Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Škoda Octavia RS: Keď ľutujete generácie, ktoré nepričuchnú k vôni benzínu

09.08.2017, 13:25 | Jozef Prosnan | © 2017 News and Media Holding

V čase, keď politici odsudzujú autá so spaľovacím motorom na trest smrti a prisahajú vernosť autonómnej elektromobilite, občas sa pristihnem, ako ľutujem generácie motoristov, ktoré už nepričuchnú k vôni benzínu. Pocit ľútosti sa vo mne prehlbuje hlavne v prípadoch, keď mi testované auto pripraví nie každodenný šoférsky zážitok. Ten pocit sa opäť dostavil – usadám za volant Škody Octavie RS.


  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika

Enjoy

Už pár mesiacov derivát s maximálnym výkonom 230 k znamená medzi benzínovými ereskami „len“ základ a to, čo bolo dovtedy základom, sa už nepredáva. Zato na vrchol mladoboleslavská automobilka dosadila verziu RS 245. 


Kolesá sa už netopia


Možno patríte k fanúšikom Škody, ktorí by Jozefa Kabaňu za predok modernizovanej Octavie s „rozporciovanými“ svetlometmi radi poslali do basy. Z prvých obrázkov novinky som tiež nebol dvakrát nadšený. Keď som ju po prvýkrát videl v reáli, bola celkom stráviteľná. Teraz predo mnou stojí ereska s kompletne LED-kami vyzdobenými „okáľmi“ a s príplatkovým čiernym orámovaním masky chladiča a… čo vám budem hovoriť, celkom mi imponuje. Až sa hanbím, že sám so sebou dobrovoľne nesúhlasím…

Škoda Octavia RS 230Zdroj: Škoda

No osobne ma pri aute so športovým akcentom viac zaujíma, ako jeho silueta opticky sedí na ceste, než nejaký štylistický detail. Tu kvitujem pokrok. O 15 mm znížený podvozok možno vidím len ja, ale o tri centimetre zväčšený rozchod vzadu znamená, že už nemusím písať, že kolesá Octavie RS sú v blatníkoch akési utopené. 


Neprehliadnite

Sedadlá sú krásne


Interiér Octavie nemienim detailne predstavovať. Bestseller tunajších ciest je viac opozeraný ako ktorýkoľvek iný. 


Z môjho pohľadu si viem predstaviť, že pozíciu vodiča obkolesenú priestorom ocenia hlavne urastenejší jedinci. Ja s konfekčnou postavou by som od áut športového strihu privítal skôr tesnejšie objatie kokpitom. Napríklad také, aké poskytuje inak o triedu vyššie zakotvená Alfa Romeo Giulia. Chápem však, že Škoda Octavia sa na rozdiel od alfy nehonosí prívlastkom športová, počúva na oslovenie praktická. Športová (a zároveň) praktická chce byť len verzia RS.


Škoda Octavia RS 230Zdroj: Škoda

Facelift ju obdaril novým infotainmentom – v tomto prípade aj príplatkovou navigáciou Columbus, 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou aj bezkontaktným dobíjaním mobilu. Grafika výborná, veľké ikony, reakcia bezproblémová. Keď však chcem vynulovať palubný počítač, už nestačí podržať rolovacie tlačidlo. Chce to päťkrát kliknúť. To znamená, aspoň teoreticky, päť sekúnd nepretržite civieť na obrazovku. 


Kokpit eresky robia originálnym predovšetkým športové predné sedadlá. Tieto sú dokonca nadštandardné – teda s elektrickým servisom a v kombinácii kože, koženky a Alcantary. Krásne prešívané s veľkými emblémami RS – radosť pozrieť. Sú však prekvapivo mäkko čalúnené a pohodlné, no bočné vedenie – minimálne. Trojramenný volant sa na rozdiel od sedadiel športovo nielen tvári, je pekný a sadne do dlaní. 


Škoda Octavia RS 230Zdroj: Škoda

Obrí kufor sa občas hodí


Ak sa vám ujde miesto vzadu, vedzte, že rozložité predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami nepríjemne zužujú výhľad smerom dopredu. Miesto v strede zas dospelákom neodporúčam – poznám aj lepšie nápady ako hlavovú opierku za krkom a vyššie sa vysunúť nedá. K použitým materiálom nemám výhrady s výnimkou fádnych čiernych výplní dverí. Kvôli estetike by som na nich aspoň kúsok plastu nahradil textíliou. Obrovský kufor sa k predstave ostrého kompaktu veľmi nehodí. Ale medzi nami – jeho prepravný potenciál sa občas zíde aj nepraktickým športovcom.


Škoda Octavia RS 230Zdroj: Škoda

Pokračovanie článku - stránka 1 z 3
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Enjoy

Tagy octavia, octavia RS, recenzia, Škoda, škoda octavia, test

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.