sleduje, čo v danej triede ponúka trojcípa hviezda, ktorá si napriek čoraz tvrdšej konkurencii drží punc etalónu. Tiež je to od základu klasik s motorom vpredu a zadným pohonom, no k tomuto motoru v kombinácii s automatickou prevodovkou (deväťstupňovou) sa predáva len ako štvorkolka.

Napriek tomu, že céčko sme zaradili do tejto spoločnosti, nemieni sa podobať ani sa charakterom nepodobá svojim trom rivalom. Je to sedan, ktorý má v opise práce posádku zahrnúť maximálnym komfortom. Aj preto vyzerá ako kópia limuzíny luxusnej triedy. Aj dynamika mu bola daná do vienka, ale zábavnosť v jeho prípade strieda dôstojnosť. Zhrnuté a hrubo podčiarknuté – trieda C prináša do prémiového segmentu strednej triedy kus aristokratickej veľkoleposti, ktorá značku Mercedes-Benz doposiaľ reprezentovala len vo vyšších trhových segmentoch.


Mercedes-Benz tr. CZdroj: Daimler

Spektrum výkonov


Motorizácie porovnávaných modelov z hľadiska dosahovaného maximálneho výkonu možno považovať za zlatý stred. Najširšou zostavou pohonných jednotiek disponuje Mercedes-Benz tr. C. Tá obsahuje 15 motorov, pričom spektrum ich maximálnych výkonov sa začína na úrovni 85 kW (116 k) a vrcholí na hodnote 375 kW (510 k). BMW r. 3 disponuje jedenástimi motormi s rozsahom maximálneho výkonu od 85 kW (116 k) až po 317 kW (431 k). V prípade Audi A4 evidujeme deväť motorov s výkonovými hladinami od 110 kW(150 k) až po 260 kW (354 k). Alfa Romeo Giulia sprevádza sedem pohonných jednotiek od 100 kW (136 k) až po 375 kW (510 k).


Kým štvorvalce a šesťvalce sú v prémiovom segmente strednej triedy norma, trojvalcami disponuje len BMW r. 3. Naopak, osemvalce sa montujú len do vozidiel Mercedes-Benz tr. C.


Podviazaná dynamika


BMW 320d je také obľúbené aj preto, že svojím ofenzívnym charakterom patrí na vrchol medzi porovnateľnými modelmi. Dynamika testovaného BMW 320d EfficientDynamic Edition však dopláca na znížený maximálny výkon, hoci vrchol krútiaceho momentu ostal zachovaný.

Kým bavorák s neupraveným motorom akceleruje z pokoja na stovku za 7,2 sekundy, čo je zhruba na úrovni najlepšieho šprintéra v tejto spoločnosti – Alfy Romeo Giulia, po ekologickej kúre sa radí až na koniec peletónu za Audi A 4 aj Mercedes-Benz C. Hodnotou maximálnej rýchlosti 230 km/h však práve kvôli vysokému krútiacemu momentu so súpermi (s výnimkou Audi A4) drží krok. Aj tak je otázne, či ušetrené desatiny litra stoja za to.

Trh vydal vysvedčenia. O tom, ako sa porovnávané prémiové sedany strednej triedy všetkých motorizácií dokopy aktuálne predávajú, vypovedá štatistika Združenia automobilového priemyslu SR. Zatiaľ posledné výsledky zverejnilo za november 2016. Podľa nich si najvyšší počet registrácií – 16 na konto pripísalo BMW r. 3. Nasledujú Audi A4 (8), Mercedes-Benz tr. C (7) a Alfa Romeo Giulia (6). Aby však bolo jasné, nie všetky na Slovensku zaregistrované autá aj na Slovensku ostanú. Nielen trh s liekmi, ale aj automobilový trh deformujú reexporty.


Spotreba a spotreba. O ekonomike prevádzky štyroch súperov čiastočne vypovedajú oficiálne údaje o priemernej spotrebe. Rozdiely sú malé. Najnižší údaj zdobí BMW 320d EDE (3,8 l/100 km). Nasledujú Audi A4 2,0 TDI (4,1 l/100 km) a potom spoločne Alfa Romeo Giulia 2,2 180 a Mercedes-Benz S 220 d 4Matic (4,2 l/100 km). V praxi na našom testovacom okruhu zaznamenalo BMW 320d EDE 5,6 l/100 km, no Alfa Romeo Giulia 2,2 180 Diesel dosiahla ešte lepší rezultát (5,4 l/100 km). Avšak s dôvetkom, že jeho ekonomický režim tak znížil výkon, že motor Alfy skoro zaškrtil. Mercedes-Benz C absolvoval test ešte pod označením C 220 BlueTec BE Edition – to znamená s rovnakým motorom, ale len so sedemstupňovým automatom a zadným pohonom. Dosiahol rovnaký výsledok ako Giulia – teda 5,4 l/100. Táto hodnota nebola doposiaľ v TREND testoch strednej triedy prekonaná (Audi A4 2,0 TDI sme v danej motorizácii netestovali). Je zrejmé, že spotreba pri voľbe spomedzi štyroch konkurentov nebude tým rozhodujúcim kritériom.

BMW 320d ED Edition a konkurenčné modely

BMW 320d ED Edition Alfa Romeo Giulia 2,2 diesel 180 Audi A4 2,0 TDI Mercedes-Benz C 220 d 4Matic
Zdvihový objem motora (ccm) 1 995 2 143 1 968 2 143
Usporiadanie spaľovacieho motora R4 R4 R4 R4
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 120 (163)/4 000 132 (180)/3 750 140 (190)/3 800 – 4 200 125 (170)3 000 – 4 200
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 400/1 750 – 2 250 450/1 750 400/1 750 – 3 000 400/1 400 – 2 800
Prevodovka 8-st. automatická 8-st. automatická 7-st. automatická 9-st. automatická
Pohon zadný zadný predný 4 x 4
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,9 7,1 7,7 7,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 230 230 237 228
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 3,8 4,2 4,1 4,2
Rázvor (mm) 2 810 2 820 2 808 2 840
Objem batožinového priestoru (l) 420 480 480 480
Cena základného modelu s DPH (€) 40 590 38 800 41 450 44 250
Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 3/2017. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Automobily

Tagy dôchodky, podielové fondy, sporenie

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.