Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Muziker má veľké plány, raz by chcel hrať prvé husle v Európe

Gitary zavesené na tmavých stenách v štýle notovej osnovy a ďalšie hudobné nástroje, kam oko dovidí. Otvorený priestor kancelárie novej bratislavskej centrály spoločnosti Muziker, ktorý si mimochodom neprenajíma, ale vlastní, pôsobí uvoľneným neformálnym dojmom. Zamestnanci sa môžu rozptýliť partičkou stolného futbalu alebo sa odreagovať pri odrážaní loptičky za stolnotenisovým stolom. Všetko úsilie smeruje k tomu, aby firma vytvárala pohodové prostredie a hravo i dravo napredovala.

13.08.2017, 14:00 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Muziker sa rokmi vypracoval na najväčší obchod pre hudobníkov na Slovensku a v priľahlom regióne. Firmu paradoxne kontroluje človek, ktorý nehrá na žiadnom hudobnom nástroji. Väčšinový majiteľ Dušan Karlik sníva o tom, že raz sa z Muzikera stane európska jednotka. Pripúšťa, že do firmy by preto pustil aj strategického investora, ktorý by mu pomohol s rozsiahlejšou expanziou.

Z audiofila podnikateľ

Spoluzakladateľ a šéf Muzikera D. Karlik nemal pôvodne blízky vzťah k hudobným nástrojom. No už v tínedžerskom veku bol audiofil a zaoberal sa hi-fi technikou. Bavili ho zosilňovače, reproduktory, kazetové prehrávače či gramofóny. Vyžíval sa, keď mohol počúvať muziku s kvalitným zvukom. Cez svoj koníček sa pár rokov po páde socializmu dostal k podnikaniu v distribúcii audiotechniky pre hudobníkov.

Neprehliadnite

K obchodu s hudobnými nástrojmi ho pritiahol až kamarát zo strednej školy elektrotechnickej Peter Vachálek, s ktorým koncom 90. rokov založili ako rovnocenní partneri firmu GB Music. „Dovtedy to bolo hlavne o pašovaní, inak sa nedal zohnať tovar. Veľkým problémom bolo výpalníctvo,“ spomína si D. Karlik na podnikateľské začiatky.

Prvú vlastnú kamennú predajňu otvorili v bratislavskom Starom Meste. Pôsobili postupne na viacerých adresách a začiatkom nového milénia sa presťahovali do bratislavského Auparku. D. Karlik ako rodený Bratislavčan tejto lokalite veril, no mal veľký rešpekt pred vysokým nájomným. Otec ho však presviedčal, že vysoká návštevnosť pomôže pokryť náklady.

Branding na pokračovanie

V petržalskom Auparku začínali s predajom hudobných nástrojov už so zmeneným názvom Music Planet. Nezotrvali pri ňom dlho. Prišli totiž na to, že pre toto meno je obsadená internetová doména .com, čo nekorešpondovalo s ich plánmi do budúcnosti. Už v tom čase totiž rozmýšľali o tom, že sa pokúsia preniknúť s hudobnými nástrojmi aj za hranice Slovenska.

K rebrandingu na Muziker sa nedopracovali na prvý pokus. V hre bolo napríklad aj meno Orange, pre ktoré už mali navrhnuté aj zaplatené logá. No potom zistili, že v Európe existuje veľká firma s rovnakým názvom a v budúcnosti sa chystá prísť aj na Slovensko. To ich odradilo, a tak si napokon zvolili meno Muziker.

Kamenný obchod Muzikera funguje v bratislavskom Auparku dodnes. Okrem neho firma otvorila na domácom trhu ďalšie prevádzky. V súčasnosti má zastúpenie v košickom i žilinskom Auparku a naposledy vyrástla jej predajňa v nákupnom centre Bory Mall na okraji Bratislavy.

Z dvoch zostal jeden

Muziker prerástol hranice slovenského trhu. Podarilo sa mu to aj vďaka 

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 32/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy hudba, hudobné nástroje, Muziker

Diskusia (0 reakcií)